Oletteko löytäneet helposti töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselee vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselee vaan

Vieras
Mikä on ollut keskimääräinen aika löytää se työpaikka? Otatteko vastaan ihan mitä vaan (esim. osa-aikaista jolloin menettää mahdollisesti kotihoidontuen) vai ootteko olleet kranttujakin?
Itse olen ollut kranttu ja vähemmän kranttu, hakuaikaa nyt reilu 6kk eikä mitään järkevää löytynyt. Alotan osa-aikaisena kylläkin missä ei sit rahallisesti ole sen piirunkaan vertaa järkeä. Mut jos se auttais löytämään sitten jatkossa paremman työn.

irtisanouduin hetken mielijohteesta ja heti löyty uusi mielekäs työ. tosin oli määräaikainen ja päätty äitiyslomaan eli ei oo vakipaikkaa mihin palata enkä tod. aio ottaa työtä mikä ei miellytä enkä lähe osa-aikaiseksi. vakityö, vakiotunneilla, ei muuten mitn järkeä

Mä olen ollut vain yhden päivän elämässäni työtön ja senkin omasta vapaasta tahdostani. Ennen kuopusta tein paljonkin pätkätöiyä, mutta siihen aikaan niiitä pätkiä riitti enemmän kuin ehti tehdä. Olen tehnyt myös osa-aikatyötä, mutta nekin omasta toiveestani, kun sopivat sen hetkiseen elämäntilanteeseeni paremmin kuin kokopäivätyö. Viimeisimmät työpaikan vaihdokset on tulleet niin, että mua on pyydetty uuteen työpaikkaan. Kahden eri alan tutkinnot mullakin.

Mulla on käynyt hyvä tuuri työnhaussa, vakipaikan sain ilman juuri minkäänlaista työkokemusta, ja kauaa en edes ehtinyt töitä haeskella. Nyt vaan onkelmana kestääkö terveys tässä työssä, kun ei uskaltais vaihtaakaan, ainakaan mihinkään määräaikaiseen...

Todellakin helposti. Muistan miten 10 vuotta sitten muutin Turkuun ja silloin oikein päätin että jään työttömäksi ja alan saamaan työttömyyskorvausta. Mielestäni olin ansainnut vähän huilia kun olin jo useamman vuoden tehnyt töitä ja opiskellut samaan aikaan.

Menin sitten työkkäriin ilmoittautumaan työttömäksi ja samalla katselin huvikseni avoimia työpaikkoja. Löysin sieltä sitten pitsanpaistajan paikan ja sinne sitten menin töihin :D .

Ekaan työpaikkaani mut pyydettiin ja vuosien varrella olen joutunut torjumaan lukuisia työtarjouksia, vähintään 10 eri työtarjousta on tullut =) .

Kaupallisella alalla jos ei saa töitä, niin niitä on tarvinnut juosta karkuun taikka olla hemmetin nirso...näin siis oman kokemukseni mukaan mutta ei varmaan päde kaikkiin.

Yhteistyössä