Oletko pessimisti vai optimisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta kannattaako laahustaa koko elämä siinä toivossa, että pettymykset on sitten vähän pienempiä?

Jo vain kannattaa. Tai siis kuljen kyllä pää pystyssä, pessimismi ei tarkoita huonoa ryhtiä. :xmas:

Onneksi meitä on erilaisia. Minä en jaksa optimistisia ihmisiä kauaakaan enkä jaksa itse olla iloinen ja hyvällä tuulella muutoin kuin hyvästä syystä. Itseni tuntien siis veikkailen olevani pessimisti, vaikken asiaa yleensä mietikään. Pessimismi ja yleinen vakavaluontoisuus on minulle luonteenomaista, eikä ole mukavaa, jos joku tulee arvelemaan, ettei kannata olla tällainen kuin minä. Nih.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26366149:
Jo vain kannattaa. Tai siis kuljen kyllä pää pystyssä, pessimismi ei tarkoita huonoa ryhtiä. :xmas:

Onneksi meitä on erilaisia. Minä en jaksa optimistisia ihmisiä kauaakaan enkä jaksa itse olla iloinen ja hyvällä tuulella muutoin kuin hyvästä syystä. Itseni tuntien siis veikkailen olevani pessimisti, vaikken asiaa yleensä mietikään. Pessimismi ja yleinen vakavaluontoisuus on minulle luonteenomaista, eikä ole mukavaa, jos joku tulee arvelemaan, ettei kannata olla tällainen kuin minä. Nih.

No sori. (=Melkein uskottava pahoittelu.)

En ole itsekään mikään yleinen ilopilleri, mutta minusta sellainen ainainen hymyily ja vitsin vääntö on eri asia kuin se, ajatteleeko asioiden yleensä menevän hyvin vai huonosti. En tosin itsekään ole mikään äärimalli tässä, mutta ehkä tosiaan vähän kallistunut.

• Tykkää
Reactions: kookosta

Yhteistyössä