Oletteko olleet lapsen mukana päivähoitoa aloittamassa esim. perhepäivähoitajalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ooo

Aktiivinen jäsen
26.11.2008
1 734
0
36
Ja miten on mennyt? Jos hoitajia paikalla, niin mieluusti kuulen, mitä olette mieltä?
Siis esim. päivä mukana, seuraavana päivänä osan aikaa, ja kaikenkaikkiaan 'loivaa' laskua tekemässä/auttamassa lasta tottumaan...

Tutustumassa on käyty ja se on riittäny. Toiset on käyny useamman kerran, toisille on riittääny kerta, mutta ei meille ole vanhemmat jääny norkoilee hoitopäivän ajaksi. Musta ainakin tuntuu, että vaivaantuisin, jos mun pitäis sen uuden lapsen lisäksi huomioida vielä se vanhempi. Paremmin pääsen tutustumaan lapseen, kun vanhemmat ei ole siinä koko ajan läsnä,.

No minä olin lapsen kanssa itse hetken leikkimässä ja seuraavana päivänä lähdin käymään kaupassa ja tollasia pätkiä muutaman ja jo ennenkuin menin töihin, lapsi oli koko päivän hoidossa ihan hoitajan halusta. Sanoi että mun on paljon mukavempi mennä töihinkun ei tarvi miettiä että kuinka täällä menee, kun se eka kokonainen hoitopäivä olikin jo takana.

Kiitoksia vastauksista, mäkään en haluaisi 'norkoilla', jos se olisi kiusallista :( Nyt vain tuntuu, että sylitakiainen ei voi ikin selvitä, mut sehän onkin äidin päässä tää vika :D
Lisää vain kokemuksia saa laittaa...

niin siis munkin mielestä on hyvä, että jättää vaikka ennen varsinaisen hoidonalkua muutamaksi tunniksi lapsen leikkimään. Meillä vain alkoi mun opislelut niin lyhyillä päivillä, että en katsonut tuota tarpeelliseksi. Ja toki se riippuu lapsen iästä ja luonteestakin. Meillä oli 2-v ja todella sosiaalinen luonne, joka teki hoidon aloittamisen helpoksi.