oletteko kaikki varmoja, että puolisonne on teille juuri se oikea..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dreamer"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just noin, tuossa on hyviä neuvoja. :)
Voisitte ainakin yrittää elvyttää tunteet eloon.

Minä lähden tästä nyt sen kuorsausta kuuntelemaan.. Ja yritän, yritän, yritän..! Kiitos teille kaikille ihanista vastauksista :) Kallistaudun teidän tsempillä korjaamaan mitä korjattavissa on.. Jos olis vielä vinkkejä millä saan sen kummitusmiehen pois mielestäni..?

Ei ihme jos moni ihminen katkeroituu tässä elämässä kun haluaa epätoivoisesti uskoa käsitteeseen "Se ainoa oikea". 6 miljardia ihmistä maailmassa ja sinä olet löytänyt sen oikean tai haikailet sen oikean löytämisestä? Ymmärrätkö miten absurdi ajatus se edes on että noin yksinkertaista käsitettä edes harkitsee todeksi?

Minun mielestäni on olemassa vain toisilleen sopivia ihmisiä ja niitä jotka ei sovi. Se on ihmisestä itsestään kiinni mitä on valmis pistämään likoon päivittäisessä elämässään että saa suhteensa toimimaan niin pitkälle kuin itse voi vain siihen vaikuttaa. Kaikki ei ole meidän itsemme kädessä, mutta ei se sitäkään tarkoita että on joku mystinen kohtalo joka tällä maapallolla johdattaa ihmiset toistensa luokseen ja sitten eletään elämänsä onnellisina loppuun asti.

Herätkää aikuiset ihmiset.

JOKAINEN suhde missä olette onnellinen on sillä hetkellä se oikea suhde, ei ainoa oikea, vaan oikea. Se että itse päätätte "olen tämän ihmisen kanssa elämäni loppuun asti" ei tee siitä toisesta "ainutta oikeaa" vaan "pelkästään" oikean oikean ihmisen teidän rinnalle. Kun sitten tulee niitä ikäviä asioita elämää elettäessä joiden kanssa sitten oppii elämään tai ei, siinä punnitaan se että onko molemmat asiassa yhtä tosissaan, että se suhde on heille oikea.

Se että tuon asian sisäistää ei tee elämästä synkkää tai jotenkin kurjaa, vaan ehkä joku jossain osaa sitten pistää vielä vähän enemmän panosta siihen suhteeseen minkä kokee itselleen oikeana paikkana olla. Itselleen uskottelu että elämä on jotain satua, tekee vain itselleen hallaa ja luo vääriä olettamuksia, ihmiset loukkaantuvat liian helposti toisen ajattelemattomuudesta tai tavoista tai luonteesta, kun sen sijaan pitäisi nähdä asia realistisesti, jokaisella meillä on vikamme, kukaan ei ole täydellinen, se miten yleistä on erot, on omiaan luomaan sen katkeruuden ihmiselle jos elää uskoen siihen "ainoa oikea" käsitteeseen.

Jotkut ei ikinä löydä sitä jonka kanssa haluaa olla aina, toiset löytää mutta se toinen ei ajattele samoin hänestä. Jotkut on liian epäkypsiä pitkään suhteeseen ja pilaa ennenkuin päästään siihen kypsempään tilaan jolloin ymmärtää mikä on tärkeää.

Elämää tämä kaikki on, valintoja, ei vääriä välttämättä, vaan pelkkiä valintoja jotka sitten onnistuu tai ei, mitään syytä ei silti ole kusettaa itseään joillain yliromanttisilla kuvilla, tai myöskään alkaa kyynikoksi suoraan vain siksi kun joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Eläkää elämäänne, tehkää ratkaisuja, kenenkään ei tarvitse jäädä huonoon suhteeseen, eikä siitä huonosta elämäntilanteesta välttämättä pääse eroon erolla, jos ongelmat kulkee korvien välissä.

Olkaa rehellisiä itsellenne.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Kais kirjoittikin tuossa todella hyvin aiheesta. - Se tuli mieleeni, että te, jotka ajattelette toista miestä, miettikääpä iltaisin sitä, miltä mahtaisi tuntua, jos se aviomiehenne kertoisi teille tähän tapaan: "Irmeli, meillähän on tässä pitkä liitto takana ja yhteiset lapsetkin, mutta nyt on niin, että olen löytänyt sen oikean ja minusta tuntuu, että sinä olet ihan valmis eroon." - Mitäs tulisi mieleen?

Olen varma, että tyyppi oli oikea silloin jotain kohta 9 vuotta sitten...
Ja kaikki nämä vuodet se on ollut oikea, ja on oikea nyt.
Mutta en usko mihinkään yksi-ainoa-oikea-lässynläpälää-juttuihin.

Olen aika varma, että jokaista ihmistä kohti on ihan useampikin oikea.
Muu on sitten kiinni ajoituksesta ja tahdosta.

Nimimerkillä Kepsis oli pitkä ja hyvä kirjoitus. Ei ole kyse oikeista tai vääristä, vaan rakastamisen opettelemisesta. Onnellisuudentunne tulee ihmiselle hyvin monista asioista ja niihin voi eniten vaikuttaa itse. Jos odottaa että se kumppani tekee sinut onnelliseksi, on pahasti hakoteillä. Sitten sitä onkin onneton, jos ei mitään asialle tee. Pitkässä parisuhteessa pitää oppia nieleksimään asioita, päivittämään odotuksia ja antaa itselle ja toiselle tilaa kasvaa aikuisiksi, ei siitä muuten mitään tule. Mitä tuokin tarkoitti, että "lapsille ei saa opettaa väkisin elämistä onnettomina" -No juu ei, mitäs jos opetettaisiin lapsille vuorostaan onnellisen elämän opettelua, ihmisten kykyä henkiseen kasvuun ja ristiriitojen ratkomista?

Vaikka en minäkään töitä viitsisi tehdä, jos olisi pahoinpitelyä, jatkuvaa alkoholismia, insestiä tai peliriippuvuutta.. mutta ne kyllä tulee ilmi jo parin vuoden jälkeen.

• Tykkää
Reactions: Millenia
En todellakaan usko, että mieheni olisi minulle täydellinen kumppani tai ainoa oikea. Olen kuitenkin sitä mieltä, että niin kauan kuin voin meillä kuvitella tulevaisuutta, tulen pitämään kiinni suhteestamme.

Ap:n tapaus tuntuu kyllä siltä, että ei siellä mitään enää ole. Välipitämättömiä vaiheitakin toki tulee, mutta jos on vuosia ollut ihastunut johonkin toiseen niin ei tuo oikein hyvältä vaikuta. En kahlitsisi itseäni tulevaisuudettomaan suhteeseen edes lasten takia. Tietysti eron tapaa ja ajankohtaa voi vähän miettiä lastenkin kannalta, mutta en näe järkeä siinä, että oikeasti kuolleessa suhteessa roikutaan kunnes lapset ovat aikuisia. Se on muuten heillekin hurjan loukkaavaa, jos saavat tietää että vanhemmat olivat vuosikymmenen yhdessä pelkästään heidän takiaan - onnettomina.

[QUOTE="mä";24441053]Kais kirjoittikin tuossa todella hyvin aiheesta. - Se tuli mieleeni, että te, jotka ajattelette toista miestä, miettikääpä iltaisin sitä, miltä mahtaisi tuntua, jos se aviomiehenne kertoisi teille tähän tapaan: "Irmeli, meillähän on tässä pitkä liitto takana ja yhteiset lapsetkin, mutta nyt on niin, että olen löytänyt sen oikean ja minusta tuntuu, että sinä olet ihan valmis eroon." - Mitäs tulisi mieleen?[/QUOTE]

Kävisinkin noin.

Päätin yli 20 v sitten, että hän on se oikea. Eikä siinä päätöksessä ole syytä horjua. Muutaman kerran joku muu on sydämessä tuntunut jostain syystä oikeammalta, mutta sellaiset tuntemukset ovat menneet ohi.

[QUOTE="dreamer";24440730]Mulla on mieheni kanssa 2 lasta ja olemme olleet teineistä asti yhdessä.. Nyt ikää mulla reilu 30 ja en voi sille minkään, että haaveilen päivittäin elämästä ilman häntä..
Kamala kirjoittaa tämä näkyville ja jotenkin uskottelen itselleni, että tämä on vain ohimenevä vaihe. Taustalla on myös eräs mies, jota en saa mielestäni. Olen tehnyt hänelle noin 5 vuotta sitten selväksi, että olen naimisissa ja piste.. Mutta hän tunkee uniini ja pistää pään välittömästi sekaisin jos hänet kohtaan.
Lasten takia teen ihan mitä vaan ja ilmeisesti on minun tehtäväni pysyä tässä liitossa kunnes kuolema meidät erottaa..?
Voi kun tämä on vaikeaa.. Niin ja mieheni on ilmeisen onnellinen kanssani ja muistaa sen myös usein sanoa.. Voi kunpa minäkin voisin :([/QUOTE]

Jos teille sattuu jotain että oikeasti olisit menettämässä ihanan miehesi, ehkä huomaat että ei pidä haaveilla syrjähypystä vuosikausia.

[QUOTE="vieras";24440768]On se oikea, se on täydellinen. Piti suudella muutamaa sammakkoa ensin.[/QUOTE]

Mä suutelen sitä sammakkoa, joka päivä eikä siitä prinssiä siltikään tule....

mä luulen olevani sen oikean kanssa.
tunnettu jo 14v josta seurusteltu 11v, ja täytyy sanoa että ne muut joiden kanssa oon joskus ollu, niin niissä ei vaan oo ollu sitä jotain..

Ja jos nyt jostain syystä tulisi tilanne että rakkaus loppuisi jommalta kummalta, niin ero tulis, vaikka on lapsia, itse olen nähnyt mitä se on kun rakkaus loppuu ja silti ollaan yhdessä..

Se toinen mies kummittelee mielessäsi varmasti pitkään vaan älä anna sen vaikuttaa elämääsi. Kuvittele ja nauti mielessäsi vaan anna muuten olla.. se menee ohitse,kun et ruoki sitä koko ajan. Usko pois. Ja kuvitelmien takia ei kannata ruveta perhettä rikkomaan.

Minulla on sydämessäni aina paikka eräälle miehelle. Miehelle joka sanoi minulle rakastaneensa minua jo vuosia.. sanoi sanovansa sen vaikka tiesi,että minun käteni on "sidotut" eli varattu aviomiehelleni. Olen joskus kuvitellut,että mitähän tuosta olisi tullut vaan kuka tietää... jotain hetkellistä tai jotain loppuelämän kestävää... ehkä kai mahdollisesti..

Ja minä haaveilen.. joskus minä haaveilen ja kuvittelen...

[QUOTE="a p";24440797]Mies on oikeesti kunnollinen ja hyvässä työssä. Rakastaa lapsiaan ja mua.. Mutta kun se tunne puuttuu jo lähes kokonaan.. Tuntuu kuin asuisin kämppikseni kanssa täällä peläten, että milloin se taas haluaa seksiä.. Voi että kuulostan kamalalta :(
Lisäksi se taustalla kummitteleva mies ei anna sielulleni rauhaa ja ehkäpä sen takiakin pääni on liian sekaisin edes näytelläkseni hyvää vaimoa :(
Pitääkö mun ruveta niin kamalaksi ja pihdata, että mies lähtee vieraisiin ja saan hyvän syyn eroon..? Mutta voi, toisaalta en voisi sitä eroa ajatella ikinä lasten takia :( Nalkissa olen![/QUOTE]

Suosittelen, että kokeilet kerran sitä mielessäsi kummittelevaa miestä, jos se vie taivaisiin niin sitten kannattaa harkita... ja pihtaa kotona, että ukkos tekee saman jonkun toisen naisen kans ja mieluiten niin ,että jää siitä kiinni. Sen jälkeen voit tietää mitä haluat oikeasti elämältä ja mikä on sinulle tärkeää...

[QUOTE="mä";24440862]Mutta lapsillenne olisitte ne ainoat oikeat vanhemmat.[/QUOTE]

Vanhemmuus säilyy myös eron jälkeen. Ei sitä vanhemmutta sanota irti eron tullessa eikä sitä pääse pakoonkaan.

[QUOTE="mä";24441378]Suosittelen, että kokeilet kerran sitä mielessäsi kummittelevaa miestä, jos se vie taivaisiin niin sitten kannattaa harkita... ja pihtaa kotona, että ukkos tekee saman jonkun toisen naisen kans ja mieluiten niin ,että jää siitä kiinni. Sen jälkeen voit tietää mitä haluat oikeasti elämältä ja mikä on sinulle tärkeää...[/QUOTE]

Ei muuten kaikki miehet käy vieraissa vaikka puoliso pihtaisikin.... Älä yleistä.

12 vuotta olen ollut mieheni kanssa, 10v naimisissa. Kolme lasta on. Liittoon mahtuu ylä-ja alamäkiä. Väkivaltaa ei koskaanri noit ole ollut. Mutta varsinkin minä olen ollut lähdössä ja miettinyt juuri noita samoja asioita kuin sinä. Pariin otteeseen olen miettinyt vanhoja heilojani, varsinkin kun olen heitä nähnyt jossakin kaupungilla. Se on saanut pääni sekaisin. Tuosta on siis vuosia. En kuitenkaan koskaan ole pettänyt miestäni eikä hän minua.

Järkeillen pääsin yli tuosta "vanhan suolan janotuksesta". Jokaisessa pidemmässä liitossa tulee ennen pitkää vastaan vaiheita jolloin ltuntuu laimealta ja liiankin tasaiselta/tylsältä. Tälloin helposti alkaa katselemaan sinne aidan toiselle puolelle. Mutta voin kertoa että jos asiat muuten ovat kunnossa, niin kyllä se rakkaus sieltä uudelleen löytyy jostakin. Se vaan voi vaatia aikaa ja työtäkin. Kaikessahan voi aina miettiä "olisiko sittenkin vielä parempi jossakin". Ihan mahdoton kysymys. En kehota tyytymään nykyiseen olotilaan, mutta voisitteko yhdessä miehenne kanssa kaivella jostakin rakkautta ja romantiikkaa esille? Eihän kaiken tarvitse aina huipentua yhdyntään, ja voisit kertoa ajatuksistasi miehellesi (siis en tarkoita toisesta miehestä vaan haluistasi/toiveistasi). Läheisyys ja hellyys kyllä aikaa myöten herättää myös rakkauden tunteet ja seksuaaliset halut.

Olen täysin varma. Olen rakastanut miestäni jo 24 vuotta, enkä voisi kuvitellakaan eläväni jonkun toisen kanssa. Haluan elää yhdessä hänen kanssaan hamaan loppuun asti.

Kesälomalla rakastuttiin taas kerraan uudelleen toisiimme ja meillä oli ihana kuherruskausi (pitkän hiljaiselon jälkeen). Liittoomme on mahtunut sekä ylä- että alamäkiä, mutta sellaista se elämä on.

Jälkikäteen kun luin niin kepsis puki hyvin sanoiksi niitä ajatuksia mitä itselläkin on. Kannattaa välillä ihan järjelläkin näitä asioita miettiä. Pitkä liitto vaatii kyllä muutakin kuin pelkkää rakastumisenhuumaa, ja sitä se ei todellakaan koko ajan ole. Onni vaatii päätöskykyä, työtä ja halua jakaa yhteinen elämä juuri tämän ihmisen kanssa, ja yrittää tehdä myös hänet onnelliseksi eikä vain odottaa että "joku tekee minut onnelliseksi".

Ap, tuo siun kummitusmies on varmasti muuttunut vuosien mittaan ja kaikki mitä muistat hänestä ja tuntuu herättävän tunteita sinussa, voi olla pelkkää fantasiaa, haaveilua, ei todellisuutta.

Suhde tai elämä tuon mielessä kummitelevan miehen kanssa ei välttämättä olisi sen parempaa tai ihanampaa.
Elä nykyisyydessä, älä ajattele ja muistele tuota kummitelevaa miestä ja yritä saada tunteet heräämään miehesi kanssa, keskusteluita, kahden keskeistä aikaa ja hellyyttä miehen kanssa.

Yritä tietoisesti olla ajattelematta tuota miestä, keskity mieheesi ja teijän parisuhteeseen.
Muistele niitä ihania alkuaikoja ja rakastumisen tunnetta ja seksiä.
Mitä alkuajan rakastuminen ja seksi herättää sinussa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="aha";24441467]Ei muuten kaikki miehet käy vieraissa vaikka puoliso pihtaisikin.... Älä yleistä.[/QUOTE]

Pah, kerro mulle yksikin mies, joka kestää sellaista... tai nainen???
Toki eihän ne "rakkaat" puolisot sitä tiedä että toinen käy hakemassa helpotusta elämäänsä muualta...

Yhteistyössä