Oletteko opettaneet lapsille yksin olemista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hösö

Aktiivinen jäsen
03.10.2008
1 447
0
36
Vai ovatko sitten aikanaan halunneet jäädä esim. kauppareissun ajaks kotiin?

Olen ajatellu et onko tuo meidän poika jotenkin takertuja vai mitä mutta kun ei jää edes siksi aikaa yksin että vien roskat. Sille iskee suorastaan paniikki jos häviän näkyvistä :/
Jos olen toisessa huoneessa niin käy vähän väliä tarkistamassa että olen paikalla.

Ikää jo 6v. niin eikö vähän jo pitäis osata olla yksin, mutta miten siihen opettaa ettei se mitään traumoja saa? En tarkota että pitäis jo yksin olla hirveitä aikoja mutta tosiaan edes niin ettei tarvii sitä ottaa aina postilaatikolle tai roskien vientiin. :ashamed:

Mulla on 2 v ja 4 v lapsetkin olleet yksin kotona roskien viemisen ajan, tai kun piipahdan pesutuvassa.
Kuusivuotias on ensi vuonna jo koulussa, joten pientä yksikseen oloa ja äidistä erottautumista voisi kai jo harjoitella.

) vuotias osaa olla itsekseen :) tote nyt reilua (1v4kk) vuosikasta oon totuttanut olemaan yksin sen ajan kun käyn vessassa, suihkussa, viemässä roskat, käyttämässä koiraa... :) ei kitise läheskä joka kerta perään

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla on 2 v ja 4 v lapsetkin olleet yksin kotona roskien viemisen ajan, tai kun piipahdan pesutuvassa.
Kuusivuotias on ensi vuonna jo koulussa, joten pientä yksikseen oloa ja äidistä erottautumista voisi kai jo harjoitella.

Tuo 3v. ei välitä mitään kun vien roskat tai semmosta, mutta tää 6v. sitten on ihan älytön. Olen sen jopa jättäny oven taa ja sanonu että mene sinne sisälle että en ole kauan. Sehän huutaa sen jälkeen varmaan tunnin suoraa huutoo että jätin sen yksin.
:/
Että mitenkä siihen opettaa sitten, olen ajatellu että miten se koulussa koskaan pärjää, tai kyllähän se eskariin jää ihan mielellään, päinvastoin ei edes haluais pois lähtee.

Yhteistyössä