K
Keittiönoita
Vieras
Yhden kerran olen laittanut netissä avoimen hakemuksen ja sain töitä. Varsinaista työhakemusta en ole koskaan kirjoittanut vaan työpaikat olen saanut muilla keinoin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:En koskaan enkä ikinä. En yhtäkään.
Pelkällä soitolla olen saanut harjoittelupaikkoja sekä koulusta että työmarkkinatuella.
Nyt taas rohkaistuin ja kirjoitin hakemuksen. Saa taas vain nähdä....
Olotila on :/ mun siskoilla käy aina tosi hyvä tuuri ja onnistaa, mutta mulla ei. Veetuttaa kyllä kuin pientä oravaa, kun ei tiedä mikä mättää. Väärä koulutus ja olematon kokemus.
Mutta millä kartuttaa kokemusta kun ei onnista työnhaku????
Alkuperäinen kirjoittaja juu:Siis kyllä pitää aina soittaa perään! Ensin lähetät paperit, sitten soitat perään kun ne ovat saapuneet. Näin tämä puhelimessa oleva voi samalla katella näitä sun papereita. Ja aina pitää soittaa perään, jotkut ovat ynseitä ja jotkut ei, mutta pääasia että herättää huomiota. Varsinkin jos haet tradenomihommiin, joita on noin tsiljoona muutakin hakemassa..varsinkin nyt vähän huonossa taloustilanteessa.
Lisäksi sulla pitäis olla hvyät kokemukset varisnkin tietojärjestelmistä. Usein haetaan tiettyjä kykyjä, joten kannattaa käydä kurssit niihin. Varsinkin pelkällä microsoft 2007-kurssipaperillakin voi olla jo iso merkitys! Usein kyllä tarvitsisi muitakin. Tenttaa, mitä tarttis.
Ja molin sivuilla olevista työpaikoista voi tärpätä, oma kaverini tradenomina sai sieltä paikan. Mutta tosiaan ensin paperit, sitten soitto ja työhaastattelu. Ja työhaastattelussa pitäisi onnistua tietysti vielä. Hän myös teki hakemuksia ainakin 100 eri paikaan. Ihan oikeasti, laski neEli pidä itselläsi kirjaa, mihin oot jo hakemuksen laittanut ja milloin. Näin pysyt perässä. Ja hakemusten täytyy olle todella hyviä, olethan katsonut että ovat? Samoin cv? Ei virheitä saa olla. Näillä on todella paljon merkitystä.
Alkuperäinen kirjoittaja Miukumauku:Minkä suuntatumisvaihtoehdon tradenomeja olette?
Alkuperäinen kirjoittaja juu:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:En koskaan enkä ikinä. En yhtäkään.
Pelkällä soitolla olen saanut harjoittelupaikkoja sekä koulusta että työmarkkinatuella.
Olotila on :/ mun siskoilla käy aina tosi hyvä tuuri ja onnistaa, mutta mulla ei. Veetuttaa kyllä kuin pientä oravaa, kun ei tiedä mikä mättää. Väärä koulutus ja olematon kokemus.
Tsekkaa se hakemus? Onko se huippu? Pyydä sun siskoiltasi, että näet millainen hakemus ja cv heillä on. Noissa yksikin virhe, niin hakemus lentää roskiin monesti. VArsinkin jos siinä lukee jotain väärää tia päiväys on kauaskantoinen. Kannattaa nuo aina päivittää just siihen hetkeen, kun lähettää.
Tuolla hakemuksella on oikeesti väliä. Mulla miehellä oma firma, ja sanio että on tullut niin hirveitä työhakemuksia, että osa lentää ihan suoriltaan roskiin. Jos haetaan konesuunnittelijan paikkaa, niin siinä viokin vahingossa lukea joku toinen tehtävä. Tai jos sen hakemuksen tai cvn päiväys on vuosi sitten viimeksi, niin sekin on huono juttu. Kannattaa netistä katsoa mallia ja tehdä ne kunnolla. Niissä pitäis saada vakuutettua, että miksi sut kannattaa palkata. Mitä voit tälle firmalle antaa itsestäsi?
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Alkuperäinen kirjoittaja juu:Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:En koskaan enkä ikinä. En yhtäkään.
Tsekkaa se hakemus? Onko se huippu? Pyydä sun siskoiltasi, että näet millainen hakemus ja cv heillä on. Noissa yksikin virhe, niin hakemus lentää roskiin monesti. VArsinkin jos siinä lukee jotain väärää tia päiväys on kauaskantoinen. Kannattaa nuo aina päivittää just siihen hetkeen, kun lähettää.
Tuolla hakemuksella on oikeesti väliä. Mulla miehellä oma firma, ja sanio että on tullut niin hirveitä työhakemuksia, että osa lentää ihan suoriltaan roskiin. Jos haetaan konesuunnittelijan paikkaa, niin siinä viokin vahingossa lukea joku toinen tehtävä. Tai jos sen hakemuksen tai cvn päiväys on vuosi sitten viimeksi, niin sekin on huono juttu. Kannattaa netistä katsoa mallia ja tehdä ne kunnolla. Niissä pitäis saada vakuutettua, että miksi sut kannattaa palkata. Mitä voit tälle firmalle antaa itsestäsi?
Päiväykset yms on kunnossa, mutta siskoillakin on tainnut suurimmaksi osaksi onnistaa ihan vaan marssimalla paikalle tai soittamalla 'kokeeksi'.
Appiukko saa nyt arvioida tämän uuden työhakemukseni, mä yleensäkin kirjoitan joka paikkaan ihan sitä paikkaa varten omansa, ei mitään sellaista pohjaa mitä muokkaan.
JA siis nyt 10 vuoden tauon jälkeen rohkaistun uudelleen moiseen....
JA siis mulla on ainakin sellainen tunne, että olen aina väärässä paikassa väärään aikaan. JA täysin väärällä koulutuspohjalla tällä alueella ylipäätään liikkeellä :|
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jonttu, oliko sulla ennestään paljon työkokemusta? Mulla ei ole minkäänlaista. Paitsi jotain iänikuisia kesätöitä, kaukana omasta alasta....
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Jonttu, oliko sulla ennestään paljon työkokemusta? Mulla ei ole minkäänlaista. Paitsi jotain iänikuisia kesätöitä, kaukana omasta alasta....
Alkuperäinen kirjoittaja juu:Paitsi aina ei eskään onnistu. Esimerkiksi monet insinööriharjoittelijat eivät oikeen saa työkokemusta, vaikka tulisivat ilmatteeksi, kun ei ole tarvetta. Ja moni firmakin mennyt pakettiin...Mutta tämä johtuu vaan tästä taloustilanteesta, ei sen kummempaa. Puolen vuoden päästä voi homma olla eri, joten oikeesti kannattaa ottaa vähän huonompaakin paikkaa, jos se on sitä omaa alaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Olen aina ottanut työn vastaan, oli se sitten mitä tahansa. En ole pelännyt pientä palkkaa, mutta olen pyrkinyt siihen, että seuraava tehtävä olisi aina hieman haastavampi kuin edellinen. Sen työkokemuksen voi oikeasti hankkia, jos vaan suostuu liki ilmaiseksi töihin.
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Olen aina ottanut työn vastaan, oli se sitten mitä tahansa. En ole pelännyt pientä palkkaa, mutta olen pyrkinyt siihen, että seuraava tehtävä olisi aina hieman haastavampi kuin edellinen. Sen työkokemuksen voi oikeasti hankkia, jos vaan suostuu liki ilmaiseksi töihin.
Juu, aina pitää ottaa työ kuin työ. Itsekin tein opiskeluaikana siivoojan töitä. Parempi sekin kuin tyhjä aukko cv:ssä, luulisin. Toisaalta, enhän tiedä olenko sitten leimautunut sen takia, enkä pääse oman alan töihin.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Henkilöstövuokrausfirmoja suosittelen lämpimästi ponnahduslautana parempaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Ikuinen työtönkö?:Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen... Itse en ole koskaan soitellut, saati käynyt työpaikalla, vaan aina vaan lähettänyt kirjallisen hakemuksen. Siinäkö syy miksi en ole saanu töitä????
Ja voiko ylipäätään mol:in sivuilta olevista työpaikoista koskaan tärpätäSiis kun haen töitä, joita tradenomi voisi tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja -jonttu-:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Henkilöstövuokrausfirmoja suosittelen lämpimästi ponnahduslautana parempaan.
Olisko sulla kokemusta hyvistä firmoista? Hain juuri erästä paikkaa, mutta ei taida olla henkilöstövuokrausfirma, vaan välitysyritys - eilakaisla.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Olen itsekin ollut EilaKaislan kautta töissä. He maksoivat palkkani, mutta olin toisaalla töissä - vuokrasivat minua muille siis. Ihan ok, palkka tuli ajallaan ja tarjosivat myös lisäkoulutusta ja viihdettä (en itse näihin tarjouksiin tarttunut, mutta siis lisäetujakin oli).
ManPoweriin hermostuin itse, toisilla on voinut olla parempi tuuri. Minun kohdallani mokaili se tyyppi niin pahasti, että meni maku koko lafkasta. Seuren kautta olen ollut sosiaalialan töissä.