Oletko enemmän optimisti vai pessimisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Pessimisti-realisti.

Hei, juurikin noin määrittelin itseni vuosia sitten :D

En tiedä miten näin on päässyt käymään mutta nykyään olen optimisti-realisti :) Tai ehkä se johtuu siitä, että loppujen lopuksi kaikki on aina lopulta selvinnyt jos ei parhain päin niin ihan kivasti, kuitenkin.

Ikuinen optimisti! :)
Aina asiat kääntyy parhain päin ja sen mukaan toimin, en juuri muista märehtineeni mitään juttua.
Ahdistun kun joku vain jauhaa samaa asiaa, minä teen jotain että tilanne korjaantuu! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Jos tähän samaan saa heittää asiaan liittyvän kysymyksen, niin kysynpä siis, että onko sanonta 'pessimisti ei pety' pessimistin optimistista ajattelua? =)

Ei, kun se on optimistin realismia! :)
Realisti kuitenkin täytyy olla ettei rakentele turhia pilvilinnoja! :wave:

Optimisti. Kun etsii aina kaikista asioista ne myönteiset puolet, elämä tuntuu paljon mukavammalta. =)

Näillä kahdella erilaisella ajattelutavalla, optimismilla ja pessimismillä, on omat seurauksensa. Tutkimusten mukaan pessimistit antavat helpommin periksi ja masentuvat useammin. Tutkimukset osoittavat myös, että optimistit menestyvät paljon paremmin opiskelussa, työssä ja sosiaalisessa kanssakäymisessä. He ylittävät soveltuvuustestien ennusteet. Kun optimisti hakee työpaikkaa, hän saa sen todennäköisemmin kuin pessimisti. Hänen terveytensä on myös usein parempi kuin pessimistillä.

http://wwwedu.oulu.fi/sampo/98-99/taloustiet/appro/viisikko/kehitys2.htm

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Optimisti. Kun etsii aina kaikista asioista ne myönteiset puolet, elämä tuntuu paljon mukavammalta. =)

Näillä kahdella erilaisella ajattelutavalla, optimismilla ja pessimismillä, on omat seurauksensa. Tutkimusten mukaan pessimistit antavat helpommin periksi ja masentuvat useammin. Tutkimukset osoittavat myös, että optimistit menestyvät paljon paremmin opiskelussa, työssä ja sosiaalisessa kanssakäymisessä. He ylittävät soveltuvuustestien ennusteet. Kun optimisti hakee työpaikkaa, hän saa sen todennäköisemmin kuin pessimisti. Hänen terveytensä on myös usein parempi kuin pessimistillä.

http://wwwedu.oulu.fi/sampo/98-99/taloustiet/appro/viisikko/kehitys2.htm

Tämä kyllä pitää minulla paikkansa! Vaikka on jo paljon vikoja en ole koskaan sairaslomalla. Panadolia naamaan ja päivän jaksaa. Kuumetta mielestäni on vasta kun alkaa olla reilusti yli 38!
Tuollakin kuumeella Panadolin voimalla hoidan täysin kodin.
Keuhkokuume ja angiina kaataa minut sänkyyn kun kuume huiskii neljässäkympissä! :hug:

Mun kuppini on aina puoliksi täynnä
aladin-genie-lampe-4920.gif

Eli en suostu masentumaan juurikaan mistään ja teen elämästäni juuri sellaisen kuin haluan, niillä korteilla jotka mulle on aikojen saatossa jaettu. Vaikeudet on tehty voitettavaksi ja sairaudet hoidettaviksi.

AUTS!
frappe-mouche.gif

Yhteistyössä