oli eilen kolari lähellä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

säikähtänyt

Vieras
vieläkin tärisyttää, kun ajattelen tilannetta.
ajelin kotiinpäin tiellä jossa on suhteellisen vilkas liikenne ja 100 rajoitus. yks kaks havahdun että vastaantuleva auto on samalla kaistalla ohittamassa edellään ajavaa autoa eikä ilmeisesti tajua vastaantulevaa liikennettä.
kaiken huipuksi tämä kuski puhuu koko ajan kännykkään :o eli siinä varmaan se syy miksi ei noteerannut vastaan tulevia autoja. jouduin väistämään melko reilusti pientareelle että mahduttiin kaikki menemään ilman törmäystä... mullakin oli lapsi kyydissä (ei enää kuitenkaan turvaistuin ikäinen)
pelkkä ajatus mitä olis voinu tapahtua, tuntuu pahalle, kyllä siinä oli kolari niin lähellä ja autoja oli liikkeellä kumpaankiin suuntaan useampia , joten rytinässä olis ollu muitakin mukana kuin meikäläinen ja se vastaantullut auto...
 
liikkuvalla poliisilla vaan ei ole resursseja valvontaan useinkaan juuri silloin kun siihen kipeimmin olis tarvetta. ja sitten tuo kännykkään ajaessa puhuminen niin se näyttää olevan melkosen yleistä. tuntuu et jatkuvasti tulee vastaan kuskeja jotka puhuu puhelimeen ajaessaan. kaaharit on sitten vielä luku erikseen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
liikkuvalla poliisilla vaan ei ole resursseja valvontaan useinkaan juuri silloin kun siihen kipeimmin olis tarvetta. ja sitten tuo kännykkään ajaessa puhuminen niin se näyttää olevan melkosen yleistä. tuntuu et jatkuvasti tulee vastaan kuskeja jotka puhuu puhelimeen ajaessaan. kaaharit on sitten vielä luku erikseen :(


Ihan muuten vaan oma huomioni tuosta kännykkään puhumisesta ajonaikana, niin mun mielestäni se ongelma ei ole se puhelimen kädessä pitäminen vaan se että keskittyy muuhun kuin ajamiseen. Mullakin on handsfree puhelimessa tarvittaessa ja oikeasti se keskittyminen kyllä herpaantuu helposti kun rupee miettimään muita asioita...
 
me ajeltiin kouvolasta kotiinpäin kahden rekan välissä (toinen edessä ja toinen takana)
Yhtäkkiä se takimmainen lähti ohittamaan meitä ja sitä toista rekkaa (ja kaikki varmaan tietää, että rekat eivät kovin hyvin kiihdy) ja sitten, kun ohittava rekka ehti etummaisen rinnalle, niin vastaan rupesi tulemaan autoja.
Moni auto ajoi pientareelle, että rekka pääsi ohi.

Onneksi ei sattunut mitään vakavaa!
Mutta varmasti on moni ihminen pelästynyt!

Ei olisi itsellänikään kivaa, kun ajelen autolla ja huomaan että kaksi helkutin isoa rekkaa tulee vastaan satasta ja tukkivat molemmat kaistat...
 
Hyi ei saa pelotella! :o
Just tänään ilmottauduin autokouluun ja näin yöllä painajaista, että olin auton ratissa ja olin ajaa ulos tieltä... Taitaa käydä niin, että autokoulun ope ei ole ikinää nähny sellasta horkkaa, mikä mulle tulee kun ensikertaa ratin taa istun... :kieh:
 

Yhteistyössä