Oletteko pessyt 60*asteessa äitiyspakkauksen tuotteet? entäs muisti listaa sairaalaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Eikö ne voisi pestä ennen käyttöä esim vaan 40*asteisessa? Vai eikö ne myrkyt ja ylimääräiset aineet lähde niistä noin alhaises asteissa?

Pitäis kai pikku hiljaa ruveta peseen vaatteita tulokkaalle valmiiksi kun 4vko enään l.a. :)

Mitään tavaroita, sänky aatellut vielä ottaa, mutta jotain vaatteita voi laittaa valmiiksi et päästään ainakin kotio sairaalasta sitten.

Eiköhän niitä ehdi senkin jälkeen sitten pestä ja laittaa...
Mitähän sitä pitäis muuta aatella kun kotiutumis vaatteet vauvalle, itelle vain alusvaatteet samoilla varmaan pois kun mennään?

Liivinsuojia, liivit (venyvät), siteitä muuta varuksi kun kotiin lähteen, peitto vauvalle? viimeksi esikoinen paleli eikä mä tiennyt mistä olisi saanut vauvalle toisen peiton siellä osastolla.
Tutti? Ehkä vasta kotona sitten....

mä pesin kyllä ihan sen pesuohjeen mukaan mikä vaatteissa oli.. taisi mennä 60asteessa. uusissa,pesemättömissä vaatteissa on aina kankaiden väri ja käsittelyaineita jotka voiaiheuttaa reagtioita vauvoilla ja miksei aikuisillakin. varsinkin voimakkaasti värjätyt vaatteet..

Mä pesin ne 60´C:ssa ihan varmuuden vuoks. Ja päätin pestä mahdollisimman paljon vaatteita nyt etukäteen, kun on esikoinen syntymässä, niin en oikein varmasti tiedä, ehtisinkö sitten pestä vaatteita kun kotiudutaan. Mulla on 4,5 viikkoa laskettuunaikaan, mutta osan oon onneks saanut jo pestyä. En oo vielä mitään laukkua pakannut, kaipa sekin pitäs jossain vaiheessa varmuudeks pakata.

Alkuperäinen kirjoittaja :
No enpä ole koskaan uusia vaatteita pessyt ennen käyttöönottoa.

Kyllä mä vaan olen, että niistä lähtee tärkit ym. myrkyt mitä tehtaan jäljiltä niissä on! Vauvalla on kuitenkin herkkä iho joka saattaa reagoida noihin aineisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
No enpä ole koskaan uusia vaatteita pessyt ennen käyttöönottoa.

aina kannattaisi, ei tiedä mitä aineita on kun ostat... myrkkyjä, sai poikani kerran kauhean ihottuman jostai hm:n pusakasta ja yhdestä äippärin bodysta :(

Minä pesin kaikki miten käskettiin, 60 asteessa pestävät ei menny "pilalle". Peitto ja makuupussi kuivas tosi nopeeta. Tollasta mullakin on sairaalakassissa ja lisäks oma juväpussi, sisäkengät, aamutakki, syntymisrunoja muutama, kameran johto... vielä on kesken tuokin.

T: pörrö 37+2

Huuhteluainetta saiko käyttää pesussa? Ei enään muista noita kun niin kauan viimeksi pessyt vauvan pyykkiä. :)

Mietin vain kun osa noista vaatteista on 40 pesu ja suurin osa 60 pesu mutta enköhän pese ne niin kun niissä suositus vaikka tulis useampi pienempi koneellinen.
Tosin tiiä (muista) oliko meidän pesukoneessa lyhyttä 60* asteen pesua. :)

Mä pesen aina kaikki perusvaatteet 60-asteessa. Juuri oli hesarissa juttua, miten puuvillasta ei lika irtoa 40:ssä. Myös elastaani kestää kuulemma hyvin 60-asteen, mutta ei huuhteluainetta. Korkeampi lämpötila on myös pesukoneen puhtaiden kannalta parempi.

Siinähän on pesuohjeet mukana muistaakseni erillisellä lapulla, missä on lueteltu mitä pakkaus sisälsi eli ilman sen kummempia miettimisiä oikea pesulämpötila löytyy sieltä. Sitä kannattaa värien yms. asioiden takia noudattaa.

Yhteistyössä