oliko ikävä "temppu"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulili

Vieras
Lapseni (6v) kaverin äiti kysyi alkukesästä että haluaisiko tyttöni låhteä jalkapalloharrastukseen jos sellainen meilläpäin järjestetään,että hänen tyttönsä olisi halukas. Kysyin asiaa silloin tytöltäni ja oli innokas.

Nyt sitten oli ilmoitus että tuota meilläpäin olisi. Lapsen kaverin äiti soitti että on ilmoittanut oman lapsensa sinne jne. Nyt sitten kysyin omaltani että haluaako mennä,niin ei enää halunnutkaan :(

Tuli vaan kurja tunne, että olisiko tuo toinen tyttökään mennyt jos oisi tämän tiennyt. Oliko kurja juttu teistä?

No sun lapsi on kuitenkin vielä niin pieni, että tuskin osaa ajatella pidemmän päälle. Ehkä olisi halunnut harrastukseen juuri silloin kun sitä kysyit, mutta eihän sitä voi etukäteen tietää haluaako enää pitkän ajan päästä.

Voihan se olla pettymys sille toiselle tytölle, mutta mun mielestä sun ei ainakaan tartte tuota asiaa miettiä ja pähkäillä ja potea huonoa omaatuntoa. Kyllä luulis sen toisen äidin ymmärtävän, että noin pienen lapsen mielipiteet ja muut vaihtuvat tiuhaan. Ei sun lasta voi pakottaakkaan harrastamaan sellaista mistä ei itse välitä.

Mikset sanonu itse alunperin mitään tuohon kuten että katsotaan nyt innostuuko lapsi oikeasti, jos et ole ollutkaan aikeissa innostaa lasta mukaan?

alunperin..sanoin että kysyn kotona lapselta asiaa...silloin kysyin ja oli halukas. Sanoin myöhemmin äidille että on halukas. Sitten asia jäi kun jalkapallokerhostakaan ei mitään kuulunut. Nyt ei sitten lapsi olekaan halukas minun houkuttelusta huolimatta.

Kuulostaa ehkä kamalalta, mutta minä päätän vielä meidän alle kouluikäisten puolesta myös nämä harrastusasiat. Eli lapsilta saatan kysyä, että haluatko jalkapalloon vai temppujumppaan, ja jos sanoo haluavansa jalkapalloon, sinne ilmoittaudutaan ja sinne myös mennään, ainakin muutama kerta kokeilemaan. Ehkä teilläkin tyttö innostuisi jos kävisi kerran pari kokeilemassa...?

[QUOTE="aloittaja";28825657]?! En tajunnut?[/QUOTE]

On laskettu lapset että Maiju tulee, Liisi tulee, Martta tulee, Emilia tulee, Emma tulee, Ella tulee, Janna tulee no niin nyt on joukkueellinen harrastajia, valmentaja valmiina eipä muuta kuin ilmoitetaan kaikille koska pelataan ja missä.

[QUOTE="vieras";28825676]On laskettu lapset että Maiju tulee, Liisi tulee, Martta tulee, Emilia tulee, Emma tulee, Ella tulee, Janna tulee no niin nyt on joukkueellinen harrastajia, valmentaja valmiina eipä muuta kuin ilmoitetaan kaikille koska pelataan ja missä.[/QUOTE]

no tätä jalkapallojuttua ei ole tuolla systeemillä onneksi perustettu lainkaan, joten meidän lapsen sinne tulo tai tulematta jättäminen ei vaikuta asiaan.

[QUOTE="vieras";28825668]Kuulostaa ehkä kamalalta, mutta minä päätän vielä meidän alle kouluikäisten puolesta myös nämä harrastusasiat. Eli lapsilta saatan kysyä, että haluatko jalkapalloon vai temppujumppaan, ja jos sanoo haluavansa jalkapalloon, sinne ilmoittaudutaan ja sinne myös mennään, ainakin muutama kerta kokeilemaan. Ehkä teilläkin tyttö innostuisi jos kävisi kerran pari kokeilemassa...?[/QUOTE]

meillä lapsi aloittaa jumpan syksyllä,oli siinä viime vuonnakin. Sen olen minäkin tehnyt tuossa että haluatko aloittaa jumpan vai muskarin tms ja valkkasi jumpan. Tuo jalkapallokerho ois vaan 6 kertaa. Tyttö jännittää jostain syystä sinne menoa niin ettei suostuttelusta huolimatta halua, enkä näe mitään syytä tai mieltä pakottaakaan.

[QUOTE="aloittaja";28825706]meillä lapsi aloittaa jumpan syksyllä,oli siinä viime vuonnakin. Sen olen minäkin tehnyt tuossa että haluatko aloittaa jumpan vai muskarin tms ja valkkasi jumpan. Tuo jalkapallokerho ois vaan 6 kertaa. Tyttö jännittää jostain syystä sinne menoa niin ettei suostuttelusta huolimatta halua, enkä näe mitään syytä tai mieltä pakottaakaan.[/QUOTE]

No ei tietysti kannatakaan jos kerran et ole vielä ilmoittautunut. Ilmoittaisin kyllä sille kaverin äidille, että meidän lapsi ei nyt haluakaan tulla, että kerkiää vielä perua oman osallistumisensa jos heidänkään tyttö ei halua ilman kaveria mennä. Tai sitten kysyisin valmentajilta, että voiko tulla ekalla kerralla sinne kentän laidalle katselemaan ja ehkä osallistumaan jos sittenkin meno alkaa kiinnostaa...

Yhteistyössä