Oletko liian kiltti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xoxo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perjantai-illan löpinää... Ihmiselämään kuuluu yhtä vahvana negatiiviset kuin positiivisetkin tunteet. Ne, keiden on ollut vaikea hyväksyä (kenties lapsuudenkodin ilmapiiri) omat negatiiviset tunteensa, viha, pelko jne. ovat yleensä liian kilttejä. "Vihan" avullahan sanotaan myös "ei" ja asetetaan omat rajat, joita ei saa ylittää tai "astutaan varpaille". Jos ei niitä ota haltuun, tulee helposti venyttyä äärirajoille, itseään vahingoittaen, olemalla liian kiltti, venyvä, joustava.

Toisaalta ihminen joka ei ole sinut oman "vihansa" kanssa, levittää sitä ympärilleen, vihaamalla kaikkia. Joka tapauksessa, jokaisen liian kiltin, joka siis sen piirteen itsessään tunnistaa, kannattaa opetella vetämään omat rajat ja pärjäämään itsenäisesti, jotta ei roiku ihmisissä, jotka eivät kohtele kunnioituksella. "Jos et itse kunnioita itseäsi, miten voit olettaa muiden sitä tekevän."

Olin liian kiltti ja lopulta menetin mielenterveyteni sen takia. Nyt olen muutaman vuoden tehnyt töitä parantuakseni kiltteydestä ja masennuksesta.
Ehkä vielä jonain päivänä osaan näyttää oman tahtoni, enkä enää suostu olemaan toisten kynnysmattona. Siihen on kuitenkin vielä pitkä matka.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-kaveri:
Joo, mulla nyt vaan sattuu olemaan syyni, usko pois. Voit ihan vapaasti pitää mua kyttääjänä, stalkkerina, tai vaikka p...apökäleenä, jos se tuo sun elämääs edes vähän jännitystä...Enkä edes hyökännyt beepin kimppuun, olen vain oman tieni kulkija, kuten beep itsekin... ;) piip piip piip ;)

Ei ole muuta syytä kuin mielisairaus, että julkisesti tulee harmaana toista ivaamaan. Ei ihme että olet ex.

Mä olen liian kiltti! Oon sen tajunnut vasta ihan vähän aikaa sitten kun uuvuin töissä. En vain osaa sanoa "ei". Joustan ja joustan, sopeudun vaikka en haluaisi. Raskasta. Itseltäni vaadin 110 % onnistumista kaikessa, muut saavat tehdä ja käyttäytyä miten haluavat. Minua ei haittaa vaikka muut kohtelevat kaltoin - tai siis haittaa mutta en osaa näyttää sitä..

En ole liian kiltti. Hoidan asiat suoralla puheella ja esimerkiksi erimielisyydet selvitän heti samantien, mutta ystävällisesti :)

Moni tuntuu ajattelevan, että kiltteyden sijasta ainut vaihtoehto on olla kusipää. Sitä voi olla mukava ja reilu, vaikka ei liian kiltti olekaan. Itse ainakin pyrin siihen :) Olen miesvaltaisella alalla ja muutenkin kaveripiiri koostuu enimmäkseen miehistä, niin olen tottunut suoraan puheeseen eikä pikkujutuista kukaan ota nokkiinsa :)

...liian kiltti. Olen pikkuhiljaa kasvamassa siitä pois, mutta vieläkään en osaa pitää puoliani heti kun tilanne sitä vaatisi. Monesti kapinoin jälkikäteen. Usein en tunnista vihan tunteitani heti, enkä ymmärrä, miksi pahoitin mieleni. Enkä varsinkaan osaa muotoilla tunteitani sanoiksi. Kun yritän ilmaista suuttumustani, alan usein itkeä. Se on ärsyttävää. Pyrin miellyttämään ihmisiä ja edelleen välitän liikaa siitä, mitä muut minusta ajattelevat. Kunpa jo oppisin olemaan välittämättä!

Entä mitenköhän oppisi näyttämään vähemmän kiltiltä? Mä en pahemmin välitä mitä ihmiset musta ajattelee, mutta välillä kyllästyttää tyrkkiä kauemmaksi tyyppejä, jotka luulevat mua sillä tavoin kiltiksi, että olisin jotenkin vaikutuksille altis ja johdateltavissa.

Miten näyttäisin parhaiten siltä mikä olen?

ram-merino.jpg

En ole liian kiltti, oikeastaan voisin olla enemmänkin toisia huomioiva joissain asioissa. Suorittamisen pakko minulla kyllä on, mutta se ei liity omalla kohdallani muiden miellyttämiseen vaan siihen, että haluan olla hyvä siinä, mitä teen.

"I offer [Apple] 2 yrs prior to they may be turning out and about the equipment and lighting over a extremely unpleasant and also high-priced oversight. " michael zimmerman fund My spouse and i checklist functionality previous within the list preceding due to the fact it is really to become thing. You will discover a large number of corporations out there with great effectiveness. This is a provided that if the hedge fund can be doing a lot of sources to help marketing and advertising which they most likely get fantastic effectiveness. Except for a new 7 or even 10 calendar year additionally history of the idea, top rated by yourself does not enthuse institutional people, many people see it Monday-Friday. michael zimmerman prentice capital From time to time, attitude can be just about all that needs to change for a store to raised connect with Xmas. These kind of ideas are usually straightforward, low priced and able to end up being employed having inside virtually any retail situation.