Oletko oma itsesi vai haluatko mieluummin lokeroon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Boogyman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Boogyman

Vieras
Ihminen ei saa olla oma itsensä vaan pitäisi kuulua johonkin tiettyyn lokeroon....noh, esittelen itseni nyt....tässä minä.
kaikki.jpg

Esittele itsesi....

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Pointti voi olla mikä hyvänsä...ihmiset lokeroi toinen toisensa jollakin perusteella.

no, se on varmaan totta. lokerointihan on turvallista itselle, pidetään "erilaisuus" etäämmällä..

ajattelin vaan, että liittyikö tää jo johonkin toiseen keskusteluun, mitä en ole nähnyt :)

No mut voi lokeroida tavalliseksi tasamaantallaajaksi noin yleisesti ottaen, mutta on mulla omat erityispiirteeni, jotka tulevat tietyissä olosuhteissa esiin...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Pointti voi olla mikä hyvänsä...ihmiset lokeroi toinen toisensa jollakin perusteella.

no, se on varmaan totta. lokerointihan on turvallista itselle, pidetään "erilaisuus" etäämmällä..

ajattelin vaan, että liittyikö tää jo johonkin toiseen keskusteluun, mitä en ole nähnyt :)

Tää voi liittyä moneenkin keskusteluun....lokerointia on yhdessä jos toisessa keskustelussa.

Periaatteessa en kai ihan oma itteni ole, haluaisin esim.pukeutua jollain tapaa "persoonallisemmin", kattelen vaatteita jotka olis kivoja, mutta uskallusta puuttuu ja oonkin jotenkin jämähtänyt semmmoiseen hillittyyn ja perustavalliseen..monessakin asiassa.
Aika hankala selittää..jos tässä nyt tätä tarkoitettiin ees?

Oletko sie ap sitten kuvien perusteella oma itsesi, vai kuulutko johonkin lokeroon? Minulle ei juttu auennut.

Itse kuulun lokeroon. Omaan pieneen sellaiseen. Taiteileva kotiäiti, jonka elämä perustuu omalle perheelle, ei juuri muulle. Koko pieni perheemme kuuluu oikeastaan omaan lokeroon, sillä vietämme yhdessä aikaa 24/7 ja silti mies käy työssä, minäkin sitten joskus. Rahaa ei paljon, mutta rakkautta riittää :) Ja ihan samanlaisessa lokerossa elää taatusti moni muukin, joten aika turha kuvitella olevansa toista kuin muut. Oma itsensä voi olla lokerossakin!

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Periaatteessa en kai ihan oma itteni ole, haluaisin esim.pukeutua jollain tapaa "persoonallisemmin", kattelen vaatteita jotka olis kivoja, mutta uskallusta puuttuu ja oonkin jotenkin jämähtänyt semmmoiseen hillittyyn ja perustavalliseen..monessakin asiassa.
Aika hankala selittää..jos tässä nyt tätä tarkoitettiin ees?

Kyllä sä vielä uskallat.....

Mä olen aina oma itseni. Ihmisen ei tarvitse vetää mitään roolia jos on sinut itsensä kanssa. Mutta sille en voi mitään että joku on aina tunkemassa mua johonkin lokeroon ;)
Minä nyt vain olen tämmöinen mitä olen, ja jos se muita ärsyttää niin nothing can do.
Mutta en nyt jaksa alkaa esittelemään itseäni.

mä en ole koskaan tajunnut sitä että vaatteiden perusteella määritellään ihminen joko persoonattomaksi massaksi tai persoonalliseksi yksilöksi...

enkä sitä että "persoonallinen" yksilö pukeutuu muiden "persoonallisten" ihmisten kanssa samalla tavalla ja se taas sitten on sitä omana itsenä olemista toisin kuin se jos pukeutuu ns tavisvaatteisiin muiden samalla tavalla pukeutuvien kanssa. Silloin ei ole oma itsensä vaikka ne vaatteet tuntuiskin omilta, vaan persoonaton massayksilö :D :D

juup, mä selitän aina kaiken todella sekavasti :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mä en ole koskaan tajunnut sitä että vaatteiden perusteella määritellään ihminen joko persoonattomaksi massaksi tai persoonalliseksi yksilöksi...

enkä sitä että "persoonallinen" yksilö pukeutuu muiden "persoonallisten" ihmisten kanssa samalla tavalla ja se taas sitten on sitä omana itsenä olemista toisin kuin se jos pukeutuu ns tavisvaatteisiin muiden samalla tavalla pukeutuvien kanssa. Silloin ei ole oma itsensä vaikka ne vaatteet tuntuiskin omilta, vaan persoonaton massayksilö :D :D

Hyvin selitetty....

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:

Mun mielestäni ihminen pukeutuu persoonallisesti silloin kun laittaa päällensä sellaiset kuteet missä tuntee olonsa hyväksi. Persoonallista pukeutumista ei ole se että valitsee rytkynsä trendien, naapurin tai miehensä maun mukaan.

Mä en toisaalta käsitä tuota lokerointiajatusta. Kaikki ihmiset väistämättä muodostavat tietoisesti tai tiedostamatta kaikista kohtaamistaan ihmisistä kokemuksensa perusteella jonkin käsityksen.
Kuten esim jos näkee kuvan tutusta radiojuontajasta tai laulajasta ekaa kertaa saattaa hämmästyä, kun se ei näytä yhtään siltä kuin oli mielikuva. Mulle käy toisinaan näin, enkä mieti mitenkään erikseen miltä joku näyttää.

Siis jos se käsitys tai mielikuva toisesta ihmisesta on se "lokero" niin eihän siltä voi välttyä. Tai sitten tarkotetaanko tolla lokeroinnilla jotain "luokittelua" mikä sekin kuulostaa väkisin väännetyltä. No kait niitä stereotyyppisia ajattelumalleja löytyy monelta, kuten millanen on turkulainen, suomalainen, ruotsalainen, romani, äidinkielen opettaja, amislainen, insinööri, jne jne.

Ei nuo asiat kuitenkaan ikinä kerro kenestäkään kaikkea ja ihminen voidaan nähdä eritilanteissa hyvin erilaisena. Joten mua saa ainakin ihan vapaasti jokanen tulkita oman näkemyksensä mukaan. Ei se ole multa pois. Voihan siihen näkemykseen HALUTESSAAN vaikuttaa sillä miten käyttäytyy tai pukeutuu. Miten ja millaisena haluaa muiden itsensä näkevän. Ja sekin että mä olen mä enkä tee mitään muiden takia on jokin valinta ja ihan itse ne vaatteet päälleen valitsee.

So what, löysiä pipoon.

Ap,

Onko tuossa eri ajanjaksojen "sinä" vai päivittäin nähtävä "sinä"? Monta "lokeroa" jos yksinkertaistettuna katsoisi, hippimammaa, herkkistä, koulutyttöä, bilenaista...

Itse pukeudun tilanteen mukaan, eli katson vähän lokeroa mutta vaatekaapin kokoan minä ja siten itse väritän ne lokerot :D

Mä pukeudun niinkuin jaksan :D Joskus oon hyvinkin "seksikäs" ja vaarallinen kissanainen, toisena päivänä saatan taas olla se tuiki tavallinen naapurintyttö tukka poninhännällä. Joskus haluaa näyttää itsensä kaikille ja pukeutuu erikoisemmin, joskus haluaa vaan olla piilossa sen ajan kun sitä maitoa hakee kaupasta.

Yhteistyössä