Oletteko huomanneet nämä seikat monissa teiniäideissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
Ensinnäkin tosi monet heistä polttaa tupakkaa raskaana tai imettäessä. Lisäksi monet myös juovat raskaana alkoholia. Sitten hyvin moni ei ole lapsensa isän kanssa yhdessä enää pari vuotta lapsen syntymästä.
Allekirjoitatko nämä väitteet?

Kyllä nuo asiat pitävät paikkansa. Suurin osa mun kavereitsa, jotka sai lapsen nuorena tupakoi odotusajan ja muutama jopa ryyppäsi. Ja lasten isiä ei ees aina tiedetty...

No moni pitää 19-vuotiasta vielä teininä joten mun äiti on sitten ollut teiniäiti kun mut sai. Lopetti tupakanpolton kuultuaan raskaudesta (ihan suunniteltu raskaus ), ei juonut alkoholia eikä polttanut imetysaikanakaan. Isän kanssa olivat yhdessä aina vuoteen -97 asti eli lähes 19 vuotta olivat naimisissa.

Kyllä noita polttavia ja ryyppääviä odottavia äitejä on joka ikäluokassa, ikävä kyllä.

Käytä jotain muuta sanaa tuon "moni" tilalla. Miksei vaikka "jotkut". Samalla saat tapettua ketjun koska kelaa, jotku ei-teiniäiditki tekee samoja juttuja ja jotkut teiniäidit taas ei

Kyllä,olen huomannut nuita seikkoja monissa äideissä.
Ihan yleisesti.

Jos haluut sellasen jutun mikä koskee nimenomaa teiniäitejä,niin sano et he ovat kaikki iältään alle 20v.
Muita juttuja ei nyt tuu mieleen joit vois yleistää tuohon "ryhmään"

Ehkä siihen kiinnittää paremmin huomiota kun on kyseessä teiniäiti. Voihan se olla että enemmistö naisista jotka tuota tekee sijoittuu sinne 16-19 v akselille, mutta en sanoisi että enemmistö teiniäideistä niin tekee. Tähän haluaisin ainakin uskoa. Mitään tutkimuksia ei kai tähän ole mitkä sanoisi juuta tai jaata tarkemmin asiaan, mutta sinänsä, noi tutkimukset on vähän sellainen asia että on niissäkin muuttuja ja raamit minkä mukaan niitä tehdään, jotka ei kata aina ihan kaikkea oleellista, tämä kommentti siksi kun ihmiset jotenkin luottaa "jumalan sanana" noihin tutkimuksiin, suuntaa antavia ne on, ei absoluuttisia faktoja.

Tuo ikäkausi on muutenkin vähän hankala ihmisellä yleensäkin kun silloin ollaan tietävinään kaikki ja itsenäistyminen on kovimmillaan eli ei kuunnella muita, varsinkaan vanhempia ihmisiä. Näin siis yleensä, eihän se ihan kaikkia koske, tunnen muutaman teiniäidin lähipiiristä, yhden tämän hetkisen ja yhden joka oli sellainen vuosia sitten ja molemmat on kyllä aivan hyvin hoitaneet itsensä ja lapsensa. Pitäisi näissä asioissa muistaa se että kaikkihan me teemme virheitä, jokaisella on elämää mullistavia asioita mitkä saa ajoittainkäyttäytymään typerästi. Jotkut ovat typeriä 24/7 ikään katsomatta. Suhteellisuuden taju on ihan jees pitää aina näissä "yleistys" aloitusten kommentoinneissa mukana.

itse sain esikoisen 18vuotiaana, en polttanut, en juonut ja elin muutenkin todella terveellisesti.
lasten isän kanssa olen edelleen yhdessä, vuosia takana 10 ja lapsiakin siunaantunut kaksi lisää :)
edelleenkään en polta tai juo :)

Mä en kovin montaa teiniäitiä tunne, joten omaa arviota en osaa sanoa. Mutta mun mielestä on ihan luonnollista, että teini on teini, vaikka olisivatkin jo äitejä. Äitiys toki kasvattaa, mutta ei pysäytä teinin kasvua aikuiseksi, vaan ihan samoin käyvät läpi itseensä tutustumisen vaiheen kuin teinit, jotka eivät ole äitejä. Onneksi teiniäiditkin ovat vain hetken teinejä ja sitten aikuistuvat pikkuhiljaa ennen omien lasten kouluikää.

itse olen teiniäiti,en polta tupakkaa,enkä käytä alkoholia lainkaan,mieheni kanssa ollaan tällä hetkellä seurusteltu reilut 4v ja toivottavasti myös pysytään yhdessä :) tiedän kyllä näitäkin tapauksia mistä ap puhui,tuttavani sai juuri lapsen,hän on ainakin polttanut raskauden aikana,alkoholin käytöstä ei muuta tietoa kuin se että vauva on vähän yli 1kk ja ollut mummolassa hoidossa jo 2 kertaa että äiti pääsee "viihteelle" ja lapsi sai alkunsa yhden yön jutusta,eli hänellä ei valitettavasti isää ole :/ tiedän kuitenkin että tämän tuttavan äiti pitää tarvittaessa hyvää huolta siitä lapsesta.halusin vain sanoa että ei pidä yleistää,meitä teinimammoja on moneen junaan.ihmisiä mekin ollaan ja kaikki erilaisia. :)

ai kyllä mun tuntemani tuollainen äiti oli kolmekymppinen kun esikoisen sai. oli vissiin sit tottunut elämään itelleen eikä enää oppinut asettamaan lasta itsensä edelle. vauva ollu pari viikkoisesta asti joka viikonloppu mummolassa että äiti pääsee ryyppäämään.

No minä voisin allekirjoittaa melkein kokonaan ton, paitsi että itse en juonut plussan saatuani ollenkaan! Tupakoinnin vähensin ja välissä lopetin kokonaan kuukausiksi. Lapsien isän kanssa en ole enää yhdessä, mutta kaksi lasta saatiin aikaan kolmenvuoden ikäerolla. Esikoinen kun syntyi meni kk ja join pari lonkeroa (olin vielä alaikäinenkin) ja isä hoisi vauvaa.. Nyt en ole kohta kolmeen vuoteen koskenutkaan alkoholiin =)

Muista teinimammoista mulla ei kamalasti ole kokemusta, mutta näin tekee moni muukin mamma joka ei ole teiniä nähnytkään ja vaikka olisi kuinka suunniteltu raskaus!

*muoks, niin tää mamma oli 17v kun lapsi syntyi!

Viimeksi muokattu:
Onhan siinä Vau-kirjassa että lähes puolet odottavista teiniäideistä esim. tupakoi, kun taas yli 30v luku oli noin 10% odottajista (mikä sekin yllättävän paljon). Joten on asia tutkittu.

Mutta sen sijaan aina nuo ei todellakaan esiinny yhdessä, että poltetaan, juodaan raskausaikana ja lapsi on koko ajan hoidossa kun äiti bilettää. Pientä yleistystä.

Onhan siinä Vau-kirjassa että lähes puolet odottavista teiniäideistä esim. tupakoi, kun taas yli 30v luku oli noin 10% odottajista (mikä sekin yllättävän paljon). Joten on asia tutkittu.

Mutta sen sijaan aina nuo ei todellakaan esiinny yhdessä, että poltetaan, juodaan raskausaikana ja lapsi on koko ajan hoidossa kun äiti bilettää. Pientä yleistystä.

Aika paljon, jos 50% tupakoi. Mikä on teinityttöjen (ei äitien) tupakointiprosentti?

Muuten mun mielestä hälyyttävämpää, jos 30v äiti ryyppää joka viikonloppu, kuin jos teiniäiti tekee saman. 30v se viittaa heti alkoholismiin, kun taas teini saattaa tehdä sitä vain, koska kaveritkin tekevät ja se kuuluu nuoruteen.

En ole kyllä huomannut tuollaista. Ihan kaikissa äideissä löytyy ap:n mainitsemia piirteitä, iästä huolimatta. Itsekään en ole esimerkiksin lasten isän kanssa enää yhdessä, ja olin 27v ensimmäisen syntyessä.

Itse olin 19v. kun sain esikoisen. En polttanut ainuttakaan tupakkaa raskausaikana (raskautta ennen poltin), en juonut pisaraakaan alkoholia (vaikka sitä saatettiin tarjota raskaudesta huolimatta) enkä myöskään eronnut lapsen isän kanssa parin vuoden sisällä. Mutta tiedän naisen, joka sai lapsen 16v. ja joi, sekä poltti raskausajan. Lapsen isä jäi kuvioista heti alkumetreillä. Lapsi on terve ja elää normaalia elämää. En lähtisi yleistämään tällaisia asioita. On kuitenkin paljon myös "iäkkäämpiä" naisia, jotka juovat/polttavat/käyttävät huumeita raskausaikana ja heti sen jälkeen. On iäkkäämpiä naisia, jotka haluavat saada lapsen heti alkuunsa ilman miestä. Ja tätä rataa...

Itse olin 18v kun sain esikoiseni. En ole koskaan tupakoinut, enkä juonut raskausaikana tai sen jälkeen. Juhlimassa käyn hyvin harvoin, pari kertaa vuodessa. Yhä olen saman miehen kanssa 8v jälkeen. Lapsia olemme saaneet toisenkin. Ikinä ei olla sossussa käyty, omassa asunnossa asutaan ja töissä käydään.. Nyt ollaan minä kohta 25v ja mies on 28v. Mutta ap, kuka sinä olet ja missä piireissä liikut, jos kerran tiedät tuon kaltaisia teiniäitejä?

Itse olin 19v. kun sain esikoisen. En polttanut ainuttakaan tupakkaa raskausaikana (raskautta ennen poltin), en juonut pisaraakaan alkoholia (vaikka sitä saatettiin tarjota raskaudesta huolimatta) enkä myöskään eronnut lapsen isän kanssa parin vuoden sisällä.

Samalla tavalla itselläkin. Muidenkaan raskauksien aikana en ole polttanut enkä juonut. Eiköhän ne vanhemmatkin äidit polta ja ryyppää ihan samalla tavalla. Tuo on sellainen asia joka on ihmisestä kiinni, ei iästä.

Mitä hyötyä tästä on, aikuiset ihmiset? Paha mieli ehkä tulee jollekkin, mutta se olikin varmaan pääasia tätä kirjottaessa, turha edes väittää huulet pyöreänä että "kunhan halusin keskustella asiasta" :D:D

Tosiasia lienee se että tänä päivänä tosi harva liitto pysyy siihen asti kunnes kuolema meidä erottaa :(
Esikoiseni luokalla on kaksi lasta jolla on vanhemmat vielä yhdessä ja kuopukseni luokalla vissiin 3 tai 4 ja kuitenkin puhutaan alakoululaisista

ai itse en tiedä ainuttakaan tapausta joissa olisi äiti raskaana ollessaan alkoholia käyttänyt, tupakoitsijoita valitettavasti kyllä on.
ja itse olen myös nuori äiti, ja mitkään noista ei päde minuun ollenkaan. älä yleistä.

Yhteistyössä