oletteko pelänneet miestänne? + kertomus toissaillasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merja-anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

merja-anneli

Vieras
Minä pelkäsin tätä mun viimeistä miesystävääni. Oli muutama tilanne missä hän käyttäytyi agressiivisesti, vaikka on aina sanonut ettei tekisi minulle mitään pahaa.
Laitoin kuitenkin tämän suhteen poikki joku aika sitten ja toissailtana hän soittaa ja kysyy voisinko lähteä viemään hänet autolla kotipaikalleen 50 km päähän. sanon että jos hän on hyväksynyt sen että ollaan vaan ystäviä ja että mä vaan heitän hänet sinne, en sit nouse ees autosta ulos.
No, pari kilometriä ennen kotipaikkaa suuttuu kun en lähe kahtomaan jotain lintutornia, sit jarruttaa käsijarrulla et pysähdy ja pistää auton ovet lukkoon ja alkaa hirvee huuto et jos en oo hänen kans niin en oo kenenkään muunkaan. Mulle iskee paniikki ja itken hysteerisenä ja yritän lähtee autosta pois. Tämä repii mua vaatteista ja hiuksista ja heiluttaa nyrkkiä nenän eessä. Lopulta pääsen ulos autosta mutta mies ottaa mut kiinni ja sanoo että hakkaa jos en mee autoon. Lopulta lupaan olla hänen kanssaan ja nielen kyyneleeni jotta hän rauhoittuisi.
Noin tunnin ajan koin mitä on olla jonkun "vankina", ei ollut mikään mukava kokemus. Moni on varmasti kokenut paljon pahempaakin. Toisaalta se oli oma mokani kun lähdin häntä kyyditsemään... Luulen että nyt olen lyönyt päätäni tarpeeksi seinään.
Voimia kaikille niille joiden tulisi lähteä pois väkivaltaisesta suhteesta.

No nyt varmaan oot vaan entistä varmempi siitä että oot tehnyt oikein kun moisen jätit.
Haleja sulle, selviät aivan varmasti kun et enää vaan sotkeudu koko henkilöön millään muotoa.

Alkuperäinen kirjoittaja merja-anneli:
Minä pelkäsin tätä mun viimeistä miesystävääni. Oli muutama tilanne missä hän käyttäytyi agressiivisesti, vaikka on aina sanonut ettei tekisi minulle mitään pahaa.
Laitoin kuitenkin tämän suhteen poikki joku aika sitten ja toissailtana hän soittaa ja kysyy voisinko lähteä viemään hänet autolla kotipaikalleen 50 km päähän. sanon että jos hän on hyväksynyt sen että ollaan vaan ystäviä ja että mä vaan heitän hänet sinne, en sit nouse ees autosta ulos.
No, pari kilometriä ennen kotipaikkaa suuttuu kun en lähe kahtomaan jotain lintutornia, sit jarruttaa käsijarrulla et pysähdy ja pistää auton ovet lukkoon ja alkaa hirvee huuto et jos en oo hänen kans niin en oo kenenkään muunkaan. Mulle iskee paniikki ja itken hysteerisenä ja yritän lähtee autosta pois. Tämä repii mua vaatteista ja hiuksista ja heiluttaa nyrkkiä nenän eessä. Lopulta pääsen ulos autosta mutta mies ottaa mut kiinni ja sanoo että hakkaa jos en mee autoon. Lopulta lupaan olla hänen kanssaan ja nielen kyyneleeni jotta hän rauhoittuisi. Noin tunnin ajan koin mitä on olla jonkun "vankina", ei ollut mikään mukava kokemus. Moni on varmasti kokenut paljon pahempaakin. Toisaalta se oli oma mokani kun lähdin häntä kyyditsemään... Luulen että nyt olen lyönyt päätäni tarpeeksi seinään.
Voimia kaikille niille joiden tulisi lähteä pois väkivaltaisesta suhteesta.

sis ethän oikeesti jää elämään hänen kanssaan, ethän? Ja vaihda puhelinnumero tms ettei tarvi olla ees tekemisessä :hug:

On ollut aikoja, että olen pelännyt ja että mies on pelännyt minua.

Se on kauheeta semmonen. Jos sullakin toi on entinen jo toi suhde, niin ehkä kannattaa vältellä koko miestä.

Järkyttävämmäksi asian tekee vielä se, että kun myöhemmin juttelin puhelimessa tästä asiasta hänen kanssaan niin hän ei ollut mielestään tehnyt mitään väärää!! Ja jos hän on jollain lailla toiminut niin se on minun omaa syytäni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Järkyttävämmäksi asian tekee vielä se, että kun myöhemmin juttelin puhelimessa tästä asiasta hänen kanssaan niin hän ei ollut mielestään tehnyt mitään väärää!! Ja jos hän on jollain lailla toiminut niin se on minun omaa syytäni.

No huhhuh. vältä koko miestä jatkossa, jos se ei kerta edes kadu.

voi elämän kevät :headwall: elä vaan ala uskoo tuohon :|

Eka kerran elämässä osu vaan kohdalle ihminen jossa on kaks eri puolta kuin yö ja päivä. Sitä on tosi vaikee käsittää miten niinkin kultainen ihminen(yleensä) voi yhtäkkiä muuttua ihan muuksi.

Eka kerran elämässä osu vaan kohdalle ihminen jossa on kaks eri puolta kuin yö ja päivä. Sitä on tosi vaikee käsittää miten niinkin kultainen ihminen(yleensä) voi yhtäkkiä muuttua ihan muuksi.

No toipa just on pelottavaa.

:hug: Toivottavasti ei tarvitse pelätä enää.

Minä oon pelännyt miestäni. Hän kun suuttuu niin voimakkaasti suuttuessaan. Minun ja vaavin suhteen kyllä hillitsee hermonsa, mutta vieraille saattaa joskus ärhennellä. Onneksi niin käy harvoin.

Mutta on hänkin pelännyt minua. Minullakin suuttumus tulee voimakkaasti esille, silloin harvoin kun se tulee.

niin jos sä et pidä mitään yhteyttä mutta entäs jos se tulee oven taakse ku et vastaa sille puhelimeen???
minä olen elänyt miehen kanssa joka piti mua väkisin kotona (onnistuin "karkaamaan" kun mies nukku tai ystävien avulla) sitten mun muutin pois eli jätin hänet alkoi puhelin terrorismi ja uhkaukset paheni. kunnes lopulta muutin toiselle paikkakunnalle...

ja ei kai lähestymiskiellosta ole juurikaan hyötyä...ei sitä poliisi vartioi koko ajan vieressä ja se millasen kuvan ap:n tekstistä saan ni se olisi miestä kohtaa vain ärsyke...

Sanoin kerran et otan lähestymiskiellon niin hän nauroi vaan että mitä se sitten estää.
Ovessa on onneks ovisilmä että ei tarvii laskee sisälle jos on oven takana.

Jos et halua hakea lähestymiskieltoa, niin suosittelen, että muutat pian ja vaihdat numeron. Samalla kannattaa muuttaa KAIKKI yhteystiedot salaisiksi. Jopa AKE:n kannattaa soittaa ja laittaa kielto, että auton rekkarilla ei saa julkisessa haussa tulla mitään tietoja, edes nimeä.

Mulla on samantapainen kokemus kymmenen vuoden takaa erään miesystävän taholta. Se oli todellakin niin pelottava kokemus, hän tosin piti minua vankina kodissaan jonka pihalle sain kutsuttua salaa kaverini autollaan ja "karkasin" miehen huomion herpaannuttua. Tuo hullu juoksi hiuskarvan matkaa perääsäni kun juoksin autoon ja laitoin ovet lukkoon. Kaverini lähti ajamaan kaasu pohjassa pihasta. Siitä jatkuin tuo sama helvetti vielä jonkin aikaa ilman omaa yhteydenpitoani. Uhkaili itsemurhalla, oli ampumalla itsensä haulikolla jos en palaa hänen luokseen. Kävi vainoamassa minua kotioveni takana ja puhelua ja viestiä pukkasi 24/7 niin, että lopulta piti sulkea koko puhelin.

Onneksi vaihtoi lopulta kaupunkia kokonaan, muta aina kun palasi kotikaupunkiini niin ilmoitti olevansa perässäni ja etsivänsä minut käsiini jne jne. Pikku hiljaa viestit vähenivät ja loppuivat, mutta kauan jaksoi. Vielä 5 vuoden jälkeen tapahtumasta laittoi viestiä ja yritti soittaa. Sen opin, että jos joskus vielä samaan tilanteeseen joutuisin niin hakisin välittömästi lähestymiskiellon ja tekisin kaikki muutkin varotoimet. Niin piinaavaa ja kauheaa aikaa tuo oli.

Elä missään nimessä vastaa tuon miehen viesteihin tai puheluihin eläkä varsinkaan ole kasvokkain tekemisissä vaikka lupaisi mitä. Hae lähestymiskielto, jos ei lopeta uhkailuaan. Ja ilmoita jollekin läheisellesi tilanteesta niin, että saat nopeasti avun jos ongelmia tuon miehen kanssa vielä tulee.

Sanoin kerran et otan lähestymiskiellon niin hän nauroi vaan että mitä se sitten estää.

tuo lähestymiskielto juttu kyllä kannattaa harkita tarkkaan just sen takia että parantaako se tilannetta ollenkaan vai pahentaako se sitä entisestään...
todella paljon sulle voimia tän tilanteen kans ja toivottavasti se äijä tajuaa jättää sut rauhaan!

Lähestymiskiellossa on se hyvä puoli, että jos/kun mies tulee sinne oven taakse tai vastaavaa niin voit suoraan soittaa sen poliisin :) .

Kiitos kommenteista.
Eihän tämä helppo tilanne ole, kuitenkin kun ihmisestä välittää, ei se ole pelkästään paha ja hullu, mut vaikee kuvitella et eläis toisen kans yhdessä jos pitäis pelätä koko ajan et millon kilahtaa.
Siinä akuutissa tilanteessa kun pelkää henkensä edestä on niin helppo päättää että kun vaan tästä selviän niin en enää ikinä ole missään yhteydessä tän ihmisen kanssa mut sit kun on taas tilanne rauhottunut ja yksinäinen olo niin vaatii luonnetta olla vastaamatta kun toinen pyytää vaikka pizzalle yms. Pitää vain silloin kysyä itseltään et haluanko taas löytää itseni pelkäämästä.

Yhteistyössä