Oletteko käyneet Pietarissa viime vuosina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arkalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävin viime vuonna kolme kertaa ja ihastun siihen aina uudelleen! Kaunis kaupunki, toki pitää ihmisvilinässä pitää huoli siitä, ettei tule ryöstetyksi. Itse olen käynyt siellä monta kertaa, mutta ei ole kukaan koskaan edes yrittänyt. Tiukka kainalo-ote käsilaukusta niin kyllä siellä pärjää. Osaatko venäjää? Aika vähän siellä enkkua puhutaan, opettele edes alkeelliset kohteliaisuusfraasit ja kirjaimet, niin pärjäät kyllä. Älä suotta arastele, vaan nauti matkastasi. Luulenpa, että menet sinne uudelleenkin.

Kävin viime vuonna kolme kertaa ja ihastun siihen aina uudelleen! Kaunis kaupunki, toki pitää ihmisvilinässä pitää huoli siitä, ettei tule ryöstetyksi. Itse olen käynyt siellä monta kertaa, mutta ei ole kukaan koskaan edes yrittänyt. Tiukka kainalo-ote käsilaukusta niin kyllä siellä pärjää. Osaatko venäjää? Aika vähän siellä enkkua puhutaan, opettele edes alkeelliset kohteliaisuusfraasit ja kirjaimet, niin pärjäät kyllä. Älä suotta arastele, vaan nauti matkastasi. Luulenpa, että menet sinne uudelleenkin.

Olen opiskellut peruskoulussa venäjää (kauan sitten) joten jotenkuten selviän kirjoitetun tavaamisesta, mutten muuten muista mitään :) Kiitos kannustuksesta, olen pitkään arponut Pietariin matkustamisen kanssa, tuntuu ettei koko Venäjä kiinnosta, mutta toisaalta tahtoisin antaa sille mahdollisuuden. Menitkö junalla sinne?

kerran menin Allegrolla ja kahdesti bussimatkalla. Allegro on tosi nopea ja kätevä, kun tullimuodollisuudet hoituivat junassa. Jos menet junalla, sun pitää ottaa asemalta taksi ja sopia taksikuskin kanssa etukäteen matkan hinta, ettet joudu vedätetyksi. Mihin hotelliin olet ajatellut mennä?

Olen. Enkä osaa ollenkaan venäjää. Silti pärjäsin hyvin, ja viihdyin hyvin. Eremitaasissa vierähti yksi päivä. Muuten tuli käveltyä paljon, käytyä torilla, markkinoilla, ihastelemassa nähtävyyksiä ja shoppailtua. Viihdyin.

Kävin Pietarissa viime vuonna ja pidin kyllä kaupungista. En osaa yhtään venäjää, mutta hyvin silti pärjäsin. Paljon nähtävyyksiä ja ihan mielenkiintoiselta vaikuttava kaupunki. Pitäisi lähteä joskus pidemmäksikin aikaa.

Yhteistyössä