Oletko hysteerinen äiti tietyissä asioissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Battimanni

Aktiivinen jäsen
14.08.2009
3 594
0
36
Mie sain eilen kuulla olevani...

Minä en vaan tykkää siitä että lapset keikkuu esim laiturin nokassa,kallion kielekeillä,töki nuotio sun muuta tuollaista.

Varsinkin tuo vesi että minä siis oikeasti karjun jos oma jälki kasvuni menee keikkumaan reunalle johonkin mistä voi tipahtaa vaikka olisi aitaa.

Eilen käytii voimalaitoksen kalan nousupaikalla ja toinen perhe antoi lastensa keikkua sellaisella reunamalla missä oli aita takana mutta siitä aidan raosta mahtuisi aikuinen ja pudotus kiva suoraan myrskyävään koskeen.
Omat meni tietenkin mukana leikissä siihen ja mie karjaisin alas kylmällä äänellä.
Sain vaan tältä oletan että se niiden äiti oli kuulla että lapset on lapsia anna leikkiä kun heillä on kivaa ettei pidä olla liian hysteerinen..
Joskus aikaisemin sukulaisilta saanut kuulla samaa että pitäisi pipoa vähän hellätä..
En vaan voi sille mitään että vesi,tiputukset ,tuli ja lapset eivät sovi mulla samaan mittakaavaan ilman kunnon valvomista enkä siedä yhtään pelleilyä.

Kieltäisin samassa tilanteessa.

Mä oon "husteerinen" siinä, että LAPSET SYÖ. mulla on kaks alipainosta lasta, joita tarkkaillaan neuvolassa kokoajan ja mulla on ihan kaamee päähänpinttymä että NIIDEN PITÄÄ SYÖDÄ. Ja oikeesti niiden pitääkin, koska painot tosi alhaalla ja yhtään ei saa laihtua enää...

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Ihan oot samanlainen ku mä, terveellä järjellä ajatteleva. Toiset luulee, etteihän heille voi mitään sattua, muille vain!!

Pakko sanoa että kaverini mies ajatteli noin.
Se laittoi aina jotain sytytys juttua grilliin pullosta,sille moneen kertaan aina sanottiin et vie se pullo pois kun lapset saa sen käsiin..
ei ne sitä ota ja siitä mitään tule..
heidän 5 vuotias päätti tehdä kuten isi tekee ja hiillokseen oli mennyt nakkaan siitä pullosta,se koko pullo oli syttynyt tuleen ja poika sai todella pahat palovammat käsiinsä mistä kärsii vieläkin :(
piti olla karu opetus että isä oppi pistämään tietyt asiat pois lasten käsistä mitä siihen asti oli jättänyt..

Itsekin olen tuon veden kanssa todella tarkka! Esim. jos kävellään lasten kanssa sellaisen joen rannalla, missä on äkkijyrkkä pudotus, niin vaadin, että pitää kävellä yli metrin päässä reunasta - ja kyttään koko ajan. Mutta onhan vesi riskialtis elementti sellaisille lapsille, joilla uimataitoa ei vielä ole tai on vasta heikko.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:
Itsekin olen tuon veden kanssa todella tarkka! Esim. jos kävellään lasten kanssa sellaisen joen rannalla, missä on äkkijyrkkä pudotus, niin vaadin, että pitää kävellä yli metrin päässä reunasta - ja kyttään koko ajan. Mutta onhan vesi riskialtis elementti sellaisille lapsille, joilla uimataitoa ei vielä ole tai on vasta heikko.

Todellakin on. Eriasia 2v matalassa rannassa valvottuna kun syvässä joessa mistä ei edes ylöspääse kovin helpolla. Itse olen tippunut 4v jokeen ja onneksi oli apu vieressä. Valvonta vaan petti ja minä liian vilkas+utelias.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukka:

Juuri tälläisissä minäkin olen.
Joskus sydän muljahtelee kun näkee lapsia keikkumassa reunoilla.

Mahdollisesti voit olla, sitä rajaa on vaikea vetää, missä menee hysterian puolelle. Mies aina vähän huomauttelee, että voisin välillä vähän rauhoittua.

Laiturin nokkaan ei ole asiaa ilman pelastusliivejä, ainakaan tietyissä paikoissa :D

ehkä ne ei sitä tarkoita et oot hysteerinen ku kiellät tekemästä vaaratilanteissa noin mutta se miten asian ilmaiset saattaa olla eri juttu. ehkä kiljut hysteerisenä, karjut niin et aikuisetki paskoo housuunsa pelosta, nipotat, pidät kauheeta jäkätystä ja saarnaa ja samalla valitat miehellekin ku ei puutu asiaan... Asiat voi ilmaista aika monella tavalla ja joillakin on aika draamallinen tapa ilmaista asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Reagoitko voimakkaasti vaaratilanteissa? Se saa ihmiset pitämään ihan järkeviäkin asioita hysteerisyytenä.

En omasta mielestäni.
sanon yhden kerran normaalilla äänen sävyllä,toisella kerralla korotan ääneni tuomaksi ja sanon lasken kolmeen ja se tehoaa meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipäiti:
Jos tuolla perusteela hysteeriseksi leimataan sitten olen minäkin sellainen. Miusta tuo on normaalia huolenpitoa ja rajojen asettamista vaarallisissa paikoissa.

mutta onko sitten että se jos toinen antaa tehdä ja itse kiellät niin sä olet se "tiukkapipo mutsi"?

muutama kaveri jotka antaa lastensa keikkua miten sattuu ja mun rinnasta välillä vääntää katsoa sitä ja olen heille suoraan sanonutkin että sori jos paapon teidän muksuja samalla kun ollaan ,esim rannalla .
en päästä laiturille keikkumaan ilman aikuista mikä heistä sitten taas on ihan okei just sillä et mitä siinä voi tapahtua kun aikuisia paljon paikalla..

Olen. Joskus sanon toisille vanhemmille suoraan, että olen näitä ylihuolehtivaisia vanhempia. Vaikka oikeasti kyllä ne muut vanhemmat on mun mielestä niitä välinpitämättömiä vanhempia.

Yhteistyössä