Oliko sinulta lyöty lapsena jo tiettyjä asioita lukkoon, joiden toteutumisesta aikuisiällä oli edes mahdoton haaveilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ava"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ava"

Vieras
Itselläni kyllä.

Se sitten kyllä vituttaakin, kun olisi pitänyt jättää muutama asia tekemättä ja sitä hakkasi monesti päätänsä seinään... " Miksi juuri minä? miksi näin? miten minä saatoin olla noin tyhmä? miksen osannut ajatella silloin niinkuin nyt ja toimia silloin myöskin niinkuin nyt. Jos olisin osannut, ei hitto että elämäni olisi loistavaa...

Miksi joillekin pitää tapahtua jotain kurjia juttuja ensin, että vasta sitten oppivat ja kasvavat sellaisiksi ihmisiksi mitä ovat aina halunneet olla?

... Kun

Joillain se taito on jo syntyessään ja he pärjäävät elämässä loistavasti, sen kummemmin mokailematta!

Kai minä olen ollut sitten jotenkin vähä-älyisempi yksilö aina... ehkä perheoloillakin ollut merkitystä. Siitäkö se johtuu...

Miksi lapsille ja nuorille sitten aina toitotetaan " Sulla on elämään vielä kaikki ovet avoinna! "

Jos oikeasti osa niistä voi jo sulkeutua lapsena ja nuorena, vaikka näin ei pitäisi olla... Käsittämätöntä kun aikoinaan uskoin niin sokeasti tuohon sanontaan.

Ainakin jotkut asiat ovat mulle varmasti vaikeampia kuin jostain muista olosuhteista lähtöisin olevalle. Mutta en ihan heti keksi moniakaan sellaisia asioita, jotka eivät mun lapsuuden takia olisi mitenkään mahdollisia. Joutuu vaan tekemään enemmän ja kovemmin työtä.

[QUOTE="Ava";28425327]Miksi lapsille ja nuorille sitten aina toitotetaan " Sulla on elämään vielä kaikki ovet avoinna! "

Jos oikeasti osa niistä voi jo sulkeutua lapsena ja nuorena, vaikka näin ei pitäisi olla... Käsittämätöntä kun aikoinaan uskoin niin sokeasti tuohon sanontaan.[/QUOTE]

Ihan mielenkiinnosta, mikä ovi voi sulkeutua jo lapsena peruuttamattomasti ...?

Ymmärrän että joku ovi voi sulkeutua nuoruuden tai varhaisaikuisuuden törttöilyllä.

Ihan mielenkiinnosta, mikä ovi voi sulkeutua jo lapsena peruuttamattomasti ...?

Ymmärrän että joku ovi voi sulkeutua nuoruuden tai varhaisaikuisuuden törttöilyllä.

No voihan esimerkiksi lapsella olla joku vakava sairaus joka vaikuttaa esimerkiksi että ei pysty aikuisena työllistymään useammallekaan kovasti haluamalleen alalle.

Minulla nuoruuden törttöilyt tuhosi mahdollisuuksia jo sellasiin asioihin jotka on hyvin yksinkertasia ja monille ihmisille ihan peruskauraa... Ei sen pitäisi näin mennä.

[QUOTE="Ava";28425428]No voihan esimerkiksi lapsella olla joku vakava sairaus joka vaikuttaa esimerkiksi että ei pysty aikuisena työllistymään useammallekaan kovasti haluamalleen alalle.

Minulla nuoruuden törttöilyt tuhosi mahdollisuuksia jo sellasiin asioihin jotka on hyvin yksinkertasia ja monille ihmisille ihan peruskauraa... Ei sen pitäisi näin mennä.[/QUOTE]

No jokaisella asialla on seurauksensa. Ja kyllä mä olen omilleni (lapsille) siitä sanonut.

Se on toki surkeaa jos sairauden takia ei voi työllistyä haluamalleen alalleen. Toisaalta töitä on niin paljon, että eiköhän joku mieluinen löydy esteistä huolimatta.

Yhteistyössä