V
vierailija
Vieras
Tänä talvena on monessa paikassa näkynyt kauniita pikkulintuja. Oletko nähnyt viiksitimalia? Tai jotain muita kauniita lintuja? Kiinnitätkö edes huomiota talvella lintuihin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kiitos ja anteeksi, unohtui mainita, että kuva on netistä. Umamin sivulta.Pari kertaa nähnyt kotosalla ruovikossa vauhdikkaasti edeten, ekalla kertaa oli bränikä järkkäri mukana mutta sössin sen tilanteen, kun se oli ekaa kertaa kädessä ja säädöt oli mitä oli. Hätäsiä kavereita aina kun niitä oon nähnyt, kuvaaminen on haastavaa, ja tuurista kiinni, jos vaikka joskus pysähtyvät.
Mutta olivat tunnistettavissa kuitenkin.
Hieno kuva ap:lla![]()
Partatiainen on vanha nimi.Viiksitimali? Häh? Eikö tuo ole partatiainen?
Kiitos ja anteeksi, unohtui mainita, että kuva on netistä. Umamin sivulta.
Minulla nuo lintujen kuvaamiset menevät usein pieleen. Olen monesti myöhässä kun ensin vain ihastelen lintuja - ja sitten on jo myöhäistä kuvata. Tai sitten menen "vielä vähän" lähemmäs - ja lintu lennähtää pois.
Paljon on tullut lintuja kuvattua, mutta ei niistä kuvista läheskään kaikki ole hyviä. Mutta on kai sitä huonompiakin harrastuksia kuin luonnossa kuljeskelu ja eläinten kuvaaminen.
-ap-
En tietääkseni.
Puukiipijä on yksi mikä herätti huomioni. Samoin vihertikka. Myös kuusitiaista jäin joskus ihmettelemään kun näytti jotenkin "rähjäiseltä" talitintiltä. Ja närhen rääkäisy, se pelästyttää usein.
En tietääkseni.
Puukiipijä on yksi mikä herätti huomioni. Samoin vihertikka. Myös kuusitiaista jäin joskus ihmettelemään kun näytti jotenkin "rähjäiseltä" talitintiltä. Ja närhen rääkäisy, se pelästyttää usein.
Sen verran tiedän tipuista Suomessa, että oot todennäköisimmin nähnyt harmaapäätikan.
Sekin on vihreä ja harmaa.
Katsopas:
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/linnut/harmaapaatikka