Oletko koskaan tehnyt pannaria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaverin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaverin äiti

Vieras
Eräänä päivänä tytär sai yllättäen vieraita. Välipalapöydässä oli kolme vierasta, kaikki eri perheistä. Vieraiden iät olivat 8, 7 ja 7. Kaikki vieraat olivat sisarusparvensa häntäpäästä eli äideillä on ruokkimiskokemusta. Välipalaksi oli pannaria lisukkeineen.

Ruokapöytäkeskustelussa paljastui, että kaksi vieraista ei ollut koskaan syönyt pannaria, yksi oli syönyt mummulassa.

Kaikille kelpasi hyvin ja lisää otettiin halukkaasti.

Onko pannari tosiaan harvinaistunut niin, että harva lapsi sitä kotonaan saa?

ei kai sitä kukaan enään leivo tai herkuttele kun kaiki vaan laihduttaa tai karppaa :D juhlat onkin erikseen ja jokainen synttäri ym tilaisuus onkin sitten kilpavarustelua.

Joskus teen kotona makeaa tai suolaista pannaria, töissä olen tehnyt kerran
ja varmaan tulen tekemään uudestaan. :)

Mä olen tehnyt yhden kerran :D Lapsuudenkodissa äiti teki silloin tällöin. Paistan ennemmin lettuja, kun on vielä niin pieni perhe (minä, mies ja vauva) ettei hellan ääressä tarvitse seitä kovin kauan :D

Juu kyllä olen. Välillä tulee tehtyä tiheämmin, vaikka ihan kerran viikossa ja välillä taas on monta kuukautta välissä. Lapset tykkää kyllä kovasti, ja onhan se hyvää hillon tai jätskin kanssa.

ei kai sitä kukaan enään leivo tai herkuttele kun kaiki vaan laihduttaa tai karppaa :D juhlat onkin erikseen ja jokainen synttäri ym tilaisuus onkin sitten kilpavarustelua.

Tämä on totta!
Eikä pannari terveysruoka olekaan, mutta saahan sitä joskus laittaa - ihan samalla lailla kuin lettujakin. Mielenterveysruokaa se on varmasti, ja hellimisruokaa.

[QUOTE="vieras";24601375]Mä olen tehnyt yhden kerran :D Lapsuudenkodissa äiti teki silloin tällöin. Paistan ennemmin lettuja, kun on vielä niin pieni perhe (minä, mies ja vauva) ettei hellan ääressä tarvitse seitä kovin kauan :D[/QUOTE]

Pointti! Tässä taannoin paistoin perheelle ja teinipojan parille kaverille, ja siinä ei sitten enää litran taikina piisannutkaan. Paistaa sai ihan tosissaan! Mutta kyllä sen joskus tekee, kun asiakaskunta on tyytyväistä!

Miten teet tuon suolaisen pannarin? Mitä lisukkeita? Mulla on tullut tehdyksi vain noita makeita.

Laitan suolaiset täytteet taikinan päälle, vähän sillä tyylillä mitä kaapista löytyy.
:)

Olen laittanut raastettua porkkanaa ja sipulia, jotka olen ensin pannulla vähän
kypsentänyt, mausteet porkkanan sekaan ja lisäksi juustoraastetta.

Sitten olen käyttänyt myös paistettua jauhelihaa ja soijarouhetta, tulista maustetta, tomaattiviipaleita ja aurajuustoa.

Kinkkusuikaleet ja herkkusienet tai muut sienet ja paprika käy myös.

Viimeksi muokattu:
Laitan suolaiset täytteet taikinan päälle, vähän sillä tyylillä mitä kaapista löytyy.
:)

Olen laittanut raastettua porkkanaa ja sipulia, jotka olen ensin pannulla vähän
kypsentänyt, mausteet porkkanan sekaan ja lisäksi juustoraastetta.

Sitten olen käyttänyt myös paistettua jauhelihaa ja soijarouhetta, tulista maustetta, tomaattiviipaleita ja aurajuustoa.

Kinkkusuikaleet ja herkkusienet tai muut sienet ja paprika käy myös.
Kiitti, kuulostaa hyvältä! Pitäisköhän jo tänään kokeilla. :)

Joo, kyllä olen tehnyt..

Tästä tuli mieleen kun meillä kävi perhekeskuksen työntekijät tuossa yhdessä vaiheessa viemässä lapsia ulos että mä sain rauhassa aina sen muutaman tunnin siivota ym. Niiiin, nämä työntekijät olivat ihan ihmeissään kun tein itse ruuat. Mä olin varmaan enemmän ihmeissäni kun kertoivat ettei sellaista usein näe :O Ja on kuulemma harvinaista tänä päivänä (tein siis leipiä, pannareita, ja ruokia ihan alusta asti itse... Yksinkertaisia ruokia kyllä ja siksi olinkin ihmeissäni tästä huomiosta), vaikka nämä perhetyöntekijät siis työskentelivät ihan keskivertoperheissä, ei siis ongelmaperheissä tai mitään.

Yhteistyössä