Oletko joutunut soittamaan hätäkeskukseen ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Matma

Aktiivinen jäsen
03.04.2008
1 134
0
36
Mä en oo koskaan joutunu todellisen hädän edessä, mutta kaksi kertaa olen soittanut, kun en muutakaan keksinyt.

Ensimmäisellä kerralla nainen oli kolhinut meidän autoa, eikä myöntänyt sitä vaan oli tosi agressiivinen. Soitin poliisit, jotka selvitti asian.

Toisella kerralla en ollut todellakaan varma, voiko tällaisesta asiasta soittaa, mutta ihanasti asian hoitivat... Naapuritalon (3-kerroksinen kerrostalo) katonrajaan oli jäänyt pääskynen päästään kiinni johonkin rautalankaviritelmään. Koira sen sieltä huomasi. Kuolleeksi luulin ensin, mutta se alkoikin yhtäkkiä sätkiä. En tiedä, kauanko raukka oli siellä räpiköinyt. Paloauto lähetettiin paikalle, ja palomiehet pelastivat poloisen. Antoivat vielä ruokaa että virkoaisi ja veivät jonnekin lintuhoitolaan tms. toipumaan. Sieltä lähtikin aika pian kavereita etsimään... Paikallislehti teki pikkuisesta ihan kansijutun aikanaan. Tuli vaan tänään mieleen, kun kävelin paloaseman ohi, kuinka hellyttävää oli kun tuollaisen pikkuisen olennon takia nähtiin niin paljon vaivaa ja kuinka tosissaan sen hätä otettiin. :heart: Tuli tosi hyvä mieli.

Mutta mua on kyllä pidetty vähän kummallisena, kun kehtasin tuollaisella vaivata hätäkeskusta...

Ja kerran olisi pitänyt soittaa, mutta olin liian sokissa. Jäätiin auton töytäisemäksi n. 10 vuotta sitten. Koira kuoli siinä rytäkässä. :'(

*muoks* On tullut sen verran kritiikkiä siitä, että linnusta soitin hätäkeskukseen, niin pakko lisätä, että ennen soittamista kysyin poliisystävältä, voisiko tällaisessa tapauksessa esim. pyytää poliisit ampumaan sen sieltä alas. Hän neuvoi soittamaan hätäkeskukseen, sanoi, että on palokunnan asia. Ja että päättävät sitten hätäkeskuksessa, mitä asialle tehdään jos tehdään mitään. Ihan siis poliisilta sain tähän ohjeet.

Skootteri tuli kolmion takaa kakspäällä auton päälle. Ulkopuoliset pällistelivät. Minä soitin hätäkeskukseen, rauhoitin autossa hysteerisenä huutavia lapsia ja nuoria poikia, jotka olivat aika lailla poissa tolaltaan aiheuttamastaan tilanteesta. Onneksi ihmishenget säästyivät, peltilehmä meni lunastukseen...

Muistaakseni vain kerran. Asuttiin kerrostalossa ja meidän ulko-oven (rapussa) takana tapeltiin. Kuulosti siltä että jonkun päätä hakattiin siihen meidän oveen. Olin lasten kanssa yksin kotona enkä uskaltanut avata tietenkään ovea. Kuopus heräsi meteliin ja pelkäsi tosissaan.
Aika pitkään meni kunnes poliisi tuli paikalle. Ja kun kurkistin ovesta oli kun sika olis teurastettu siihen meidän oveen ja edustaan: verta joka puolella!

Juu olen joutunut soittamaan. Keväällä löysin mieheni yöllä vessasta tajuttomana ja kouristelevana. En saanut hereille häntä joten soitin hätäkeskukseen. Jonkin aikaa siinä puheltiin ja mieheni tokeni. n 5 minuuttia oli tajuttomana. vietiin sit ambulanssilla sairaalaan jatko tutkimuksiin, epäiltiin epilepsia kohtausta. Mitään ei kuiteskaan monista tutkimuksista huolimatta ole löytynyt.

Kerran oon soittanut kun kauppakeskuksessa olin juuri astumassa liukuportaisiin kun edellä mennyt mummo kaatui ylösmenevissä liukuportaissa suoraan taaksepäin ja löi päänsä liukuportaan kulmaan

Aika montakin kertaa.

Kun olin ensimmäisenä onnettomuuspaikalla, auton suistuttua tieltä joenuomaan.

Kun pihallamme paloi auto, ilmiliekeissä, mies sisällä (kuoli).

Kun pihallamme paloi taas auto, tällä kertaa ei ketään sisällä.

Kun eräs palstalainen oli tilanteessa, jolloin kaipasi apua.

Kun esikoiseni sai rajun kouristuskohtauksen eikä häntä saanut millään hereille.

Kun maassa makasi mies, joka ei reagoinut mitenkään kun puhuttelin häntä.

Kun naapurin setä sai sydänkohtauksen.

Kun itsensäpaljastaja esitteli sukukalleuksiaan ohikulkeville lapsille.

Kerran muuten vähän pomppas sydän kurkkuun kun vielä vanhemmillani asuessa kuuntelin puhelinvastaajan viestit ja siellä oli isälle soittopyyntö 112:sta... tarvittiin sitten vaan ovea avaamaan onneksi

Varmaan kakskyt kertaa soitin poliisit talvien aikana kun rappukäytävässä oli spurguja nukkumassa ja lämmittelemässä. Ei pidetty ovia lukossa kun oli syöpäyhdistys siinä rapussa.

Muutaman kerran autojuttujen takia. Esm. jonkun auto oli valunut tai jätetty tahallaan porttikongin eteen.

Metsäpalon takia.

Parille hankeen sammuneelle juopolle.

Epäilin autoilijaa juopuneeksi.

Viime syksynä löysin tuosta meidän viereiseltä kävelytieltä vanhan papan makaamasta maasta. Autohan sille oli soitettava, kun toinen oli jo tajunnan rajamailla, ja kylmä yö oli tulossa, eikä hän saanu sanottua mitä oli sattunu.

Toisen kerran jouduin soittaa, kun omalta tytöltä halkesi ylähuuli tippumisen seurauksena, ja mulla oli piha täynnä hoitolapsia eikä ollu ketään, joka olis vieny tk:een näytille. Kävivät kattoo, ja totesivat, että ommella pitää.

Kolmannen kerran olen joutunu soittaa itselleni, kun flunssan seurauksena ei henki meinannu enää kulkea. Sillon ei ollu edes mies kotona auttamassa... :(
Nää siis olen tilannu ambulanssaia.
Eräitä kertoja 2 eri asunnossa olen joutunu soittaa poliisille naapureiden kovaäänisten kotibileiden tai muun häiriön takia.

kerran itelleni
ja toisen kerran heräsin keskellä yötä ku julmettu pauke ja räiske kävi ulkona.
Luulin että pirun pennut leikkii raketeilla. no voehan heevetti pyörävarasto/roskakatos tulessa.
Heräsin unesta mut silti pystyin toimimaan järjellisesti ja soitin palokunnan.
Siitä miulle on jääny vähän pelko tulta kohtaan :ashamed: ku siinä oli riski isompaankin juttuun kun tiilenpalasia(pieniä ) lenti yläkerran ikkunan pieluksiin ja jos tuli ois levinny aitaan niin sit ei ois ovestakaan uskaltanut poistua.

Se inhotti että sitten seuraavan viikon siinä pärräs jos jonkinlaista pällistelijää ja töllääjää :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Aika montakin kertaa.

Kun olin ensimmäisenä onnettomuuspaikalla, auton suistuttua tieltä joenuomaan.

Kun pihallamme paloi auto, ilmiliekeissä, mies sisällä (kuoli).

Kun pihallamme paloi taas auto, tällä kertaa ei ketään sisällä.

Kun eräs palstalainen oli tilanteessa, jolloin kaipasi apua.

Kun esikoiseni sai rajun kouristuskohtauksen eikä häntä saanut millään hereille.

Kun maassa makasi mies, joka ei reagoinut mitenkään kun puhuttelin häntä.

Kun naapurin setä sai sydänkohtauksen.

Kun itsensäpaljastaja esitteli sukukalleuksiaan ohikulkeville lapsille.

:( Onpas sulla hurjia kokemuksia..

Asuin yksin maantasolla koulurakennuksessa ja mustasukkainen exäni rikkoi ulkoapäin ikkunaa päästäkseen sisälle asuntoon. Aiemmin illalla hän oli yrittänyt pudottaa minut parvekkeelta bileissä joissa olimme kummatkin. Soitin ja odotin 7 pppiiiiiiitkää "TUUT" ääntä kenenkään vastaamatta.
Kundi oli sisällä ja jätin puhelimen auki. Kun poliisit löysivät paikalle niin olin pää hakattuna koulukäytävän betoniseinään ja sakset kurkulla. Minut vietiin sairaalaan. Kundi vietiin putkaan pariksi tunniksi rauhoittumaan.

Loppu varmaan kiinnostaa? Kun tulin sairaalasta seuraavana päivänä kotiin niin kundi oli siellä odottamassa minua ja hakkasi minut uudelleen. Hehe?

Suomen poliisi on hieno?

Täällä valitettavasti huomaa että ihmiset soittelee aika paljon turhaan hätäkeskukseen. Esim. silloin kun kukaan ei ole välittömässä hengenvaarassa. :( :( :( :´(
Varmaan sellaisten soittojen takia ne jonot ovat niin pitkiä kunnes joku vastaa :( :(

Yhteistyössä