Oletko koskaan ajatellut että miten käy jos puoliso kuolis tai sairastuis vakavasti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaus

Vieras
Mä en tiedä että mistä tämä pelko on iskeny minuun?! Pelkään että miehelleni sattuu jotain todella vakavaa ja hän joko menehtyy tai vammautuu vakavasti.Hänellä on oma perussairaus joka on elinikänen vaiva...ja jos sitä ei hoida niin voi seurata vaikka mitä.Tosin mies hoitaa sairautesa hyvin.

Mutta nyt olen ruvennu pelkään että jos tämä talo jää keskeneräseksi tai jotain sattuu ja mä jään yksin kaikkien lasten kans.
Kerran puhuin miehellekki tästä pelosta ja hän vaan tuumas et myyt talon ja muutat mummolaan lasten kans. Meillä viis lasta kohta.

No kai teillä on henkivakuutukset kunnosa? Onhan se karua ajatella niin, mutta on syytä itää henkivakuutukset sellasesa kunnossa, että ei tarvi pahimman tapahtuessa vaivata päätään millään ylimääräisellä!

meillä on miehellä vakuutus jotta jos jotain sattuu (siis kuolis tai tulis työ kyvyttömäksi ) niin asunto olis sit maksettu.. mulla ittellä ei ole kuin sellanen pikku vakuutus että jos jotain mulle sattus niin miehelle rapsahtas 20 000?..ei sillä ihan koko lainaa maksettas, mutta olishan se nyt jonakin..

Onhan se käyny mielessä, mutta miksi murehtia etukäteen asiaa, mitä ei koskaan välttämättä edes tapahdu? PItää vaan luottaa siihen, että me saadaan elää koko elämä yhdessä ilman suurempia onglmia.
JOS kuitenkin niin kävis, nin talohan menis automaattisesti myyntiin ja muutto olis edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No kai teillä on henkivakuutukset kunnosa? Onhan se karua ajatella niin, mutta on syytä itää henkivakuutukset sellasesa kunnossa, että ei tarvi pahimman tapahtuessa vaivata päätään millään ylimääräisellä!

Ei ne vakuutukset miestä takas tuo :o
Kyllä me rahallisesti varmasti selvittäis mutta henkisesti...

Eipä ole tullut ajateltua, ja kuitenkin olisi ehkä syytä; ollaan molemmat lähempänä 50 v. ja lehtien kuolinilmoituksissa rupeaa olemaan meidän ikäisiä yhä enemmän.

Kyllä siitä olisi pakko nousta ja jatkaa eteenpäin, lasten takia jos ei muuten.

Tuli noista henkivakuutuksista mieleen että, mua huolettaa tai vaivaa sellanen asia että, koska mulla on niinki vakava sairaus kuin astma ni multahan on evätty kaikki henkivakuutukset ja lainaturvat jne.. Se tuntuu jotenki pelottavalta.. Ois turvattu taloudellinen elo miehelle ja lapsille kun noi asiat ois kunnossa mutta kun ei niin ei.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Mä taas ajattelen niin päin että yksi vakuutus on kissankusi siinä tilanteessa kun koko elämä pitää miettiä uusiksi.

Henkivakuutukset meillä on eläkevakuutuksien kautta, mutta aika pieni korvaus noista tulee jos kuolema korjaa.

En ajattele asiaa aktiivisesti, kaikkea voi tässä elämässä sattua eikä kaikkiin tilanteisiin pysty eikä edes tarvi tehdä ennakkosuunnitelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Tuli noista henkivakuutuksista mieleen että, mua huolettaa tai vaivaa sellanen asia että, koska mulla on niinki vakava sairaus kuin astma ni multahan on evätty kaikki henkivakuutukset ja lainaturvat jne.. Se tuntuu jotenki pelottavalta.. Ois turvattu taloudellinen elo miehelle ja lapsille kun noi asiat ois kunnossa mutta kun ei niin ei.. :headwall:

Ohhoh :o Mun kaverilla on astma, eikä edes lievimmästä päästä ja kyllä sai henkivakuutuksen.

Mä otin henki- ja tapaturmavakuutukset ihan sen takia että jos toiselle käy jotain niin voi toinen sitten olla murehtimatta taloutta silloin kun on kaikkein suurimmat murheet muutenkin. Eihän se raha ketään takaisin tuo mutta helpottaa sen jälkeen jäävän elämää sen verran että ei ole pakko mennä töihin jos ei pysty eikä jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:
Mä en tiedä että mistä tämä pelko on iskeny minuun?! Pelkään että miehelleni sattuu jotain todella vakavaa ja hän joko menehtyy tai vammautuu vakavasti.Hänellä on oma perussairaus joka on elinikänen vaiva...ja jos sitä ei hoida niin voi seurata vaikka mitä.Tosin mies hoitaa sairautesa hyvin.

Mutta nyt olen ruvennu pelkään että jos tämä talo jää keskeneräseksi tai jotain sattuu ja mä jään yksin kaikkien lasten kans.
Kerran puhuin miehellekki tästä pelosta ja hän vaan tuumas et myyt talon ja muutat mummolaan lasten kans. Meillä viis lasta kohta.

Hei!
Mun mies sairastu reilu 2vuotta vakavasti ja äkkiä.
Silloin oli juuri syntynyt meidän 6 lapsi ja oli itetenkin ihan kauheaa.
Ensimmäinen vuosi meni pelossa ja sen jälkeen olen oppinut ettö tulen hulluksi jos koko ajan pelkään ja mietin.
Elämän on pakko jatkua ja nyt en enää joka päivä mieti asiaa koska se ei auta.

Olen ajatellut, ja on ajateltu yhdeskin miehen kanssa. Meillä on lainat mm vakuutettu kuoleman ja pysyvän työkyvyttömyyden varalta, miehel on myös henkivakuutus.
Uskon, että parjäisin ihan ok taloudellisesti. Henkisesti se ois varmaan kamalaa, en halua edes sitä ajatella.
Meilläkin on just tuo uuden kodin rakentaminen kesken, tosin jos mies kuolis tms, tietäisin, että saisin apua läheisistä, että talo tulis valmiiksi tehtyä.

Eipä meilläkään tytön kanssa taloudellisesti mitään ongelmia tulisi, varmaan jopa "tienattaisiin" kun myisin talon pois jne... Mutta henkinen puoli kyllä olis jotain ihan muuta...en osaa edes kuvitella, meinaa pala nousta kurkkuun, kun edes ajattelee asiaa. :|

Yksi tuttava (ikätoverini) menehtyi vajaa vuosi sitten vajaan parin vuoden sairastamisen jälkeen. Häntä jäivät kaipaamaan mies ja pieni tyttö. Hyvin (tai niin hyvin kuin mahdollista) he ovat kuulema pärjänneet. Tyttö kyselee edelleen päivittäin äidistään ja isä on sanonut, että hänen tytöltään ei tule elämässä koskaan mitään muuta puuttumaan kuin äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:

Ohhoh :o Mun kaverilla on astma, eikä edes lievimmästä päästä ja kyllä sai henkivakuutuksen.

Mullaki taitaa olla sieltä hankalasta päästä kans.. Mut siis lainaturvaa ei saatu ollenkaa mut pitäisköhän viel kierrellä noit vakuutusyhtiöitä sen henkivakuutuksen osalta. Missähän yhtiössä hänen vakuutuksensa on??

Yhteistyössä