Oletteko herätelleet lasta yöllä pissille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Huomattiin just että vaipat on loppu ja olis nyt väkisin tulossa lapselle ensimmäinen vaipaton yö, olemme muutenkin kyllä ajatelleet kokeilla öitä ilman vaippaa. Tyttö täytti just 3v. Nyt lähden viemään tytön nukkumaan niin herätetäänkö sitä jossain vaiheessa vielä pissille, miten olette tehneet?

en ole herätelly vaikka vaippa olisi pois. tyttö 1v9kk eikä tee öisin mitään. ja on siis jo kuiva ollut pari kuukautta, mutta vaippa silti öisin. Tosin neiti repii sen ennen nukahtamista pois ja sänky aamuisin kuiva

Esikoinen jätti yövaipan pois 3v ja aina nostin pissalle potalle kun menin itse nukkumaan. Ei ole koskaan pissannut sänkyynsä, eikä herää potalle nostoon. Mutta mitä mieltä olette, joko voisi lopettaa tuon potalle nostamisen, tyttö täyttää 5v, siiitä tuli mulle vähän tapa..

No ei olla täälläkään herätelty. Esikoinen oppi 2-vuotta täytettyään kuivaksi. Kaks viikkoo pidin päikkäreillä, yöllä ja ulkona vaippaa, mutta sit sekin jäi pois. Nyt 8kk ilman vaippaa ja alle 5krt sattunu vahinko....

Täytyy sanoo, että en oo edes ajatellu ikinä, että joku rupeis lasta herättämään potalle kesken unien???! Ja kuullostaa se vieläkin aika omituiselta. MUTTA....hyvähän se on jos jollakulla toimii ja viittii ja jaksaa nousta herättelee lasta.

Meillä esikoinen nyt siis 2v8kk ja kai kerran on heränny ite pissille kesken unien yöllä nyt viim.8kk aikana...aamulla vasta juoksee vessaan. Kuopus nyt 1v4kk ja suunnitteella olis, että ens kesänä alkaa kuivaks opettelu.... :xmas:

Meillä poikaa käytetään vessassa, 3 vuotta. Ja tyttö kaks v. teki toissa yönä viikkoon ekaa kertaa sänkyyn. Käytin viime yönä kun heräili ja isot pissit tekikin pottaan. siis joo herätellään...

No meidän on pakko käyttää tyttö vessassa ennen omaa nukkumaan menoa, kun on kasteluongelmaa. Jos käydään ajoissa itse nukkumaan, tulee takuuvarmasti vahinko sänkyyn eli mitä myöhempään käytetään vessassa, sen varmemmin on kuiva yö. Harmittaa vietävästi, kun on melkoisen työlästä ainainen pyykkääminen. Nyt saatiin onneksi hälytinlakana neuvolasta käyttöön, jos se vähän alkaisi helpottamaan. Oli pari vuotta yökuiva ja alkoi sit kastelemaan öisin. Tutkimuksia odotellaan ja toivotaan asiaan parannusta.

Siideri ihan mielenkiinnosta kysyn mikä tuo lakana on?

Mä olen miettinyt samaa asiaa kuin ap..
Meillä tyttö on päiväkuiva, kotoa jos mennään pois niin on vielä vaippa.
En nyt talvella ala pitämään kauppareissuilla ilman vaippaa, onnistuisi se varmaan kun tyttö pissaa tosi harvakseltaan.

Olisi tarkoitus alkaa kokeileen yötä ilman vaippaa, joskus on vaipassa pissa aamuisin joten meidän pitäisi varmaan herätellä..
Pirulainen ei varmaan vaan nukahda enää uudestaan :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
En nyt talvella ala pitämään kauppareissuilla ilman vaippaa, onnistuisi se varmaan kun tyttö pissaa tosi harvakseltaan.

Olisi tarkoitus alkaa kokeileen yötä ilman vaippaa, joskus on vaipassa pissa aamuisin joten meidän pitäisi varmaan herätellä..

Jos ei kauppareissua voi olla ilman vaippaa, kuinka luulet että yö menee... Jos yövaipassa on pissaa, lapsi ei ole vielä valmis jättämään vaippaa pois. Sitten kun on aamulla kuiva, voit unohtaa vaipat.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:

Jos ei kauppareissua voi olla ilman vaippaa, kuinka luulet että yö menee... Jos yövaipassa on pissaa, lapsi ei ole vielä valmis jättämään vaippaa pois. Sitten kun on aamulla kuiva, voit unohtaa vaipat.

Kuten kirjoitin; onnistuisi se varmaan kun tyttö pissaa tosi harvakseltaan varmasti menisi reissu ilman kasteluja mutta kun itse olen niin saamaton vätys että aina siirrän noita kokeiluja :ashamed: :whistle:

ja harvoin on vaippa pissainen aamulla, suoraan herätessään menee vessaan.Tai hakee minut ensin makuuhuoneesta mukaan.
Päivisin menee vessaan ajoissa.
No ei sillä,ei tässä minun puolesta ole kiire yökuivaksi, kunhan päiväkuiva on ja pitää nyt ottaa asiaksi tuo "ulkoilu-kuiva" opettelu.
Haen luultavasti keväällä tarhapaikkaa ja tyttö pääsisi luultavasti suoraan 3-5v ryhmään jossa vaatimuksena on ettei vaippaa ole.

Vain siinä tapauksessa olen laittanut lapsen yöllä vessaan, että hän on jostain syystä herännyt tai nukkuu tosi rauhattomasti.

Jotkut ovat sitä mieltä että lapsi kannattaa vessattaa juuri ennen vanhempien nukkumaanmenoa eli 22-23.

Yhteistyössä