Oletko kotiäiti?

Mantatyttö82

Aktiivinen jäsen
11.03.2005
1 806
0
36
Kuinka kauan olet ollut kotiäitinä, montako lasta sinulla on? Mitä työtä miehesi tekee?
Minä olen luultavastijäämässä kotiäidiksi. Tarkoitus oli palata töihin nyt tammikuussa, mutta mies sai koulutustaan vastaavan työn, palkka nousi ja minulle tuli mahdollisuus jäädä vielä pojan kanssa kotiin. Tänään tässä sitten mietittiin, että eipä mun oikeestaan kannata taloudellisesti edes mennä töihin. Toki aion vielä opiskella koska olen vasta 25...kohta 26-vuotias, mutta tällä hetkellä olen kotona lapsen kanssa ja haaveissa lisää lapsia :heart:

en ole enkä aio jäädä. miulla on 3 vuotias poika ja mahdollinen vakkaripaikka kunhan selvitän koulun eka, et saapi poika ootella pikkusisarusta ainakin 2 -3 vuotta. mies on raksamies ja tienaa ihan jees mutta mielummin olen ite töissä kun kotona. nää joulunpyhätki hajottaa pään jo ihan mukavasti.

Mä olen päivät kotiäiti, ja illat saatan olla töissä. Mutta lapset, nuorimmainen kokonaan ja esikko osittain, hoidetaan kotona. Mies on linja-autonkuljettaja. Esikosta olin täyspäivänen kotiäiti kolme vuotta, jätkästä 4 kk, ja sitt alotin iltaduunit (ne on sellasia töitä tosin, joita en laske, n. 4 tuntia/vuoro, muutaman kerran viikossa. Helppoa kuin heinänteko)

Jos hoitovapaalainen luetaan kotiäidiksi,niin olen vielä 9 kk. Kolme lasta, eikä miestä meidän kotona. Taloudellisesti olisi parempi olla töissä mutta aikansa kutakin, lapsi on pieni vain kerran ja vielä noita työvuosia on jäljellä monia.

Musta tulee kotiäiti heti, kun saadaan seuraava raskaus alkuun ja sitä kautta päästään äitiysloman alkuun. Kotona olen ainakin 6 vuotta, eli kahden lapsen verran, joilla ikäeroa 3 vuotta, mikäli kaikki sujuisi suunnitelmien mukaan.

Nyt siis yksi lapsi, toista odotan odottavani, mies on sekottaja.

Kotiäiti olen ja hoitovapaalainen siis töistäni. Ikää 27 vuotta. Mies on dippainssi ja projektipäällikön töitä tekee. Taloudellisesti vakaa tilanne ja mahdollisuus olla kotiäiti niin pitkään kun itse haluaa, mutta luulenpa, että nuppi ei montaa vuotta enää peräjälkeen kestä. Pari vuotta olen nyt kotona ollut ja ainakin vuoden vielä olen. Käyn ehkä sitten välillä työelämässä piipahtamassa.. Ja jos luoja suo niin neljännestä aletaan sit haaveilla..

Olen kotiäiti. Tosin välillä teen viikonloppuisin sijaisuuksia. Reilun 1,5-vuotta olen kotiäitinä ollut eli sen ajan kun tuo lapsi on olemassa ollut. Ensi kesänä syntyy toinen. Tarkotus olisi kotona olla siihen saakka, kun toinen lapsi on 2v elikä sellaset 2,5-vuotta vielä...Sitten palailen töihin. Vakipaikkaa ei ole, mutta olen hoitaja eli töitä varmastikin kyllä löytyy. Mies on upseeri.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Olen, vajaan vuoden (opiskelu/työ ) taukoa lukuunottamatta kymmenettä vuotta.

Ja töitä ehtii myöhemminkin, lapset sensijaan kasvavat.

Tuo viimeinen lause sai lähes itkemään, kasvavat niin nopeasti, vaikka vastahakoinen kotiäiti olenkin (töihin haluaisin, jos niitä olisi).

Kyllä mä olen kotiäiti vaikka töitä teenkin :D
Eli teen lähinnä öitä silloin kun mies kotona (mies ympäri suomea metallitöitä tekee ns.komennuksella ja välillä viikkojakin poissa) ja joskus mutta harvemmin päivätöitä jos saan anopin lapsenvahdiksi tänne kotiin. Mutta kotiäitinä itseäni pidän sillä suurimman osan olen lasten kanssa kotona. Itse teen ajoittain töitä dementiakodilla (tähtään just yötyöhön sillä silloin muksut ei edes huomaa poissaoloani ja palkka suurempi) ;)

Ai niin, 3 lasta, tokaluokkalainen, eskarilainen ja tuo mun päivänsäde/iltatähti reilu 2v.

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Se on muuten jännä, että kun saa ekan lapsen niin jo kohta ihmiset kyselee, että millos meet töihin ja hetken päästä että no millos teille tulee toinen :headwall:

Paitsi jos oot hädintuskin täysi ikäinen kun esikon pyöräytät, silloin kysellään ett koskas meinasit ammattiin itses lukea? :D Eikä tasan oo kenenkään mielestä kiire pikkusisaruksilla... :laugh:

esikoisesta olin kotiäitinä 10kk ja menin töihin. sairauslomalle jäin kakkosen odotusaikana joten otin esikoisen pois tarhasta ja jatkoin periaatteessa kotiäitinä oloa viä 5kk ja nyt vauva on 6kk..yhteensä oon siis ollut kotimamma 1v9kk mutta nyt yhtäsoittoo 11kk :D kolmonen syntyy kesällä joten kotiäitinä olo jatkunee pitkään,töihin en palaa ennenkun kolmaskin lapsi on yli vuoden ikäinen.

Olen ollut 6 vuotta ja nyt katse jo muualla :) Tytöt ovat 5v.,kohta 3v.ja 1v.Mies tekee epäsäännöllistä vuorotyötä rautatieläisenä.Ennen tätä teki säännöllistä kolmivuoroa ihan eri alalla ja ennen sitä opiskeli ihan eri ammattia,esikon syntymän aikoihin oli myös vuorotyössä.Eli aikamoista muutosta ollut miehellä tässä näiden vuosien aikana ja siihen vielä meidän muutot päälle...Siinä ne vuodet sitten ovat menneet,todella vauhdilla.
Nyt elämäntilanne on vakiintunut,oma koti on ja miehellä vakaa työpaikka,nyt on hyvä myös minun alkaa miettiä "uutta uraa" :)

Sinulla on vielä varmasti ja toivottavasti monta ihanaa vuotta kotosalla,jos niin haluat.Muista pitää huolta myös sosiaalisista suhteista,koska ne helposti jäävät kotitöiden alle.Ja muista nauttia kotivuosista,kun kerta taustakin on vakaalla pohjalla! :heart:

10/2004 asti olen kotona ollut ja olen vielä... en tiedä kuinka pitkään, ainakin vuoden, ehkä kaks, ehkä enemmän mikäli Luoja lisää lapsia suo. :saint:

Ja siis kaksi lasta, vajaa 3v ja 1vee.

Yhteistyössä