oletteko neuvolassa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
huijannu oman painon?mua nii hirvittää välil ku tulee painoo vaik syön ihan normaalisti en ns."kahen eestä" mut silti sitä tulee :headwall: ja ei ny vauvakaa enää täsä vaiheessa paljoa painoa tuo lisää RV 40+3 menossa.mä oon joskus huijannu jotai 500g tai enempi tänää neuvola oli huijasin 1kg :D onks muita huijareita?nii ja paino oli perkl..100!!jota mä pelkäsin et vyörysin sille tasolle ennen raskautta paino 87,5.

Ei mulla tulis mieleenkään huijata painoa neuvolassa! Mitä siitä sitten jos sitä painoa tulee ja paljon?? se on ihan normaalia! Tai entäs jos olis joku vialla ja sitä ei huomattais sen takia kun et kerro rehellisesti??

:D en kyllä uskaltais huijata... vaikka mieli tekis. ekassa raskaudessa vikalla käynnillä painoin 99kg ja pelkäsin kuollakseni,että sata menee rikki..ei se sitten onneks mennyt kun lapsi syntyi ennen seuraavaa käyntiä.*huoh*
mulla saattoi nousta paino jopa kilon viikossa!! :o olin semmonen nestepallo. terv.hoit. ja lääkäri onneks lohduttivat,kun paniikissa selitin,etten ole syönyt noin paljoa, että ei kukaan pysty niin paljon syömään että kilo tulee viikossa... :laugh:
nyt olen taas raskaana ja jännitän niitä punnituksia... :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:50 vieras kirjoitti:
huijannu oman painon?mua nii hirvittää välil ku tulee painoo vaik syön ihan normaalisti en ns."kahen eestä" mut silti sitä tulee :headwall: ja ei ny vauvakaa enää täsä vaiheessa paljoa painoa tuo lisää RV 40+3 menossa.mä oon joskus huijannu jotai 500g tai enempi tänää neuvola oli huijasin 1kg :D onks muita huijareita?nii ja paino oli perkl..100!!jota mä pelkäsin et vyörysin sille tasolle ennen raskautta paino 87,5.

En ole huijannut, eikä ole käynyt mielessäkään, mutta miten sen huijauksen olet sitten tehnyt?

no kiitti vaan kaippa mä sit oon tyhmä!!no ehkä pari kertaa oon niin tehny en siis monesti..ja toiki oli varmasti väliaikaista ku aamul paino oli 99 omas puntarissa,parin vaaleen leivän takii nous ja muutaman vaatteen takia..joo ei täst enempää kiitos!ja vauva on todettu normaali kokoseks.ei enää kommentteja kiitos.oonpa vaa nii masentunu noide kilojen takia ja siit ku´vauva ei ala syntyyn,esikonen ku synty yli 42viikon,että pikkase pelottaa ja masentaa ajatuski siitä et joutus nii kauan odottaan viel.

Eipä sitä pahemmin pysty huijaamaan, kun terkka seisoo nenän edessä ja liikuttelee sellasta "vanhanajan" vaa'an lukemia ja itse vielä sanoo lukeman ääneen....en minä ainakaan osais täälläpäin neuvolassa huijata.

eikä tarvi heti alkaa tekeen pilkkaa täst :'( on varmaa järkevämpiäki ihmisiä jotka ei heti ala pilkkaan ja haukkuun!joillaki niitä perkl.tulee vaik ei syökää kahen eestä!!iha turhaa oli tääki aihe,ku heti aletaa vitsiä vääntään. :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:05 vieras kirjoitti:
no eitääl päin ainakaa misä mä asun ni terkka kyylää vieressä ku käyn kusella!lopettakaa jo kiitos!!! muutenki olen niin ahdistunut.

Minä en ainakaan tarkoittanut tuolla kirjoittamallani mitään pahaa! Mielenkiinnosta kysyi, että miten ihmeessä se onnistuu, kun meilläkin tuo terkkari seisoo siinä vieressä ja kertoo ääneen lukeman...

\
no eitääl päin ainakaa misä mä asun ni terkka kyylää vieressä ku käyn kusella!lopettakaa jo kiitos!!! muutenki olen niin ahdistunut.

No mutta mitä ihmettä se kusella käynti painoon liittyy? :headwall: Ei täälläkään terkka vessaan mukaan tule, mutta painon kyllä mittaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:50 vieras kirjoitti:

älä masennu painonnousun takia..me ainakin mun terv.hoitajan kanssa naurettiin mun painonnousulle. kohta se sun vaavi syntyy ja sitten ne kilot rupee tippumaan! :hug:

Meillä ei kylläkään terkkari seiso vieressä. Miä vaan mietin että jos jossain vaiheessa lukemaa kaunistelee ja seuraavalla kerralla taas ei. Niin kyllähän ne "pimitetyt" kilot kumminkin näkyy siellä uudessa punnituksessa ja silloin lisää niitä viikkokiloja :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:10 vieras kirjoitti:
\

No mutta mitä ihmettä se kusella käynti painoon liittyy? :headwall: Ei täälläkään terkka vessaan mukaan tule, mutta painon kyllä mittaa.
no hellou!!ehkä tääl onki se #&%?$!* vessa samas paikas misä puntari!!!!emmä ny saatn nii tyhmä oo!!!!

meillä myös neuvola täti itse katsoo paljo painoa on..
kyllä se juu vähän hävettää. esikoista odottaessa painoin alkuun n, 62kg ja lopus n, 87kg.. että tuli vähä yli 20kg. ja nyt toista odottaessa paino on noin 77kg ja ihan hirvittää että paljonko tulee kiloja. ensimmäisessä raskaudessa en välittänyt vaan herkuttelin koko ajan, olihan lupa syödä kahden edestä ja kaikki sanoivat, että kyllä ne kilot lähtevät imetyksellä, mutta meilläpä ei imetys onnistunut kuin 2kk ja siispä kilot jäivät, mutta eipä siitä voi muita syytellä, omista herkutteluista :D mutta nyt aion kyllä olla tarkempi syömissä. ja voin kuvitella että jos painoa on yli 100 kg raskauden loppu vaiheessa niin voi hieman masentaa ja nolottaa... mutta ei kannata silti huijata. mutta voimia sinulle!! ja toivotaan ettei menisi kovin paljoa yli ajan. :hug:

ps. ja jos kovin huolissasi olet painostasi synnytyksen jälkeen, niin ei muuta kun teet päätöksen ja näytät itsellesi että pystyt tiputtamaan kilosi =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:10 vieras kirjoitti:
\

Mahtaa olla sinulla muitakin huolia kuin vain tuo painon huijaaminen...

no eipä kyl oo!!!mua vaa masentaa tuo paino!!! ei näköjää mee kaaliin teillä tää asia,joku vois ehkä tajutaki joka on samas jamassa!!!kyl tää palsta on nii #&%?$!*ä iha sama mitä kysyy ni heti PILKATAAN!!!!!!!!JA MITÄ VIT..se MUILLE KUULUU VAIK OISKI MUIT ONGELMIA MUTKU EI KYL OOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NO ehkä te jotka heti vejätte mun kysymyksen pilkaksi!!!!!!!!!!!!!!!

Kyllä mullakin meni esikoista odottaessa painoluvut kolminumeroisiks, mut "oma valinta"....väärä ruokavalio ja vääränlaiset liikuntatottumukset, eipä auta itseni valittaa, jos valintani oon tehny, eikä ainakaan muille veetuilla, jos oma syy.

Rauha vaan maahan kaikille :whistle:

En oo huijannu,ku ei siinä mitään järkeä oo.Painoa tulee sen verran ku tulee.Mitä sitä siitä stressaamaan =) Ite oisin voinu huijata ku ite menin siihen puntarille ja katoin painon ja hoitaja istu oman pöydän ääressä ja kirjasi sen ylös.Mutta kannattaa se rehellinen olla ku ei ne turhaan tarkkaile sitä painoa miten nousee..Ja monellakin se paino saattaa jossakin välissä olla suurimmaksi osaksi just nestettä eli turvotusta.

Meillä terkkari tulee digitaalivaa´an viereen katsomaan luvun, että huijaamaan ei pysty, eikä siinä mitään järkeä olisikaan. Se ottaa päähän, että alkuraskaudessa olin lomareissulla ja siellä tuli syötyä hyvin rasvaisia juustoja yms. ja sitten ekassa punnituksessa terkkari laski, että painoindeksi on 26, ja nyt joudun sokerirasitustestiin.

Siis yhdellä pinnalla meni yli normaalipainon indeksin ja heti testeihin! Ja mä kun en ole ikinä ollut lihava, enkä syö kamalan epäterveellisesti, en edes nyt vaikka olen raskaana!!!!
Nyt olen raskausviikolla 18+3, eikä paino ole noussut vielä yhtään siitä ekasta punnituksesta. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:59 vieras kirjoitti:
no eipä kyl oo!!!mua vaa masentaa tuo paino!!! ei näköjää mee kaaliin teillä tää asia,joku vois ehkä tajutaki joka on samas jamassa!!!kyl tää palsta on nii #&%?$!*ä iha sama mitä kysyy ni heti PILKATAAN!!!!!!!!JA MITÄ VIT..se MUILLE KUULUU VAIK OISKI MUIT ONGELMIA MUTKU EI KYL OOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NO ehkä te jotka heti vejätte mun kysymyksen pilkaksi!!!!!!!!!!!!!!!

Ei kannata kysyä mitään jos ei kelpuuta vastaukseksi kuin oman kantansa...

Yhteistyössä