oletteko neuvolassa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:59 vieras kirjoitti:
no eipä kyl oo!!!mua vaa masentaa tuo paino!!! ei näköjää mee kaaliin teillä tää asia,joku vois ehkä tajutaki joka on samas jamassa!!!kyl tää palsta on nii #&%?$!*ä iha sama mitä kysyy ni heti PILKATAAN!!!!!!!!JA MITÄ VIT..se MUILLE KUULUU VAIK OISKI MUIT ONGELMIA MUTKU EI KYL OOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NO ehkä te jotka heti vejätte mun kysymyksen pilkaksi!!!!!!!!!!!!!!!

ehkä kannattaisi sympatioita hakea jostain ihan muualta kun täältä..
ja tuollaisten sinunlaisten palstailijoiden takia nämä palstat onkin sitä p.askaa täynnä..
pieniä patoutumia taitaa sulla olla..

muuallakin kun vyötäröllä :laugh:

olen ilkeä ilkeille..

\
no eipä kyl oo!!!mua vaa masentaa tuo paino!!! ei näköjää mee kaaliin teillä tää asia,joku vois ehkä tajutaki joka on samas jamassa!!!kyl tää palsta on nii #&%?$!*ä iha sama mitä kysyy ni heti PILKATAAN!!!!!!!!JA MITÄ VIT..se MUILLE KUULUU VAIK OISKI MUIT ONGELMIA MUTKU EI KYL OOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NO ehkä te jotka heti vejätte mun kysymyksen pilkaksi!!!!!!!!!!!!!!!

Luuletko tosiaan tämänkaltaisten kirjotusten jälkeen saavan kovin asiallisia ja empaattisia vastauksia?

No miul lähtöpaino sama kun ap:llä, mutta täällä nlatäti on vieressä kun käyn puntarissa ja katsoo lukeman joten ei onnistuis huijaus vaikka mieli tekiskin - ja kai se painonnousu on normaalia raskaudessa. Tosin nlalääkäri oli kannustava ja sanoi, että yleensä paino ei niin hirveesti nouse jos on lähtöpainokin jo normaalin yläpuolella :)

heips!

Itellä lähenee nyt 70kg (68.7kg) ja mielessä on et toivottavasti se ei koskaan tule puntarissa näkymään, mut mitä se haittaa siltikään vaikka nousee sen yli... ei kyllä tulis silti mieleenkään valehdella painoa. nyt RV38+1 ja sopivan paksusti voidaan.. onneksi kesä on pian niin pääsee liikkeelle vauvankanssa B) B) B) B) B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:25 wilmuri kirjoitti:
Meillä terkkari tulee digitaalivaa´an viereen katsomaan luvun, että huijaamaan ei pysty, eikä siinä mitään järkeä olisikaan. Se ottaa päähän, että alkuraskaudessa olin lomareissulla ja siellä tuli syötyä hyvin rasvaisia juustoja yms. ja sitten ekassa punnituksessa terkkari laski, että painoindeksi on 26, ja nyt joudun sokerirasitustestiin.

Siis yhdellä pinnalla meni yli normaalipainon indeksin ja heti testeihin! Ja mä kun en ole ikinä ollut lihava, enkä syö kamalan epäterveellisesti, en edes nyt vaikka olen raskaana!!!!
Nyt olen raskausviikolla 18+3, eikä paino ole noussut vielä yhtään siitä ekasta punnituksesta. =)

Ah, kuinka tuttu tunne tuo "ylipaino". Itse olin normaalipainon ylärajoilla raskauden alkaessa. Heti raskaaksi tultuani minuun iski turvotus, joka nosti painoa välittömästi kahdella kilolla. Painoindeksi heilahti sitten 26:een ja sokerirasitustesti se minuakin odottaa :/ Eikä auta, vaikka toiseen neuvolakertaan oli paino laskenut, kun turvotus oli helpottanut. Nyt on menossa rv 19+1 ja vaaka näyttää kiloa enemmän kuin toisella neuvolakäynnillä, joten ei tässä pahemmin olla pullistuttu, vaikka tässä vaiheessa jo vauva, kohtu, lapsivesi ja lisääntynyt veri painavat yhteesnä parisen (?) kiloa. Ärsyttää se sokerirasitustesti jo nyt, kun tiedän, että 12 tunnin syömättömyydestä tulee paha olo ja närästys ja oksetus.

Sitä paitsi, miksi ne siellä neuvolassa olettaa, että aina paino nousee? Kun menin tokaa kertaa puntarille (pääsiäisen jälkeen), terkka totesi, että katsotaanpas, miten on pääsäisherkut tarttuneet :headwall:

tää on kuule tiedoks ekka kerta ku jotain tällästä laitan!!!!!enkä kyl toista kertaa mitään ees kysy ainakaa tämmösiä"arkoja asioita" joita en muille kerro :( ku on uskalla! ja heti tuli hirvee haloo tästä,omapa on asiani ja tiedoks jos oon vähä huijannu ni seukil kerral ku neuvola ollu ni ollu oikeesti niis lukemissa paino.

Minusta tähän ketjuun ei ole kukaan laittanut negatiivisia vastauksia... vain ihan vilpittömiä ihmettelyjä että miksi painoa pitäisi valehdella, ja toisaalta että miten sitä edes pystyy valehtelemaan kun yleensä terkkari sen vaa'asta katsoo.

Ainoat negatiiviset viestit on tulleet aloittajalta, ja kuten joku muukin niin minäkin ihmettelen että mistä vedit noit kovat pultit. Tosiaan noilla huutovastauksilla ja kiroilulla voi olla vaikeaa saada asiallista keskustelua aikaan.

joskus teki kyllä mieli valehdella kun loppuraskaudessa painoin 61 kiloa niin se oli terkan mielestä kamalan paljon vaikka mulla oli ihan kauheesti turvotusta. jatkuva natkutus painosta vaikka olin pahasti alipainoinen ennen raskautta, painoindeksi oli 16.5. ja toisaalta tämä natkutus mun painosta oli huvittavaa sillä terkka itse on aika lihava... =)

Itse en varsinaisesti "huijaa", mutta hiukan riippuen neuvolan ajankohdasta (eli heti aamusta, vai iltapäivällä tuhdin lounaan jälkeen ;) ) saatan lukemaa pyöristää jonkunverran alaspäin. Oikeastihan se ON ihan älytöntä tuota painoa niin kamalan tarkkaan syynätä, sillä jotta luvut olisivat oikeasti vertailukelpoisia, tulisi punnitus tehdä aina aamulla ilman vaatteita, ennen aamupalaa... ;)

\

Hei hei hei, etkö tajunnut ettei ihmiset pilkkaa sua vaan kyselee, että miten voit huijata painoksi ja miksi ihmeessä edes teet sen - PAINONTARKKAILU ON VAUVASI JA OMAKSI PARHAAKSESI, eikä sen takia, että neuvola haluaisi kytätä painoasi!

Eli ole rehellinen neuvolassa ja kerro heille huolistasi (joita kirjoituksestasi päätellen on muitakin kuin painonnousu).

ja siitä ei tosiaan kannata suutahtaa, jos kukaan muu nyt ei ole sattunut huijaamaan painoa :) Itse voisin periaatteessa huijata, käyn aina itsekseni punnituksella, vaaka ei ole neuvolatätin huoneessa ,eikä ikinä ole ollut mukana katsomassa. Mutta ei siinä taitaisi olla mitään järkeä, jossain vaiheessahan se huijattu paino näkyisi kuitenkin..Ja on mullakin ollut välillä niin, että paino on noussut viikossa yli kilon. Nyt taas oli vastaavasti pudonnut painoa.

Onneksi meillä ei th käy vieressä kyttäämässä mitä vaaka näyttää. Yleensä siinä käydään heti kun huoneeseen astutaan, ja th lähtee aina saman tien tarkistamaan pissanäytettä vessaan. Kysyy aina tullessaan että mitä vaaka näytti (ja tämä sama käytäntö ollut kaikilla kolmella th:lla jotka eri raskauksissani neuvolassa ovat olleet). Oikeasti jos aikuiselta ihmiseltä pitää tulla tarkastamaan vaa'an lukema, en suostuisi edes siihen menemään. Ilmoittaisin vain mitä kotivaaka on aamulla näyttänyt. Tämä ärsytys ei siis johdu siitä että valehtelisin lukemia, vaan siitä että luottamusta on oltava eikä asiakasta saa kohdella kuin pientä kakaraa.

En kyllä mäkään oo ikinä painoa huijannu mihinkään suuntaan vaikka mieli kyllä tekis nyt jo. Vasta noin puolessa välissä mennään ja paino alkaa taas uudella kymmenellä ja ikävältähän tuo tuntuu. Oon kuitenki jo asennoitunu siihen, et raskauden jälkeen saan potkittua itteni mahdollisimman paljon vauvan kanssa kävelyille ja muutenkin jää kaikki herkuttelut yms pois kun ei ole näin hyvää tekosyytä kuin mielihalut ja raskaushimot (jotka tosiaan saattaa ajaa ihmisen hulluksi! :) )

Ja meillä myös on sellanen vanhanaikanen vaaka neuvolassa, etten itekseni ees osais käyttää sitä. Neuvolan täti siis aina kattoo painon eikä oo ikinä kyllä kommentoinu mitään siitä vaikka painoa tuleeki enemmä ko laki sallii. Varmasti ennen loppua pääsen vielä seuraavallekin kympille tässä vaikken sitä tietenkää toivo enkä siihen hakeudu.

AP:lle tosiaan älä jaksa riehua kun ei kukaan sua pilkannu tai mitään. Kysyttiin vaan miten se huijaus onnistuu yms. Ja itsehän tän keskustelun alotit juuri kysymällä onko muut neuvolassa näin tehneet. Ei sille voi minkään, että muut ei oo.. Rauhotu nyt vaan..

puro solisee, puro solisee..

Yhteistyössä