oletteko pelänneet miestänne? + kertomus toissaillasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja merja-anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla auttoi lähestymiskielto. Vähän kävi kyllä autolla kaasuttelemassa pihassa sen jälkeen. En vastannut tekstateihin enkä soittoihin. Jos soitti toisesta numerosta, niin puhelimen heti kiinni, kun huomasin kuka oli. Muuten loppui uhkaukset. Tai ei ainakaan suoraan minua uhannut, muille kyllä uhkasi tappavansa minut. Kun uhkasi itsensä tappaa, niin sanoin sille vaan, että omalla elämälläsi teet mitä tahdot.

Hui kauheeta! Nyt äkkiä puhelinnumero vaihtoon etkä ole tollasen tyypin kans missään tekemisissä, hulluhan se on. Oon mäkin joskus pelännyt mun miestä varsinkin sen ollessa kännissä mutta enää ei tartte pelätä kun sai sellasen opetuksen että loppui ne sen uhkailut yms. Nyt meillä menee hyvin eikä se tule edes tänne jos on yhtään ottanut ja selvittää päänsä täydellisesti ennenkuin hyppää auton rattiin koska vois menettää pian korttinsa ja työnsä jos olis niin tyhmä et kännissä ajais koska mä voisin olla aika vittumainen ja käräyttää sen koska mä inhoan sitä että ajetaan kännissä autoa. Mutta asiaan. Hommaa sille tyypille lähestymiskielto. Jaksuja sulle ap. :hug:

mulla ex oli psykopaatti ja narsisti. kun erosin hänestä 5kk seurustelun jälkeen, se ei uskonu et kaikki on loppu. se ravas mun luona ja soitteli, kävi mun työpaikalla häiriköimässä. se hoki koko ajan et hän on muuttunu, ota hänet takas jne. vaihdoin numeron. no se tuli takaovesta läpi yks ilta ja pahoinpiteli mut. erosta oli tuolloin kulunu jo vuosi. käräjillä istuttu ja se joutu maksaa isot korvaukset. lähestymis kiellon sain pahoinpitelyn jälkeen. sen jälkeen en ole sitä nähny kun oikeudessa. olkapää vaurioitui pahoinpitelyn seurauksena, se leikattiin 1,5v onnettomuuden jälkeen. jäljelle jäi hermosärky, joten koskaan en unohda.

hanki kiireesti se lähestymiskielto...

Lähestymiskielto on sen takia hyvä, ettei tarvitse odottaa, että saa turpaansa/tulee tapetuksi ennen kuin poliiseja kiinnostaa. Ja ap, oletko ajatellut tehdä rikosilmoitusta uhkailusta, pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta, joiden kohteeksi jouduit?

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Lähestymiskielto on sen takia hyvä, ettei tarvitse odottaa, että saa turpaansa/tulee tapetuksi ennen kuin poliiseja kiinnostaa. Ja ap, oletko ajatellut tehdä rikosilmoitusta uhkailusta, pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta, joiden kohteeksi jouduit?

Kyllä mä ensin ajattelin, mutta sit kun mietin tarkemmin niin en haluaisi minnekään käräjille. Ne on niin raskaita tilanteita kaikille. Otan tämän jutun nyt oman tyhmyyteni piikkiin, kun ylipäätään suostuin koko hommaan.
Toivon että hän pääsee nyt tästä erosta yli, koska ei hän mikään täysi sekopää ole. Jos niin ei käy niin sitten on tietysti ruettava toimenpiteisiin.

Joo, tällaiset puoliksi kivat tyypit ei valitettavasti pelkästään kivoiksi kyllä muutu. Mun ex oli ihana, mutta aluksi kännissä omistushaluinen ja paini joskus kavereidensa kanssa (agressioita oli olemassa), jonkun vuoden päästä myös töni minua. Asunto oli minun ja otin avaimenkin monta kertaa pois, mutta päästin hänet aina takaisin kun oli selvinpäin ja aina silloin mukava ja huomaavainen. Kun kyllästyin hänen päihteidensä käyttöön 5-v myöhemmin ja aloin harrastaa liikuntalajia, jonka vuoksi olin 3 iltaa viikossa poissa kotoa, alkoi kyttääminen ja mustasukkaisuus. Viimeinen vuosi oli aivan hirveä, tyyppi oli lähes aina yöt poissa kotoa, mutta kun tuli jankutti vaikka koko yön siitä, kuinka minä olen kauhea ja hän kärsii... tapasin nykyisen mieheni ja se vasta avasi silmäni näkemään, että on miehiä, joihin voi luottaa ja jotka eivät ole mustasukkaisia. Ilmoitin miehelleni, että haluan erota lopullisesti. Hän yritti kaikilla remonttiverukkeilla tms. edelleen elämääni ja ehkä 3 v eron jälkeen vielä soitti (pari kertaa vuodessa), enkö tosiaan voisi vielä ajatella elämistä hänen kanssaan. Äitiinsä olen pitänyt yhteyttä ja juominen ja resuaminen on jatkunut ihan koko ajan. Nyt exä ei ole ottanut kolmeen vuoteen yhteyttä, erosta 9 vuotta.

Pointtini oli, että lupauksista huolimatta tällaiset tyypit eivät yleensä muutu vaan kerran lyötyään lyövät uudeleen ja joka kerta pienemmästä syystä.

Älä ole häneen enää yhteydessä ja sano hänelle ette halua hänestä enää kuulla mitään, jos hän saa sinuun yhteyden. Toivetta ei saa pitää yllä, muuten ei yritys lopu.
Tsemppiä ja kovaa luonnetta nyt tarvitset!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Kyllä mä ensin ajattelin, mutta sit kun mietin tarkemmin niin en haluaisi minnekään käräjille. Ne on niin raskaita tilanteita kaikille. Otan tämän jutun nyt oman tyhmyyteni piikkiin, kun ylipäätään suostuin koko hommaan.
Toivon että hän pääsee nyt tästä erosta yli, koska ei hän mikään täysi sekopää ole. Jos niin ei käy niin sitten on tietysti ruettava toimenpiteisiin.

Se on totta että ne on hirveän raskaita juttuja, ei ihme ettei houkuttele. Ajattelin vaan, että tuo ukko vaikuttaa sen verran sekopäiseltä, että jos sille ei lueta lakia ja tuomiota siitä, mitä se on tehnyt, niin se jatkaa edelleen elämäänsä siinä luulossa, että tuollainen on ok ja noin voi tehdä uudestaan koska hyvänsä.

Suosittelen, että jatkossa et edes puhu mitään et edes katso päin jos tää henkilö tulee vastaan. Soitat vaikka välittömästi jollekin kaverillesi, niin saat turvaa ja pääset tilannetta pakoon.

Yhteistyössä