Oletko masentuneen puoliso, pelotaako????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miia

Vieras
Olen kärsinyt masennuksesta 2 vuotta. Mies on ollut tukena koko ajan, mutta omista ajatuksistaan tähän masennukseen hän ei puhu. Olen alkanut ajatella, että pelottaako häntä meidän tulevaisuus. Tai että hän ajattelee että koko perhe on yksin hänen vastuullaan. Että minusta ei ole arjen taakan kantajaksi, ja vahvaksi ihjmiseksi vuosiksi hänen vierellään, joten hänellä olisi jotenkin kohtuuton taakka.

Äh vaikea selittää. Enkä halua vastausta, että kysy mieheltäsi. Haluan ihan tietää että ajatteletteko te masentuneiden puolisoina, että teillä itsellänne ei ole olkapäätä johon nojata.

heippa. mulla oli masennusta synnytyksen jälkeen reilu vuoden.ja mun mieheni kyllä pelkäsi jonkin verran.tarkkaan en tiedä miten paljon mut kyllä sainoi että välillä pelottaa...olen aina sanonu ukolle että pitää muistaa pitää ystävyys suhteistaan huolta,kennelle purkautuu kun meillä menee huonosti,jokainen tarvii olkapään. (unohtaa silloin kun meillä menee hyvin..) :flower:

meillä on tilanne jossa kumpikin on masentunut,mulla hoito ja miehellä ei kun ei suostu. kyllä elämä pelottaa mutta hyvinä hetkinä koitetaan puhua ja helliä toisiamme ja huonoina aikoina tukea. ei tämä suhde helppo ole mutta kumpikin luottaa toisiinsa ja tietää että hyvänä hetkenä toiselta saa voimaa ja tukea.. mutta epäilen että masentuneen puoliso pelkää ihan samoja asioita kuin terveidenkin puolisot parisuhteessa..

Älkää nyt suuttuko, mutta me justiin tuon viiskymppisen kaverini kanssa ihmeteltiin sitä mikä nykyajan ihmisiä vaivaa. Asiat valtakunnassa paremmin kuin ikinä ja silti masentuneita on tosi paljon. Kuulemma ihan ala-asteikäisetkin masentuneita. Mistä se johtuu.
Vai diagnosoidaanko se vaan nykyään tarkemmin ja kansa on ihan samassa kondiksessa kuin ennenkin.
Symppaan kyllä masentuneita johonkin pisteeseen asti mutta tiedän tyyppejä jotka tekevät siitä taidetta vuosien ajan. Se syö varmasti lähipiiriä puolisosta puhumattakaan.