Oletko soittanut koskaan hätäkeskukseen vahingossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Viitaten tähän juttuun, jossa kerrotaan että vuonna 2010 turhia puheluita tuli 865 000.

Pilapuhelut ovat turvallisuusriski hätäkeskukselle: Perunankeitto-ohjeita ja pitsatilauksia | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Mä olen soittanut vahingossa. Soitin numerotiedusteluun ja sieltä vastattiinkin "hätäkeskus". Enää en käyttä 118-numeropalvelua, vaan 020202, jotten mene sekaisin.

Lisäksi huomasin, että tytön (8v) puhelimesta oli soitettu hätäkeskukseen kesken koulupäivän ja kaikenlisäksi kesken oppitunnin. Tyttö väittää kivenkovaa, ettei ole hätäkeskukseen soittanut, eli lieneeköhän puhelin ollut taskussa ja soinut vahingossa? Noh, turha puhelu joka tapauksessa.

olen soittanut vahingossa enkä tiedä miten sen tein. Yritin lopettaa puhumaani puhelua ja vastata toiseen, joka oli jonossa, ja yht'äkkiä puhelimessa luki "hätäpuhelu" (tai jotain sinne päin..). Löin luurin kiinni samantien.

En ole, mutta kuopuksemme aikanaan nippanappa 2-vuotiaana soitti. Minä tyhmä olin antanut hälle leikkikaluksi vanhan puhelimeni, josta en ollut muistanut ottaa akkua pois. Ihmettelin, kun lapsi hekotteli sydämensä pohjasta sohvalla ja möngersi omiaan siihen tyyliin, että olisi vastaillut jollekulle. Kun tulin lähemmäs, niin kuulin mieshenkilön äänen, joka maanitteli lastamme antamaan puhelimen äidille. Voi että mä häpesin ja pyysin kyllä kovasti anteeksi. Enkä ole sen jälkeen jättänyt vanhoihin puhelimiin akkuja sisälle...

en! mutta olen soittanut itse niin että puhelu yllätäen -katkesi-
ei siis vastattu vaan katkesi.
koetin uudelleen oli varattua?
Ohikulkija onneksi sitten lopulta soitti ja sain avun

Olen - tietämättäni. :D Siitä on tosi kauan aikaa, mutta känny oli joko taskussa tai laukussa, näppäinlukko oli auennut ja jotenkin, en muista mikä se tarina oli, puhelin onnistu itsekseen tuonne soittamaan. Eli joko siis avaimet tms. painaneet numerot, tai sitten mulla sattu silloisessa puhelimessa se olemaan ekana listalla tai jotain. Vähän ajan päästä siis mulle soitettiin hätäkeskuksesta, että onko mulla joku hätä oikeesti ja mä olin vähän aikaa että hä? "niin mutta kun tällasesta numerosta soitettiin jne... ". Onneksi eivät lähettäneet mitään autoja haahuilemaan minnekään. Eli kyllä se mahdollista on.

En ole, mutta kuopuksemme aikanaan nippanappa 2-vuotiaana soitti. Minä tyhmä olin antanut hälle leikkikaluksi vanhan puhelimeni, josta en ollut muistanut ottaa akkua pois. Ihmettelin, kun lapsi hekotteli sydämensä pohjasta sohvalla ja möngersi omiaan siihen tyyliin, että olisi vastaillut jollekulle. Kun tulin lähemmäs, niin kuulin mieshenkilön äänen, joka maanitteli lastamme antamaan puhelimen äidille. Voi että mä häpesin ja pyysin kyllä kovasti anteeksi. Enkä ole sen jälkeen jättänyt vanhoihin puhelimiin akkuja sisälle...

Meillä kanssa vastaava kokemus. Kortiton mutta virrallinen puhelin päätyi lapsen käteen ja hätäkeskukseenhan ipana soitti. 112 sai jo silloin tullessaan kritiikkiä siitä, että se on juuri sellainen numero, joka tulee helposti naputeltua vahingossa.

Poika soittelin 1 vuotiaana. Olin antanut paikassa, jossa lasta oli hankala viihdyttää ja itse oli oltava skarppina, näppäinlukitun puhelimeni käteen. Jonkin ajan kuluttua ihmettelin, mistä kuuluu ääni. Poika jokelteli hätäpuhelua. Kyllä hävetti.

en, Sen sijaan kun olisin soittanut iohan aiheesta, niin eivät vastanneet. (15 min jonotin, mutta sitten se rattijuoppo oli jo niin kaukana, että mitä mä olisin enää poliisille sanonu?)

Offtopic, hätäkeskuksen toimintaan pettyneeltä:
Mä sain kuulla yksityiskohtia hätäpuhelusta, (joka oli soitettu onnettomuudesta, jossa mun miesystävä kuoli) luokallani olleelta nuorelta naiselta, jonka ÄITI on/oli töissä hätäkeskuksessa. :O

Olen soittanut. Puhelin oli taskussa ja oli soittanut itsekseen, puhelu oli kestänyt kaiken kaikkiaan alle 10 sekunttia. On pitänyt hyvin paineltua puhelimen taskussa kun käytössä on kosketusnäytöllinen puhelin jonka ei periaatteessa pitäisi reagoida ellei näyttöä kosketa sormella.

joo mun poika soitti viikonloppuna...puhelu oli kestäny 22sekunttia...arvatkaa olinko ihan paniikissa:/ kun huomasin...

Kuopuksellani oli kanssa kerran vanha puhelimeni, jossa siis ei korttia sisällä. Hän sillä leikki ja pian aloin kuunnella, että mitä hän siihen oikein muka puhuu. Oli soittanut hätäkeskukseen, en silloin tiennyt ilman korttiakin pääsevän, tästä on aikaa. Otin sitten puhelimen ja pahoittelin kovasti.

Tätähän ei kukaan usko, mutta miksi keksisinkään:
Luuri oli taskussa, törmäsin kauppaan mennessäni oven pieleen, joka osui siihen hätäkeskuksen pikanappulaan. Siihen havahduin hiljaisessa myymälässä, kun taskusta kuului ääniä...
Olen siis nyt jo keski-ikäinen ja mulla on edelleen taipumus törmäillä esineisiin, oviin, kaapin kulmiin jne selvin päin.

En oo soittanut mutta mun äiti on parikin kertaa. Sekottaa numerotiedustelun (118) numeron ja hätänumeron keskenään. Vähentäis varmaan noita numerokyselyjä jos toi numerotiedustelun numero vaihdettais.

Mä oon muutaman kerran joutunut soittamaan hätänumeroon (nuorison häiriköinti+vaarallinen ilotulitteiden käyttö, riehuva naapuri, lapsen sairaskohtaus, noi nyt tuli mieleen). joka kerta puhelimeen on vastattu heti ja kohtelu ollut ystävällistä ja apu saatu. Onkohan tossa paikkakuntakohtaisia eroja kun aika paljon tuntuu olevan juttuja siitä että hätänumeroon joutuu jonottamaan?

Mä soitan työni vuoksi hätäkeskukseen lähes päivittäin. Aina on heti vastattu, aina =). Siitä kiitokset hätäkeskukselle! Ja kyssäriin. Lapseni soitti vahingossa 4 -vuotiaana hätäkeskukseen. Puhelimeni soi ja vastasin, sieltä hätäkeskus kysyy: onko jokin hätä, sieltä soitettiin. Ei muuta ku selittään, et pari sekuntia aikasemmin luuri oli ollut lapsen kädessä..:(

Mä oon kerran soittanut vahingossa muksuna, kun mun piti soittaa äidille töihin. Äidin työpaikan numero oli 30003 ja hätäkeskus 000. En sitten kiertänyt ekaa kolmosta tarpeeks pitkälle.

Yhteistyössä