Oletko suvakki vai rasisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oletko suvakki vai rasisti? -pohdintaa

Tähän väliinhän ei mahdu mitään sävyjä. Surullista että älyllinen kriittinen keskustelu on kokonaan tyrehdytetty Suomessa. Tilanne alkaa kohta muistuttaa luokkasotaa. Omaa mielipidettä ei uskalla sanoa ääneen, ettei tule leimatuksi jompaan kumpaan ääriainekseen kuuluvaksi.

Vielä viikkoja sitten olisi ollut häpeä ja synti myöntää olevansa rasisti. Nyt sitä ollaan oikein ylpeitä sellaisesta tittelistä. Mihin tämä maailma on mennyt? Ihan päin prinkkalaa!

Ei, en voi olla rasisti, koska minun kaveripiiriin kuuluu myös pakolaisia. Mutta toisaalta en voi olla suvis,, koska liika on liikaa. Sorryt, mutta en myönnä kuuuluvani kumpaankaan kastiin.

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Jaa...olenko rasisti kun en hyväksy tänne rötöstelemään ja loisimaan tulemista? Olenko suvakki kun hyväksyn asiallisen olemisen ja opiskelun/töiden tekemisen? Ei ole olemassa vain ääripäitä ja kahta väriä ilman sävyjä.

Pakolaiskriittinen.

En tunne yhtäkään "suvakkia".
Pari rasistia tunnen, ovat olleet sitä niin kauan kuin olen heidät tuntenut eli tämä tilanne ei ole siihen vaikuttanut. Mutta noikin on sellaisia etteivät mitään kuitenkaan kenellekkään tekisi, eivätkä esim. huutelisi tummaihoisille törkeyksiä tms.

Kaikki joitten kanssa asiasta oon keskustellut on sitä mieltä että pakolaistulvaa pitäisi hillitä reilusti ja jo täälä olevista pakolaisista suurin osa karkottaa. Koska eivät ole mitään oikeita pakolaisia. Kaikki ovat myös sitä mieltä että sielä joukossa on kuitenkin niitä ihan oikeitakin pakolaisia joita pitäisi auttaa.

Olen syntyperäinen suomalainen. Olen asunut vuosikausia ulkomailla, joten en vihaa ulkomaalaisia. On totta, että Suomeen mahtuu ulkomaalaistaustaisia ihmisiä ja yhtä totta on, ettei heitä pitäisi ottaa sattumanvaraisesti.

Moni suvaitsevainenkin on joku r/fasisti esim. pakolaisia halutaan tänne sukupuolen perusteella. Naisten parempi olla siellä leireillä. Ja miehille töitä täältä heti vaikka on laajaa työttömyyttä...

Itse en pidä pakolaisten lappamisesta tänne. Se nyt vaan on yksi asia mikä haittaa.

Yhteistyössä