Oletteko muistaneet postinkantajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Scindapsus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Scindapsus

Aktiivinen jäsen
17.08.2008
2 186
1
36
Kävin tuossa juuri hakemassa postin ja meidän postinkantaja oli laittanut meille joulukortin. :heart: Onko tämä yleinenkin tapa? Ajattelin kuitenkin tänään yhden joulukortin tehdä ja laittaa mukaan vaikka koristelemani kynttilän, onko paha idea? Meillä täällä maalla kun on se postin noutomerkki käytössä, meinasin sitä käyttää, jotta jakaja tajuaisi, että laatikossa on jotain mukanotettavaa.

Kun olin lapsi, postinkantajalle pantiin laatikkoon kossupullo lahjaksi. Itse en ole moista harrastanut, mutta asutaankin kerrostalossa ja lahja olisi vähän vaikea pistää mihinkään.

Ei se kylläkään ole mikään "velvoite"! Olen joka vuosi saanut jotakin "lahjuksia" asiakkailta. Joskus oli "postia" laukussa enemmän palatessa, kun postilta lähdettäessä.... tai ei nyt ihan, mutta paketteja riitti, kiitos siitä!

Postimies on kuitenkin monen ihmisen ehkä ainut kontakti vuoden aikana ja he haluavat sitten muistaa "Posti Patea" näin joulun alla

Hyvää joulua kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Postimiehenä yli 20 vuotta:
Ei se kylläkään ole mikään "velvoite"! Olen joka vuosi saanut jotakin "lahjuksia" asiakkailta. Joskus oli "postia" laukussa enemmän palatessa, kun postilta lähdettäessä.... tai ei nyt ihan, mutta paketteja riitti, kiitos siitä!

Postimies on kuitenkin monen ihmisen ehkä ainut kontakti vuoden aikana ja he haluavat sitten muistaa "Posti Patea" näin joulun alla

Hyvää joulua kaikille!

Juu, minä en siis koe tätä mitenkään velvollisuudeksi, olin todella iloinen ja yllättynyt tuosta kortista ja nyt haluaisinkin vain kiitoksena toivottaa jakajalle hyvää joulua. Olen siis kuullut joskus tuollaisesta tavasta, mutta ei ole aiemmin tullut itselle vastaan.

En ole muistanut. En ole meidän postinjakajaa koskaan edes tavannut. Periaatteessa olisi ihan kiva muistaa - vaikken siis tunnekaan - mutta meillä on taloyhtiössä lukittavat postilaatikot, joihin pääsee vain asunnon avaimella. Eli sinne laatikkoon ei voi mitään "poastipatea" varten laittaa ja jos jättäisi jotain postilaatikon päälle, se luultavasti lähtisi siitä ohikulkijoiden matkaan.

Täälläpäin kyllä postinkantajat vaihtuu tiheään.

Mutta roskiskuski on symppis. Juttelee ja vilkuttaa aina poitsulle (josta roska-auto on hieno juttu). Se mielummin sen joulukortin ansaitsisi. Siivooja saa joulukortin ja lahjan;)

Yhteistyössä