Oletteko pärjänneet yhdellä telkkarilla kun talossa teini-ikäisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen että miten teillä käytännössä on homma toiminut kun lapset ovat olleet jo yläkoulu/lukioikäisiä ja perheessä vain yksi telkkari?
Ovatko kaikki saaneet katsoa mitä ovat halunneet vai onko aiheutunut paljon ongelmia erilaisten katselutottumusten takia?
Etenkin tilanteessa että perheessä monta eri-ikäistä lasta?

Ei todellakaan. Poika osti teini-ikäisenä oman telkan ja itse olen hankkinut niitä sitten lisää niin että kaikilla on omansa. Eipähän tarvi riidellä ohjelmista. Lisäksi teinit pelaavat paljon joten telkat on tarpeen. Mulla on perheen isoin telkka, jonka eteen välillä kaikki kokoonnutaan katsomaan esim. Housea.

Alkuperäinen kirjoittaja ooh:
Ei todellakaan. Poika osti teini-ikäisenä oman telkan ja itse olen hankkinut niitä sitten lisää niin että kaikilla on omansa. Eipähän tarvi riidellä ohjelmista. Lisäksi teinit pelaavat paljon joten telkat on tarpeen. Mulla on perheen isoin telkka, jonka eteen välillä kaikki kokoonnutaan katsomaan esim. Housea.

Montako lasta teillä on jos kaikille on varaa ostaa omat telkat?

Meillä ollut yksi telkkari ja keväällä alkoi jo mieleni muuttua ja ostaa toinen. Kesällä meillä hajosi se ainokainenkin ja nyt vain pikkuruutu, jota itsekään en ole kauheasti jaksanut katsella.

Itse pidin kuitenkin keväällä vielä pintani ja arkisin 7.30 lähtien yleensä katsottiin sitä kanavaa minkä itse valitsin, paitsi simpsonit saivat pojat katsella välissä. Mutta ehkä me tänä talvena vielä katsellaan kahta ruutua eli minä isoa ja lapset pientä. Niin ja esikoinen on 14v, seuraava täyttää 13v.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ooh:

Montako lasta teillä on jos kaikille on varaa ostaa omat telkat?

Viisi. Ja poika osti telkan siis itse. Eihän telkat kalliita ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ne telkat niin paljon maksa..meilläkin oli kotona aikanaan köyhässä perheessä jokaisella oma tv. Tai siis 1 tv per huone.

Mulla se ei ollut alunperin rahakysymys vaan se, ettei jokainen pakenisi omiin oloihinsa omien ruutujen ääreen, vaan touhuttaisiin ja katseltaisiin telkkuakin yhdessä.

Meillä ei (toistaiseksi) teinit kato juuri ollenkaan telkkua, kuudes- ja kasiluokkalaiset pojat. Simpsonit kattovat joskus, mut ei muuten, eli ollaan pärjätty hyvin ilman "ylimääräsiä" telkkareita.

Me pärjättiin puoli vuotta ilman telkkariakin, mutta sitten alkoi jalkapallon MM-kisat ja exä osti pojalleen telkkarin, jotta voivat katsoa matseja yhdessä :D Sen jälkeen mä ostin tytölle telkkarin. Ja jossain vaiheessa itsellenikin.

Alkuperäinen kirjoittaja matkustaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Ollaan parjatty - meita on 6 henkea ja 2 TVta - nain viimeiset 10 vuotta - sita ennen oli vain yksi TV.

Ja missä päin asutte ja mit muuta siellä?

Talla hetkella ovat 20v, 18v, 11v, ja j 9v. Paitti ensi viikolla talo tyhjenee kun vanhimmat muuttavat pois. Mutta viimeiset 10 vuotta ollaan menty 2 TVlla eika niista yksikaan ole makuuhuoneissa. Ja yksi tietokonekin miella on (paitsi yksi pojista just sai lapparin jonka tarttee yliopistossa). USassa asutaan,, enka osaa vastata tuohon 'mit muuta siella'...