8kk kissa ei osaa pestä itseään vai mistä johtuu että aina kakkaa pyllerössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
ja sit sitä saa pyyhkiä kun muuten haisee koko kisu ihan kakille. äsken kysyin meidän 6v:ltä onko koskenut kissan pyllyyn kun haisee käsi kissan kakalta. sanoi että ei kun piti kissaa sylissä. katsoin ja siellähän oli ihan kakilussa pylly kisulla. eikö siis osaa pestä ihteään vai onko tuo normaalia kissoilta.

täälä ei oo koskaan hyvä jos sanot kissan kusta kuseks tulee joku kauhisteleen mitä kieltä käytät
jos sanoo pylly niin näköjään siitäkin tulee joku sanomaan!

olisko mun pitänyt puhua tyyliin kissan perseessä on paskaa onkohan sen mulkku tiellä vai vitun puute kun ei pese itteensä! o

olisitko sitten ollut tyytyväinen?

Onko vieroitettu emosta ennen 12 vkon ikää? Onko kissalla aina ollut tuo ongelma?

Onko kissa lihonut? Meillä kissan oli vaikea pestä pyllyään kun oli lihonut, nyt kun on taas hoikistunut niin ei pyllykään haise.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oli 14 viikkoa kun otimme. lihava tuo kolli kyllä on joten olisko syy sitten siinä..hmm

Voi johtua sitten siitä jos on masu pesemisen tiellä... Kannattaa kysäistä vaikkapa eläinlääkärin mielipidettä.. kuitenkin noin nuori kissa että vielä reilusti energiaa tarvii..

täälä ei oo koskaan hyvä jos sanot kissan kusta kuseks tulee joku kauhisteleen mitä kieltä käytät

olisko mun pitänyt puhua tyyliin kissan perseessä on paskaa onkohan sen mulkku tiellä vai vitun puute kun ei pese itteensä! o

Onko sun mielestä "pyllerö" ja "kakilu" niitä normaaleja nimityksiä? Tässä sulle vaihtoehtoisia, joita voit sitten tarvittaessa käyttää, kirjoita tarkasti ylös: pylly, pissa, kakka, taii vaihtoehtoisesti uloste, virtsa, takapuoli.

Varmaankin on vika jossain mitä syöny, ruuassa tai muussa. Ja jos on kovasti nielly karvoja, omiaan tai esim.hiuksia niin kakka ei tule kokonaisuudessaan ulos vaan jää siihen pylleröisen luukulle roikkumaan. Joa on ripulia mikä johtuu esim just ruuan laadusta niin kukapa sitä omaa kakkaansa haluiskaan sieltä hanurista nuolla, kuten joku vihjaskin.

No, meillä on kolme kissaa, ja kahdella nk. villahousut, eli ovat puolipitkäkarvaisia. Nuorin kissoista on hiukan huolimaton henkilökohtaisen hygieniansa kanssa. Kastraatio auttoi huomattavasti siisteyskäsityksen muotoutumisessa. Olen kuitenkin opettanut kissaa näin: Kun se tulee kakalta, otan sen kiinni ja kastelen hiukan lavuaarissa pyllykarvoja. Kissahan nuolee itsensä huolellisesti jos on märkä. Eli se nuolee märkää pyllyään = putsaa samalla kakkansa. Tätä ei ole tarvinnut tehdä montaa kertaa, vaan hetken kuluttua jo riitti, että olin nostamassa sitä lavuaarille. Silloin kissa livahti karkuun ja kas, kun menin perässä, se oli putsaamassa itse pyllyään. Kastroinnin jälkeen ei ole kertaakaan tarvinnut auttaa putsauksessa. Jos kissa on pitkäkarvainen, voit hiukan harventaa persvilloja, jolloin utsaus on helpompaa ja kikkareet eivät jää roikkumaan. Älä kuitenkaan ihan kaljuksi aja, koska se on kovin noloa kissalle.

Lisään tähän, että toki olisin voinut pestä lavuaarissa kakatkin samalla, mutta pyrin juuri siihen, että kissa oppisi itse pesemään kakkansa eikä tottuisi pesupalveluihin.

:laugh: :laugh: :laugh:

Meil on 7kk ikäinen rotukissa, puolipitkäkarvainen. Eikä pese omaa hanuriansa.
Ihan sama mitä ruokaa syö, vähän väliä roikkuu perskarvoissa kikkareita. Pesen pyllyn vahvan tuoksuisella saippualla, jottei haisisi. Sen jälkeen kyllä nuolee pyllyn kuivaksi.
Olen vaan ihmetelly sen heikkoa siivous intoa, kun kaikki minun aiemmat kissat ovat peseytyneet monesti päivässä noin 15min ajaksi , mutta tämä kissa voi käydä nukkumaan ilman pesurituaaleja. Laiskako vaan vai mikä lie ?

Yhteistyössä