Oletko varannut lomalennolle paikat lentokoneesta lisämaksusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vastauksia kiitos :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vastauksia kiitos :)

Vieras
Mietin tuota, varaisinko. Meitä lähdössä Finnairin lennolla Plataniakseen vanhemmat ja 6 v poika. Olen lukenut netistä, että joskus on jopa 3-vuotias sijoitettu eri paikkaan kuin vanhemmat. Tämä on tietysti aika poikkeuksellista, mutta mahdollista, jos paljon etukäteen varattuja paikkoja ja itse ei ole maksanut ekstraa paikoista. Meillä kuitenkin erityislapsi mukana, enkä ehkä uskalla ottaa sitä riskiä, että joutuisi eri paikkaan istumaan. Miten teillä muilla, jotka olette matkustaneet, oletteko saaneet viereiset paikat ilman lisämaksua??

Me ollaan otettu useammankin kerran. Ihan sillä että saadaan joko ensimmäisen rivinpaikat (vauvakori) tai sitten reilummin jalkatilaa jossa voi leikkiä. Oma kauhukuva on juurikin tuo että mies laitetaan jonnekkin perälle ja itse olen ipanoiden kanssa jossain etuosassa. Agia Marinaa ollaan nyt lähdössä parin viikon päästä. Ei jaksaisi odottaa...

Olen matkustanut esikoisen kanssa 5 kertaa lentokoneessa ja aina on saatu vierekkäiset paikat ilman erikseen varaamista..tosin ekalla kerralla esikoinen oli infant, joten hänen paikka oli mun sylissä.

Kyllä ne yleensä laittaa samalla varausnumerolla samaan paikkaan, vierekkäin tai käytävän toiselle puolelle 2+2 jne.

En mä finnmatkoilla välttämättä varais erikseen, lyhyt lentokin.

Olen varannut erikseen kun oli vauva ja tuttaperheelläkin, otettiin lähelkäin paikat. Muuten en.

Itse varasin nyt itselleni lisämaksusta paikan lentokoneesta, koska olen lähdössä yksin matkalle enkä halua istua käytävä- tai keskipaikalla. Lentoyhtiö on siis Norwegian, jolla on se automaattilähtöselvitys eikä siinä pääse enää vaikuttamaan istuinpaikkaan. Olen kyllä aiemmin matkustanut myös tuolla lentoyhtiöllä ja silloin tuli kolmelle ihmiselle vierekkäiset paikat. Mutta yksin en ota sitä riskiä, että joutuisin inhottavalle keskipaikalle. Maksoi 16 euroa tuo paikan varaus meno-paluu -matkalle.

Viimeksi muokattu:
Itse varasin nyt itselleni lisämaksusta paikan lentokoneesta, koska olen lähdössä yksin matkalle enkä halua istua käytävä- tai ikkunapaikalla. Lentoyhtiö on siis Norwegian, jolla on se automaattilähtöselvitys eikä siinä pääse enää vaikuttamaan istuinpaikkaan. Olen kyllä aiemmin matkustanut myös tuolla lentoyhtiöllä ja silloin tuli kolmelle ihmiselle vierekkäiset paikat. Mutta yksin en ota sitä riskiä, että joutuisin inhottavalle keskipaikalle. Maksoi 16 euroa tuo paikan varaus meno-paluu -matkalle.

Et halua istua ikkuna-, käytävä- tai keskipaikalla. Mitä muita niitä on?
Me ollaan lähdössä Norwegianilla Lontooseen ja meillä on jo noissa lentovahvareissa istumapaikat, vierekkäiset on eikä olla maksettu mitään lisämaksuja.

Me ollaan lähdössä Norwegianilla Lontooseen ja meillä on jo noissa lentovahvareissa istumapaikat, vierekkäiset on eikä olla maksettu mitään lisämaksuja.

Tuli näköjään kirjoitusvirhe. Pitääkin korjata tuohon. Siis en halua istua käytävä- tai keskipaikalla. =)

Miten sinulla näkyy siinä vahvistuksessa paikka?

Minulla näkyy näin:

17:05 Helsinki
18:05 London-Gatwick

Tarjoushinta
Varatut istuinpaikat

Muuta lentoa
Muuta istuinpaikkaa

Viime keväänä varasin Kööpenhaminan lennon ja siinä vahvistuksessa ei näkynyt mitään istuinpaikkaa (en siis varannut ennakkoon silloin istumapaikkaa) ja sen paikan sai selville vasta lentokentällä, kun haki ne liput siitä lähtöselvitysautomaatissta.

[QUOTE="vieras";26787381]Kyllä vain joutuu, ei ole mitenkään harvinaista edes. Sitten lentokoneessa vihaiset vanhemmat alkavat kiukuttelemaan ja kyselemään muilta että voitko siirtyä että päästään istumaan vierekkäin.[/QUOTE]

Mistä tällainen tieto? Huvikseenko ne lentoemot laittais pienet lapset yksin istuun, kuunnellakseen hutoa ja itkua?

Miten sinulla näkyy siinä vahvistuksessa paikka?

Minulla näkyy näin:

17:05 Helsinki
18:05 London-Gatwick

Tarjoushinta
Varatut istuinpaikat

Muuta lentoa
Muuta istuinpaikkaa

Viime keväänä varasin Kööpenhaminan lennon ja siinä vahvistuksessa ei näkynyt mitään istuinpaikkaa (en siis varannut ennakkoon silloin istumapaikkaa) ja sen paikan sai selville vasta lentokentällä, kun haki ne liput siitä lähtöselvitysautomaatissta.

Ne näkyy siellä kun menee katsomaan Norwegianin sivuilta "Minun matkani". Piti mennä maksaan matkalaukut mutta nekin oli jo siellä. Ollaan hiukan pihalla kun luultiin että matkalaukut maksaa erikseen ja tosiaan ne paikkanumerotkin oli sinne ilmestyneet.
Vaikuttaakohan asiaan että ollaan varattu ebookersin kautta.

[QUOTE="Xxxx";26787394]Mistä tällainen tieto? Huvikseenko ne lentoemot laittais pienet lapset yksin istuun, kuunnellakseen hutoa ja itkua?[/QUOTE]

Eihän ne lentoemännät paikkoja määrää vaan tietokone ne jakaa. Jos ei paikasta halua maksaa niin jäljelle jäävistä hajapaikoista sitten kone katsoo paikat. Lentoemännät kyllä usein sitten koneessa järjestelevät paikkoja niin että lapset saisivat istua vanhempiensa/vanhempansa vieressä. Mutta minusta tämä on väärin, miksi mahdollisesti maksavan asiakkaan pitäisi siirtyä, jotta perhe (joka ei paikoistaan siis maksanut) saisi istua vierekkäin?

[QUOTE="Xxxx";26787394]Mistä tällainen tieto? Huvikseenko ne lentoemot laittais pienet lapset yksin istuun, kuunnellakseen hutoa ja itkua?[/QUOTE]

Lensimme Kreikkaan Norwegianilla kesäkuun lopussa ja ainakin sillä lennolla oli perheitä sekaisin ympäri konetta. Itse tietysti olin maksanut 6€/matkustaja/lento ja pääsimme samalle riville kaikki kolme. Siellä ne sitten kuikuilivat toisiaan kun olisi ollut asiaa.

Kyllä meillä ainakin on aina päästy lähekkäin istumaan lapsen kanssa. En usko että pientä lasta laittavat ilman vanhempaa istumaan. Meillä on joskus kyselty muilta matkustajilta voisiko muutamaa paikkaa vaihtaa, että pääsemme lapsen kanssa vierekkäin. ja hyvin on muut matkustajat joustaneet, ei kaikki ole niin itsekkäitä.

Viimeksi varattiin, että saatiin 3 paikkaa vierekkäin varmasti, kun matkassa oli sisareni, minä ja 2 lasta, joista toinen infant.
Viime talvena, kun sisareni matkusti tuon esikoisen kanssa kahdestaan, niin toiseen suuntaan mennessä heillä oli paikat kyllä vierekkäin, mutta siinä oli käytävä vaan välissä. Aika hankala tilanne tuokin on, kun toinen on hieman päälle 3v. Onneksi siinä joku toinen suostui vaihtamaan paikkaa, että siskoni ja lapsi pääsevät vierekkäin istumaan.

[QUOTE="vieras";26787445]Eihän ne lentoemännät paikkoja määrää vaan tietokone ne jakaa. Jos ei paikasta halua maksaa niin jäljelle jäävistä hajapaikoista sitten kone katsoo paikat. Lentoemännät kyllä usein sitten koneessa järjestelevät paikkoja niin että lapset saisivat istua vanhempiensa/vanhempansa vieressä. Mutta minusta tämä on väärin, miksi mahdollisesti maksavan asiakkaan pitäisi siirtyä, jotta perhe (joka ei paikoistaan siis maksanut) saisi istua vierekkäin?[/QUOTE]

Ei lentoemännät todellakaan pakota ketään siirtymään. Jokainen saa istua juuri sillä paikalla mikä hänelle on merkitty, riippumatta siitä onko hän paikasta maksanut vai ei. Mutta lentoemäntä voi tietysti ystävällisesti kysyä ihmiseltä olisiko hän valmis siirtymään ja jos matkustaja haluaa siirtyä hän siirtyy, jos ei hän jää omalle paikalleen.

[QUOTE="vieras";26787379]Eikö se maksa Finnairilla jotain 6 euroa että saa paikat varata? Kyllä mä mielummin maksan 6 euroa kuin otan riskin[/QUOTE]

Maksaa enemmän Finnairilla; muistaakseni 30 e eturivin paikka /aikuinen, 15 e lapsi, muu paikka muistaakseni oliko 15 e/aikuinen, eli aika kallista ja per suunta.

Ei pieni lapsi joudu ikinä istumaan erillään vanhemmista, ei millään lentoyhtiön lennoilla oli sitten kyse reitti- tai tilauslennoista.

Me ei olla varattu nyt paikkoja. Matkaan lähdössä siis 2+4 joista nuorin 4v. Luulisin, että sijoittavat lapset ainakin toisen vanhemman läheisyyteen. Jos ei, niin meille tulee miehen kanssa rauhallinen matka kun joku muu joutuu passaamaan ja viihdyttämään 4 tuntisen lkennon noita kullannuppuja.... ;)
Jooh, sitähän voisi ihan ottaa lasillisen kuohuvaa ja nauttia vaikka kirjasta :D

Me ei olla varattu nyt paikkoja. Matkaan lähdössä siis 2+4 joista nuorin 4v. Luulisin, että sijoittavat lapset ainakin toisen vanhemman läheisyyteen. Jos ei, niin meille tulee miehen kanssa rauhallinen matka kun joku muu joutuu passaamaan ja viihdyttämään 4 tuntisen lkennon noita kullannuppuja.... ;)
Jooh, sitähän voisi ihan ottaa lasillisen kuohuvaa ja nauttia vaikka kirjasta :D

:) :)
Mihis olette matkalla ja milloin? Meillä 25.08 lähtö Plataniakseen.

joka heinäkuussa oli laitettu riville 6, minut (äiti) riville 12 ja isä koneen perälle. KOne IHAN täynnä. En vaan ollut tajunnut varata paikkoja.
Kun asia selvisi muutamille kanssamatkustajille, alkoivat he (keskenään tuntemattomat) järjestelemään paikkoja uusiksi. Onneksi kävi tällainen onni!

Yhteistyössä