Oliko sinulla toka lapsi vastasyntyneenä samannäköinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokan odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tokan odottaja

Vieras
kuin ekakin oli vai oliko erinäköinen? Millä tavalla erinäköinen?

Onko mahdollista, että jos ekalla oli hiukset syntyessään, niin toinen voisi olla kalju? Tai että jos ekalla on ollut syntyessään tummat (ruskeat) hiukset, niin tokalla voi ollakin vaaleat hiukset?

Paljonkin pohdin sitä miltä toka näyttää, kun ei ole mitään muuta mielikuvaa, kuin miltä eka näytti vastasyntyneenä. Tuntuisi kyllä jännältä, jos tämä toinen näyttäisikin ihan erilaiselta miltä eka. Mutta eiköhän hänenkin näköönsä pikku hiljaa totu.

Ei lainkaan samannäköinen. Eka näyttää mun mummilta (vieläkin vähän) ja äidiltä. Toka näytti syntyessään ihan mun isältä ja omalta isältään. Eka on vaalea, toka on tumma.

Sen lisään, että molemmilla mun lapsilla on ollut tukka päässä syntyessään. Ja vastaavasti tuttavapiirissä niillä, joilla ei ole ollut, on kaikki lapset olleet kaljuja.

Mut tämähän ei vielä mitään todista. :)

Mä taas luulin, että antoivat mulle saman vauvan uudestaan, kun poika näytti ihan samalta kuin siskonsa 3 vuotta aiemmin. Hyvin pian alkoi sitten näyttää itseltään. Tytöllä oli syntyessä enemmän hiuksia ja ne olivat tummemmat.

Meillä ensimmäinen lapsi kalju, ja sitten joskus kun hiukset kasvoivat niin aivan vaalea tyttö. Toisella lapsella vahva ja pitkähkö, tumma tukka syntyessään . Kyllä siinä miehen kanssa ihmettelemistä riitti. Tuo toisen tukka oli niin valloittava ja huvittava, ihan erinäköisiä ovat muutenkin!

Olisi outoa jos tokalla vauvalla olisi tukka. Olen aina pitänyt kaljuja vauvoja sellaisina söpöinä vauvamaisina ja täydellisinä, varmaan siksi että itse vauvana kalju ja jotenkin haluaa sen "omanlaiset" söpöliinin. Mistäs sitä tietää jos tokalla olisikin tukka pääsä syntyessään, omituista ajatella. :D

Täysin erinäköisiä kaikki olleet :D

1. melkein kalju muutama vaalea haiven siellä täällä, siniseT ISOT silmät
2. tukkaa enemmän ku tartteis ja pitkä sellanen, synnärillä jo kätilöt sitä harjaili ja pieniä ponnareita kokeilivat :D syntyessään todellatumman ruskeat silmät
3. paljon tukkaa mutta ei mitään verrattuna kakkoseen, huomattavasti vaaleempaa, syntyessään ruskeat silmät mutta reilusti vaaleammat kuin kakkosella.

Naaman muotokin on ollut kaikilla erilainen. Nenät kanssa ihan erilaisia.
Eka olikin kun ilmetty isänsä, kakkonen kuin minä eli äitinsä ja kolmonen siitä välimaastosta...

Ja kaikki on poikia ettei sukupuolesta johdu erot :D

Olivat eri näköisiä, toisella enemmän hiuksia, toisella tummemmat hiukset, toisella leveämmät silmät ja toisella sirommat sormet. TUOKSU ja ÄÄNI voivat olla myös erilaiset, ei vain ulkonäkö! Tämä yllätti itseni.

Mutta silti, kun nopeasti katson vauvakuvia esim. selaamalla kännykästä, en osaa varmaksi sanoa kumpi on missäkin kuvassa, aina 1,5-vuotiaaksi asti. Ja eri sukupuolta ovat. Siitä lähtien sitten pojalla on niin lyhyet hiukset että erottaa helpommin.

Meillä kaikki lapset tavalla tai toisella muistuttaneet syntyessään sisaruksiaan.on ollu kaljupäisiä ja pitkätukkaista vauvaa,mutta vain yhdellä ollu täysin musta tukka(toiset blondeja)....ja kaikilla sama isä ;)

Molemmat pojat olleet ihan samannäköisiä syntyessään. Vauvakuviakin kun kattoo, niin vois luulla kummaksi vaan, jos ei vaatteista tai huonekaluista tunnistaisi.

Juu todellakin toinen lapsi oli aivan erinäköinen kuin eka. Tosin ensimmäisen lapsen isä on tavallinen vaalea suomalainen ja toisen lapsen isä on tummaihoinen brittiläinen. No joo. heh heh.

Mutta samasta isästä kaksi peräkkäistä olivat kyllä lähes samannäköisiä. Eri väriset silmät, niin tunnistaa kumpi on kumpi. Samaa sukupuolta ovat. Nyt pian 6 ja 5 vuotiaat ovat jo oman itsensä näköisiä, mutta kyllä veljeksiksi tunnistaa.

Kuopus taas oli hieman ennemmän eri näköinen kuin veljensä (hieman vaaleampi ihonväriltään). En sitten tiedä onko vaikutusta, koska on tyttö. Ei varmaankaan. Kuitenkin samoja piirteitä kaikissa.