Oletko tullut raskaaksi imetysaikana, ilman kuukautisten alkua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ooti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ooti

Jäsen
27.12.2007
313
6
18
Senpä siis haluaisin tietää :) Jos sinulle on näin käynyt, voisitko kertoa tarinasi =)

Minulla kova vauvakuume painaa päälle, kuukautisia ei vain ole näkynyt synnytyksen jälkeen. Tyttö kohta 7kk. Imetän edelleen, mutta saa kyllä muutakin evästä aika paljon!!
Ja ehkäisyä emme käytä, puuhailuja on n. 2krt viikossa. Olen yrittänyt tarkkailla limoja, mutta enpä kyllä taida osata arvata milloin mahd. ovulaatio voisi olla.
Mutta eikö se niin mene, että kun lapsi tulee 6kk, niin imetys ei ainakaan silloin toimi ehkäisykeinona? Vaikka on meidän likka saanut muuta ruokaa jo 4-kuisesta, mutta eipä silti ole onnistunut. Kahden aiemman tytön kohdalla kuukautiset alkoi, kun olivat 3 ja 3,5kk:tta. Nyt sit tosiaan ihmettelen että missä ne viipyy!! ;)

Olen kovin kiitollinen kaikista vastauksista =)

No en aivan, mutta lohduksi kerron, että minulla tuli ensimmäiset kuukautiset tytön ollessa 8 kk, 3. yrityskierrosta tärppäsi, ja imetyksen lopetin vasta muutama päivä sitten raskausviikolla 14. Yöimetyksiäkin oli vielä joitakin tullessani raskaaksi, joten nekään eivät minulla ovulaatiota estäneet. Toivottavasti kiertosi pian käynnistyy, sehän on tosi yksilöllistä, joillakin vasta reilu vuosi lapsen syntymän jälkeen...

Yhteistyössä