oletko koskaan kyseenalaistanut päivähoidon (tarha tms) ammattitaidon????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ramada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep. Ei ollut minusta ammattitaitoa selviytyä meidän erityislapsen kanssa eikä liioin kykyä kunnolliseen kasvatuskumppanuuteen. Siis sellaiseen, jossa oikeasti kuunnellaan vanhempia.

Ja vaikka minä (aluksi) puhuin asiallisesti, lto raivostui. Seuraava päivä olikin viimeinen siinä hoitopaikassa. Ja jostain syystä (ei mitään tietoa mistä) tuo lto puolen vuoden kuluttua "alennettiin" päiväkodin johtajasta tavalliseksi lto:ksi... Oli siis sen verran pieni päiväkoti, että johtajakin teki ihan tavallista kasvatustyötä siinä johtajan toimen ohella.

Käytiin tutustumassa eskariin eilen ja täytyy sanoa et olen melkoisen pöyristynyt. Ollaan ilmeisesti saatu elää aika herran huomassa viimeiset kolme vuotta, ryhmäperhepäiväkoti jossa keskimäärin 8 lasta päivittäin ja kolme hoitajaa rivitalokolmiossa.

Eskarissa 22 lasta ja saman verran hoitajia+lto. (tai eskaria käy 14 lasta ja loput hoidossa). Paikka oli niin likainen ja epäsiisti. Lapset oli mustat varpaat paljain jaloin, hiukset takussa ja räkä poskella. Jonkun pikkarit lojui lelukasan päällä, yks poika sai kaivella ihan rauhassa ja antaumuksella peppuaan muovailuvahaillessaan. Kuravaatteita ja niiden säilytys paikkaa ei olla pesty.. ikinä. Lokerot ja naulakot, leikkihuoneet kaikki hujan hajan. Ihan järkkyä.

Mun mielestä se kuuluu hoitajan ammattitaitoon ohjata lapset hygienian hoitoon, niistä nenät ja pestä varpaat jos kerran saa ilman sukkia olla. Mun mielestä lapsien itsemääräämisoikeuksilla on oltavat jotkut rajat, hiukset harjataan vaikkei haluta ja kädet pestään, vaatteet nätisti jos käy alkkarivahinko.

Onneks eskari ei kestä kun sen vuoden, luulen et sanon näistä siisteys-ja hygienia-asioista jonkun kerran tuolla.. Toivottavasti mun lapsi ei muutu mustaksi takkutukkaiseksi möröksi vuodessa.

Olen. Otin pojan (kuopuksen ) pois päiväkodissa toimivasta kerhosta, kun toistuvasti laiminlöivät lasten valvonnan.
Mutta suurin osa meidän 4 lapsen päivähoitokokemuksesta (yht.8 vuotta jos peräkkäin laitetaan) on ollut erittäin positiivista ja henkilökunnasta 80% ammattitaitoista ja motivoitunutta.

Yhteistyössä