Oletteko nyxät mustasukkaisia exille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja exä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

exä

Vieras
Minulla ja exällä on hirmuisen hyvät välit eli pidämme ehkä keskimäärin joka toinen päivä yhteyttä muussakin kuin lapsien asioissa. Olisitteko nyxät tämmöisestä mustasukkaisia?

Se on sanottava, että exän ja minun parisuhde on käyty loppuun, sillä jatkuva pettäminen johti eroon ja nyt ex asuu tän pettämisen kohteen kanssa. Mua tämä ei kuitenkaan ole saanut katkeruuteen exää kohtaan ja välimme ovat lämpimät ja ystävälliset. Voin sanoa, että ymmärrän häntä, vaikken hänen tekojaan parisuhteessa hyväksynytkään. En kyllä tiedä, että kertooko ex nyxälleen, että miten paljon pitää minuun yhteyttä - soittelee, laittelee tekstiviestejä ja lähettää sähköposteja (kuten eilen 4 pitkää mailia). Emme kuitenkaan tapaile, mutta tietty ystävyys ja tuki toisesta ihmisestä on aina olemassa. Taitaa olla harvinaista ainakin tämmöisellä menneisyydellä tämmöinen yhteydenpito, mutta minun maailmankuvassani katkeruudella ei voita mitään.

Pitäisikö muuten mielestäsi olla mustis?Onko niin ettei sinulla tosiaankaan ole mitään tunteita exää kohtaan?Edes nyxän kiusaksi?Hyväksyisitkö itse samanlaisen yhteydenpidon mieheltäsi?

Omaan x minulla on ihan ok välit. Meilläkin yhteiselomme on kaluttu loppuun. X käy meillä kahvilla katsomassa lapsiamme oli sitten nyksäni kotona tai ei.

Eipä nyksäni ole ainakaan sanonnut taikka näyttännyt olevan mustis. Miksi olisi ??

Mustasukkaisuus on varmaan vähän samanlainen voimavara kuin pelkokin että usein niillä on aika vähän todellisuuspohjaa vaan tunnepohjaa sitäkin enemmän ja harvoin sitä pystyy itse hallitsemaan kovin hyvin. Monen elämää vaikkapa pimeän pelko tai vaikkapa hämähäkkipelko voi rasittaa, vaikkei useimmiten pimeässä ole yhtään mitään pelättävää ja vaikka yksikään suomalainen maalla elävä hämähäkki ei ole myrkyllinen. Siispä vastaan, että exäni nyxällä ei todellakaan ole mitään syytä mustasukkaisuuteen, mutta jos sellaisia tunteita tulee, niin toisaalta en sitä ihmettelisi, sillä sen verran monta kertaa ex väitti minut jättävänsä ja aina vaan palasi luokseni vielä samana päivänä. Nyxäni kiusaksi en yhteydenpitoa tee. Minulla on myös useita muita miespuolisia ystäviä, joista heistäkään kukaan ei nyxääni rasita. Minusta se mikä tässä on oleellista on se, että en pidä yhteyttä exääni tai muihinkaan miespuolisiin ystäviini salaa. Uskon, että salayhteydenpidot aiheuttaisivat kyllä mustasukkaisuutta. Rehellisyyden nimissä en osaa sanoa, että miten itse suhtautuisin vastaavassa tilanteessa, jos nyxä pitäisi johonkin näin tiiviisti yhteyttä, kun en siinä tilanteessa ole ja usein vasta tilanteessa tietää miltä tuntuu. Uskoisin, että jos mies pitäisi johonkin exään, jonka kanssa ei ole lapsia näin paljon yhteyttä, se voi olla, että kokisin mustasukkaisuutta. Sen sijaan jos miehellä olisi lapsi tai lapsia tämän naisen kanssa, niin ehkä sitten olisin ikäänkuin luottavaisin mielin siitä että se tie on todella kuljettu loppuun ennen kuin mitään uutta on aloitettu. Samoin varmaan sillä olisi merkitystä, että olisinko minä tullut vähän niinkuin "päälekkäin" jonkun suhteen kanssa vai olisiko se ollut jo mennyttä elämää kun minä tulin kuvaan. Ehkä lyhyenä yhteenvetona voi sanoa, että minun ja exän ystävyys voi olla monista kummaa, varsinkin näistä lähtökohdista ja toisaalta en ihmettelisi, jos nyxä olisi mustasukkainen, kun ottaa menneisyyden taakat huomioon (salailu, suhteiden päälekäisyys). Exän nyxä ei ole kuitenkaan mustasukkaisuuttaan millään tavalla ilmineerannut, joten niin kauan kuin en semmoisesta tiedä, niin en aio lopettaa/vähentää yhteydenpitoa. Heidän suhdettaan en halua kuitenkaan millään tavalla häiritä, joten jos sellaisesta tulee vinkkejä, niin sitten täytyy ottaa etäisyyttä.

Ystävyys ja ystävällinen käytös ok jo ihan lastenkin vuoksi jos sellaisia on, mutta jos lähettelsi sähkistä ja tekstareita alvariinsa niin minusta se ei ole edes mustasukaisuutta kun en hyväksyisi. En hyväksyisis hänelle tiiviitä naissuhteita sellaisenkaan naisen kanssa jonka kanssa hänellä ei ole yhteistä liittoa takanaan, miksi siten olisi hyväksyttävää pitää tiiviitä välejä ns. ex: n kanssa. kun liitto loppuu niin se loppuu ja piste siihen. Se alkaa vanha suola niin helposti janottaa varsinkin jos olisi tuollainen tausta kuin teillä että pettämsitä kuvioissa. ymmärrän erittäin hyvin ettei ex:si uusi hyväky suhdettanne jos se on liian lämmin.

Yhteistyössä