Oletko pois töistä, jos sinulla on paha flunssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten on

Vieras
Haluaisin tietää, kuinka yleistä on jäädä saikulle pelkän flunssan takia. Meillä töissä yksi henkilö on vähän väliä pois, vaikkei ole edes kuumetta. Kolme päivää saa olla poissa ilman lääkäritodistusta ja hän on aina sen kolme päivää pois. Mielestäni se on lintsaamista. En usko, että lääkäri antaisi hänelle sairauslomaa noin vähäisten oireiden takia. Muutenkin tämä henkilö on työtävieroksuva.

Itse olen poissa vain, jos on kuumetta. Ei tulisi mieleenkään jäädä pois pelkän tukkoisen olon takia.

Alkuperäinen kirjoittaja miten on :
Itse olen poissa vain, jos on kuumetta. Ei tulisi mieleenkään jäädä pois pelkän tukkoisen olon takia.

No meillä kun ei saa mennä töihin jos räkä lentää, ihan sama onko kuumetta vai ei ja ihan sama tulisko mieleen jäädä kotiin vai ei.

olen koska mulla on astma mä pelkkä flunssa saamut monesti ihan voimattomaksi, lisäksi on lähihoitaja et sil alalla on parempi olla pois jos aivastelee, niistää koko ajan.

no mä oon välillä.. riippuu olotilasta.. turha se on kovassa flunsassa lähteä pihalle 12 tunniksi riehumaan, lämpötilaerot näin talvisin on pahimmillaan 40 astetta joten ei se kipeänä töissä olo mitään herkkua ole..

niin eli on myös niitä ihmisiä kenelle ei nouse käytännössä koskaan kuume ja silti ovat järkyn kipeitä, esim mulle kun tulee flunssa on oikeesti kaikki paikat tukossa ja hyvin usein se johtaa poskiontelontulehdukseen ja silloin olen kyllä pois, koska se särky on kamalaa, vaikka kuumetta ei olekaan. pienestä nenän vuotamisesta nyt tosissaan ketään on pois. toisille nuha tulee rankempana kuin toisille, niin se vaan on. ihmiset kun on erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli siis lääkärit todella kirjoittavat saikkua pelkän flunssan takia, vaikkei olisikaan kuumetta?

Kyllä kirjoittaa. Meinaatko että menisin potilaita hoitamaan, että räkä lentäis, ois yskä ja aivastelisin niiden päälle?

Ja jos ei kirjoittas niin voi voi, kun meillä ei tosiaan kipeenä töihin saa mennä.

Eli siis lääkärit todella kirjoittavat saikkua pelkän flunssan takia, vaikkei olisikaan kuumetta?

No kirjottaa jos on kunnon flunssa. Jo laki sanoo että esim. elintarviketyössä ei olla jos räkä lentää.
Sanoin mulla kokinhommissa piti heti ottaa saikkua jos tuli silmätulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kaikki on pois jos on paha flunssa, pienillä oireilla ei ole paha flunssa, et kumpaa sä tarkoitit??

no kuten kirjoitin, riippuu olotilasta.. jos on nenä tukossa, yskittää ja särkee sekä kolottaa niin olen pois, jos taas yskittää kovasti heti kun tekee jotain niin olen pois..
voi olla ns. lievät näkyvät oireet mutta mikäli olotila on huono niin en mä töihin lähde

Asiakaspalvelussa, hyvää hygieniaa vaativissa tehtävissä olen kyllä pois, vaikka olisi pelkkää räkäisyyttä.

Asiakkaana inhottaa räkäiset asiakaspalvelijat, en koskaan mene heidän palveltavakseen.

Ihan pakko kysyä kun sinun mieleesi ei tulisi jäädä pois niin..

Mitä ajattelisit jos hakeutuisit terveyskeskukseen hoitoon ja sinua vastaan ottava lääkäri, aivastelis ja räkis, yskis ja ääni ois käheänä? Olisitko mielellään sellaisen vastaanotolla?

Tai tilaisit raflasta ruokaa ja tarjoili yskis ja siltä valuis räkä ja kun antaisit tilauksen niin aivastas sun päälle?

Siis oletko vähän yksinkertainen? Siis flunssan aiheuttaa yleensä virus, kuten rino, korona tai adenovirus, jos et tätä tiennyt. Kuule, ne on tarttuvia. Tosekseen, kaikki eivät kuumeile, miksi pitäisi? Itse esim. olen ollut aikuisiällä tasan yhden kerran kuumeessa ja aina on saikkua myönnetty.

Mä taas en ymmärrä niitä ihmisiä, jotka tulee töihin kipeinä. Oli räkätauti, oksutauti tai ripuli. Sulla ei käy mielessäkään, että on työpaikalle paljon kannattavampaa että yksi sairastaa kuin että yksi tulee sairaana töihin ja sairastuttaa lopuksi koko porukan ja sitten kaikki on sairaana.

Mä inhoan niitä ihmisiä, jotka tulee töihin sairaana. Itse olen aina pois, kun olen sairas tai tuntuu että nyt sairastun. Enkä silti ole koskaan saanut huonon työntekijän mainetta. Ja käyn myös yleensä sanomassa pomolle, että taas se Katri on siellä sairaana töissä, että käy passittamassa sen kotiin.

Se on fiksu, joka jää kotiin sairastamaan.

kyllä jään pois töistä jos olen kovassa flunssassa. Ei ole asiakkaiden edunmukaista kysyä luurin toisessa päässä "oletko hieman flunssassa" kun koitat nenä tukossa puhua heidän kanssa. Parempi muutenkin ettei tartuta muita. Nyt saikulla vatsataudin takia :x

Mulla on ollu viimeks kuumetta joskus ala-asteella, ei yksinkertasesti nouse kuume. Silti olen ollut poissa töistä välillä, jos on paha lentsu. Teen ruumiillista työtä, niin kyllä siinä taju lähtis jos lähtis siinä kunnossa puurtamaan.. Eikä oo kyl ikinä joutunu erikseen saikkua pyytämään, kun on lääkärille pelkässä flunssassa menny.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Jään kotiin jos olen siinä kunnossa etten jaksa , voi tehdä kaikkia töihini kuuluvia tehtäviä tai tartutan taudin myös asiakkaille .

Mistä sä tiedät, ettet tartuta sitä pikkuflunssaakin asiakkaisiin tai työtovereihin?

Ne kun tarttuu yleensä pisaratartuntana, käsien välityksellä tai vehiikkelin välityksellä!

No mitä outoa siinä on? Kovaan flunssaan voi liittyä kaiken maailman särkyjä tai muita kipuja. Onhan ihmiset pois vaikkapa migreeniin tai tosi kovan päänsäryn takiakin, "vaikkei ole kuumetta".

Musta on ainoastaan fiksua olla pois jos olo on karmea, ei siellä töissä mitään aikaan saiskaan.

Mistä sä muuten tiedät millaset oireet työkaverilla on jos se on 3 päivää pois sun näköpiiristä? Soitat ja kysyt että luettelepa oireet niin mä päätän ootko kipee?

Yhteistyössä