Oletko atoopikko, mitä meikkejä käytät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt atoopikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt atoopikko

Vieras
Mulla on etenkin poskissa ja silmäluomissa atooppista ihottumaa. Mutta otsassa ja leuassa finnejä + mustapäitä. Nenään tulee kans herkästi mustapäitä.

Jossain vaiheessa käytin mineraalipuuteria Lorealilta, toimii kesäisin kun ei ole iho niin kuiva. Talvella ei ole hyvä kun kuivattaa oikein karrelle poskipäät. Tänä talvena olen tyytynyt käyttämään vain kajaalia ja ripsaria.

Ois ihana löytää iholle sopiva puuteri, meikkivoide tai joku. Vinkkejä miten te meikkaatte?

Käytän luonnonkosmetiikkaa. Puuterina on Dermosilin mineraalipuuteri ja luomiväri on kans Dermosilin mineraalia, noita kestää käyttää. Finnit ja mustapäät lähtee hyvin Aloe Veralla, hanki sellaista, jossa on mahdollisimman paljon aloea (esim yli 70%). Kuivan naaman pelastaja oli viime talvena Inkuton karitevoide.

Alkuperäinen kirjoittaja atoopikko:
Mulle käy lähinnä Lumenen tuotteet. Muita en ole edes kokeillut pitkään aikaan, käyttämättä jää.. Hajusteet vaikuttaa myös tosi paljon.

Oo onnellinen. Mää olen herkistynyt jo jollekin Lumenen käyttämälle aineelle, ei kestä puutereita ei luomivärejä. Ja ennen käytin pelkkää Lumenea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja atoopikko:
Mulle käy lähinnä Lumenen tuotteet. Muita en ole edes kokeillut pitkään aikaan, käyttämättä jää.. Hajusteet vaikuttaa myös tosi paljon.

Oo onnellinen. Mää olen herkistynyt jo jollekin Lumenen käyttämälle aineelle, ei kestä puutereita ei luomivärejä. Ja ennen käytin pelkkää Lumenea.

Ei mullakaan kestä joka päivä enää niitä luomivärejä ym. Joskus harvoin juhliin saattaa laittaa, ja jestas kun iho kuivuu ja hilseilee sitten.. Käytän hyvin vähän meikkiä, ripsaria ja kulmakynää, kiiltelyyn vain vähän meikkipuuteria. Koska muuten taas iho lehahtaa. Ja huulipunia en voi käyttää ollenkaan, saan oikeasti KAIKISTA jotain allergiaa, huulet turpoaa ja alkaa punoittaa. Ei nättiä!

En käytä puuteria ollenkaan, iho lähtee hilseileen kuivuuttaan muuten. Meikkivoiteena Clinique, jossa on paljon pigmenttiä, eli peittää hyvin, mutta kosteuttaa myös. Ainoa, joka mulla toimii. Silmiin käytän ainoastaan rajauksia, en luomivärejä. Ja ripsaria tietty. Poskille Lumenen aurinkopuuteri.

Mä käytän Kanebon meikkipuuteria, sopii mun erittäin kuivalle ja läntikkäälle naamalle hyvin! Ja peittää hienosti myös atoopikolle tyypilliset tummat silmänaluset! Se on kyllä melko kallis sijoitus, mutta päivittäin käytettynä kestää mulla n. 4kk eikä juurikaan tarvitse lisäillä päivän mittaan, vain jos on illalla vielä menossa viihteelle...:) Jättää tosi tasaisen ja kauniin lopputuloksen, muttei kuivata, vaikka munkin naamaa on joutunut useaan otteeseen kortisonikuuria laittamaan, eli iho ei ole siitä kaikkein heleimmästä päästä... Suosittelen lämmöllä kokeilemaan!!

Yhteistyössä