Oli sitten jäänyt yöksi kaksi kynttilää palamaan takan päälle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurkkunaamio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kurkkunaamio

Aktiivinen jäsen
04.09.2008
1 889
0
36
Onneksi ei käynyt vahinkoa. Koskaan ennen ei ole kyllä unohtunut. Hyvin paloivat vielä, nyt oikeastaan harmittaakin, kun kivat isot pallokynttilät ovat koko yön kuluneet suotta. :/

Sitten huomasin vielä, että onpas keittiössä kuuma. Sähköpatteri hehkutti vähän yli 30:ssä. Laitoin sen vasta eilen illalla päälle, ja olin katsovinani, että on 20 asteessa. Ei sitten ollutkaan, tai sitten meillä on pattereita säätelevä tonttu talossa.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiTakkutukka Raitasukka:
Onhan teillä vakuutukset kunnossa..... :snotty:

terv. toinen hajamielinen tohelo :ashamed:

Korvaisikohan muuten vakuutus edes sitä, että on itse jättänyt kynttilät palamaan? Nukumme vielä yläkerrassa, ja kynttilät paloiva alakerrassa. Aika iso tulipalo olisi ehtinyt tulla ennen kuin oltaisiin herätty.

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Sitten huomasin vielä, että onpas keittiössä kuuma. Sähköpatteri hehkutti vähän yli 30:ssä. Laitoin sen vasta eilen illalla päälle, ja olin katsovinani, että on 20 asteessa. Ei sitten ollutkaan, tai sitten meillä on pattereita säätelevä tonttu talossa.

Meillä tuo "tonttu" on ihan ihkaelävä vajaa 4v poika. Oli kerran vääntänyt lasten makkarissa patterin täysille, tässä syksynaikana kun vielä oli kohtalaisen lämmintä.
Ihmettelin kun menin huoneeseen että ompas täällä kuuma, kummasti aurinko lämmittää... mutta eipä sitten ollutkaan aurinko..

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Meillä on periaate, että kynttilät eivät pala yksin ja jos lähtee huoneesta pois, pitää sammuttaa. Muuten ne unohtuisivat keittiön ikkunalle tai olkkariin, tai...

Mun puolustus on, että mies oli se, joka viimeksi lähti olohuoneesta. Toisaalta minä olin se, joka meni viimeisenä nukkumaan. Ja minä ne myös olin sytyttänyt...

Jos on laaja kotivakuutus, niin kyllä sen vastuuvakuutus osuus korvaa tuollaisestakin aiheutuneen tulipalon. Suppeat ei korvaa. Mutta silti tietty kannattaa olla tulen kanssa huolellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Meillä on periaate, että kynttilät eivät pala yksin ja jos lähtee huoneesta pois, pitää sammuttaa. Muuten ne unohtuisivat keittiön ikkunalle tai olkkariin, tai...

Meillä ihan sama juttu....meillä kun vielä noi elukat häntineen, niin aika iso paoturvallisuusriski olisi jättää kynttilä vartioimatta.

Yhteistyössä