Oletko käyttänyt kotitalousvähennystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen hakenut kattoremontista ja ei ollut vaikeaa, sen maksimimäärän silloin hain.

Ensivuonna sama taas edessä ja jälleen maksimimäärälle, ihan jees :) Tai siis tän vuoden verotukseen se huomioidaan, et ensi jouluna jos hyvin käy tulee ihan kiva potti :) mä kun tykkään et se tulee kerralla eikä niin et se huomioitais verotuksessa jollon sitä ei ees käytännössä huomaa mitenkään.

Joka vuosi meillä on haettu jo vuosia. Osa tulee kotipalveluista (siivous), osa rempoista.
Suurin vaiva lienee Lomakke 7A täyttäminen (vai mikä se nyt on). Yhtenä vuonna on pyydetty tositteet näytettäväksi, mutta nyt ei enää.

Vaikutus on positiivinen aina verotukseen :) Osan haen loppuvuodesta (noi rempat ja joulukuuhun pieni prossa) ja siivous kerralla palauttaessani veroehdotuksen takaisin. Hakea voi vasta toteutuneen työn perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Siivoushommista olen hakenut ja saanutkin. Eli omavastuun (100e) jälkeen palautus on tullut 1000 e maksuista (vuoden siivoamiset) 500e. (1000e*0.6= 600e - omavastuu = 500e)

Juu näin se menee, työstä sen saa. Ei tavaroista tai matkakuluista. Yrityksen pitää olla Y-rekisterissä muistaakseni. Vai mikä se nyt olikaan. Ja tuo 500e on puhdasta rahaa eli pienentää maksettavien verojen määrää.

Jos itse maksaa palkan kaava on vähän eri.

Yhteistyössä