Oletteko rokotuttaneet lapsenne? Mitä kaikke vastaan ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Sain tässä kuulla mielenkiintosia mielipiteitä eräältä sukulaiselta joka kyseenalaisti kokonaan sen että meidän esikoinen on saanu neuvolassa rokotteet. Sikapiikkiä ei ole otettu mutta niinku nämä normaalit neuvolassa annettavat rokotteet...

Miksi te olette rokottaneet ja mitä kaikkea vastaan? Oletteko perillä haittavaikutuksista ja muista? Miten muut on suhtautunu?

Tulipa vain niin huono äiti olo kun sain tyyliin saarnausta siitä kuinka kuulemma rotarokotetta ilmanki on pärjätty ja kuinka tuhkarokot ja sikotaudit ja hinkuyskät on lapselle vain kiusallisia :headwall:

Olemme lähdössä talvella reissuun ja olen kyllä varaamassa aikaa a hepatiitti -rokotetta varten. Lapset ovat saaneet rokotusohjelman mukaisesti kaikki rokotteet ja sen possunuharokotteen myös (esikoinen kuuluu riskiryhmään). Olen perillä haittavaikutuksista, niin rokotteiden kuin rokottamattomuudenkin. Itsekin olen tänä vuonna uusinut tetanus d -rokotteen.

Rokotusohjelman mukaan ja se WHO:n suosittelema sikainflu otettiin myös. Vasedeskin otetaan ne mitä suositellaan otettavaksi. Oma tietämykseni ei riitä siihen, että alkaisin tehdä jotenkin muuten. Uskon, että suosituksia varten on asioita selvitelty mahdollisimman paljon. Kaikki ns. vapaaehtoiset rotat ja vesirokot jne olen jättänyt ottamatta.

Rokotusohjelman mukaan ja se WHO:n suosittelema sikainflu otettiin myös. Vasedeskin otetaan ne mitä suositellaan otettavaksi. Oma tietämykseni ei riitä siihen, että alkaisin tehdä jotenkin muuten. Uskon, että suosituksia varten on asioita selvitelty mahdollisimman paljon. Kaikki ns. vapaaehtoiset rotat ja vesirokot jne olen jättänyt ottamatta.

ole vapaaehtonen... Sehän kuuluu neuvolarokotteisiin. Toki siitä voi kieltäytyä niinku muistakin

Nuorinta ei ole rokotettu ollenkaan. Täyttää pian 3v. Aiotaan kyllä rokotuttaa, mutta päätettiin pahojen allergioiden takia lykätä, kunnes allergiat helpottaa. Edellinen lapsi on myös tosi allerginen kaikelle ja joka rokotteen jälkeen allergiat paheni. Kokeillaan nyt sitten rokotusten lykkäämistä.

Nuo kolme vanhinta on saaneet rokotusohjelman mukaiset rokotteet (jotka on silloin olleet ohjelmassa), kolmas tosin sai MPR:n vasta nyt 3v. neuvolassa, eikä 1,5-vuotiaana.

Nuorimmalta olen jättänyt pois rota-rokotteen ja sen puoliväkisin tyrkytetyn pneumokokin, MPR olisi tänä vuonna laitettu jo 1v. neuvolassa, mutta se saa myös odottaa vielä vuoden-pari.

Mitään vesirokko-, influenssa-, sikainfluenssa-/yms. vapaaehtoisia rokotuksia ei ole lapsille laitettu.

Viimeksi muokattu:
Kaikki rokotusohjelmiin kuuluvat rokotukset on otettu. Olen erittäin ilahtunut rotarokotteesta. Meillä isommat lapset (ja minäkin) sairastettiin se tauti- eikä meistä yksikään selvinnyt ilman sairaalahoitoa :( . Ne vatsanväänteet, mitä rokotteesta tuli, oli niin paljon pienemmät, mitä oikeasta taudista. Kuopukselle hankitaan myös vesirokkorokote. Isommat lapset sen on jo sairastaneet. Olen kuullut varsin ikävistä seurauksista, mitä vesirokosta on tullut- ja viehän siitä paraneminen pitkään. Jos olisimme lähdössä reissuun, niin varmasti otettaisiin kaikki rokotteet, mitä ko. maassa suositeltaisiin.

Rokotusohjelman mukaiset rokotteet. Mun lapset ovat vissiin sen verran isompia että tuota rotarokotetta ei ole vielä ollut ohjelmistossa. Ei olla otettu mitään kausirokotteita.

Rokotusohjelman mukaan laitetaan, kyllä mä sen verran luotan KTL:n tuloksiin ja historiaan, että pidän rokotteita tarpeellisina. Olkoonkin ne poikkeustapaukset lähivuosina joissa ei tulos ole ollut suotuisa, siltikin lapseni rokotetaan.

Kaikki rokotteet ollaan otettu, joista on jo useamman vuoden näyttöä et toimivat kuten pitävät. Eli neuvolan rokotteet, lisäksi otettiin rota aikoinaan (ei silloin kuulunut ohjelmaan).

Hinkuyskän olen itse aikoinani sairastanut noin 10-vuotiaana. Ei ollut mikään kolmen päivän köhä-flunssa.

[QUOTE="vieras";24249944]Kaikki rokotteet ollaan otettu, joista on jo useamman vuoden näyttöä et toimivat kuten pitävät. Eli neuvolan rokotteet, lisäksi otettiin rota aikoinaan (ei silloin kuulunut ohjelmaan).

Hinkuyskän olen itse aikoinani sairastanut noin 10-vuotiaana. Ei ollut mikään kolmen päivän köhä-flunssa.[/QUOTE]

sairaalassa? Kun tosiaan sain kauheeta saarnausta kuinka nää hinkuyskät sun muut on lapselle vaan kiusallisia... Mut eikös aika monessa näissä joita vastaan rokotetaan ole jälkitauteina kaikkee aivokalvontulehusta ja keuhkokuumetta tais olla jossain?
Eihän pieni lapsi semmosia kestä...

sairaalassa? Kun tosiaan sain kauheeta saarnausta kuinka nää hinkuyskät sun muut on lapselle vaan kiusallisia... Mut eikös aika monessa näissä joita vastaan rokotetaan ole jälkitauteina kaikkee aivokalvontulehusta ja keuhkokuumetta tais olla jossain?
Eihän pieni lapsi semmosia kestä...

joo, olin myös sairaalajaksoilla. Taudista paraneminen täysin vei useamman kuukauden.

Rokotusohjelman mukaiset kaikki. Omalla kustannuksella rota ja pneumokokkirokotteet. (Ei vielä kuuluneet silloin ohjelmaan ja näitä keskosena syntyneelle suositeltiin.)

Tulevaisuudessa otetaan ainakin hepatiittirokotteet.

Mä oon sairastanut tuhkarokon ja sikotaudin. En halua omien lasteni sairastavan niitä. Olin saanut viikkoa ennen tuhkarokkorokotteen, kun menimme vanhempieni kanssa käymään kylässä, missä oli lapsilla ollut tuhkarokko- rokotteeni ei vielä tehonnut ja sain tuliaisena tuhkarokon :( .
Pojillehan se on vakavampi, kun voi aiheuttaa lapsettomuutta-jotain kivesjuttuja :(
Mutta eipä se ollut mikään kiva eskarilaisenkaan sairastaa- jälkitautejakin siitä tuli, mutta ei onneksi mitään vakavia. Paraneminen vei huomattavasti pidempään kuin vesirokossa.
Sikotautia en muista, koska olen ollut pieni silloin. Veljeni taudin muistan, kun hänen kaulansa/posket oli kuin "possulla".

[QUOTE="vieras";24249972]joo, olin myös sairaalajaksoilla. Taudista paraneminen täysin vei useamman kuukauden.[/QUOTE]

Ja tän mun sukulaisen mielestä hinkuyskä on lapsella VAIN kiusallinen :headwall: Ja siihen perustaa nämä mielipiteensä ja sainki kuulla moralisointia kuinka rokotteista pitäs kieltäytyä

Mä oon sairastanut tuhkarokon ja sikotaudin. En halua omien lasteni sairastavan niitä. Olin saanut viikkoa ennen tuhkarokkorokotteen, kun menimme vanhempieni kanssa käymään kylässä, missä oli lapsilla ollut tuhkarokko- rokotteeni ei vielä tehonnut ja sain tuliaisena tuhkarokon :( .
Pojillehan se on vakavampi, kun voi aiheuttaa lapsettomuutta-jotain kivesjuttuja :(
Mutta eipä se ollut mikään kiva eskarilaisenkaan sairastaa- jälkitautejakin siitä tuli, mutta ei onneksi mitään vakavia. Paraneminen vei huomattavasti pidempään kuin vesirokossa.
Sikotautia en muista, koska olen ollut pieni silloin. Veljeni taudin muistan, kun hänen kaulansa/posket oli kuin "possulla".

se tais olla kans et voi aiheuttaa kivestulehusta ja lapsettomuutta poikalapsilla...?

Sain tässä kuulla mielenkiintosia mielipiteitä eräältä sukulaiselta joka kyseenalaisti kokonaan sen että meidän esikoinen on saanu neuvolassa rokotteet. Sikapiikkiä ei ole otettu mutta niinku nämä normaalit neuvolassa annettavat rokotteet...

Miksi te olette rokottaneet ja mitä kaikkea vastaan? Oletteko perillä haittavaikutuksista ja muista? Miten muut on suhtautunu?

Tulipa vain niin huono äiti olo kun sain tyyliin saarnausta siitä kuinka kuulemma rotarokotetta ilmanki on pärjätty ja kuinka tuhkarokot ja sikotaudit ja hinkuyskät on lapselle vain kiusallisia :headwall:

Meillä lapsi joutui rotaviruksen aiheuttaman nestehukan takia sairaalaan tiputukseen pariksi vuorokaudeksi. Tuolloin ei vielä ollut rokotetta saatavilla. Ennen sairaalaan menoa lapsen sekä ripuloi että oksensi, oksennuksen mukana tuli lopulta jo verta. Tuossa vaiheessa sairaus oli kestänyt neljä päivää, pesukone pyöri 24 h, kun kaikki vellimäinen ripuli valui vaipoista ulos. Vaipasta ei erottanut onko siinä pissaa ollenkaan.

Samana vuonna Suomessa kuoli lapsi ko. sairauteen.

Kiusallinen ei ole se sana, jolla kuvailisin ko. sairautta.