Oliko teillä kihlasormus sormessa vihkitilaisuudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

morsio

Vieras
Olipas oudosti kysytty kysymys :) Mutta siis kun menitte naimisiin, niin oliko kihlasormus sormessa vai otitteko pois? Mulle on jo muutamakin sanonut, että kihla jätetään kotiin ja sormeen tulee vain vihkisormus? Seuraavana päivänä sitten laittaa kihlankin?!
Oon ite ajatellu pitää kihlankin sormessa, mutta kuinka se nyt kuuluu tehdä, vai onko vain makuasia?

ei ollut, kun ei mitään kihlasormusta ollut.

Mutta olisin pitänyt kihlasormuksen vihkiäisissä, jos sellainen olisi ollut.

Onks se niin, että miehellä on vain yksi sormus (yleensä)?

Miehellähän on vain se yksi sormus mikä yleensä tulee kihlautuessa. Mulla aikakin oli kihlasormus sormessa häissä. En ole moisesta tavasta kuullutkaan Suomessa etteikö kihlat olis sormessa häissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehellähän on vain se yksi sormus mikä yleensä tulee kihlautuessa. Mulla aikakin oli kihlasormus sormessa häissä. En ole moisesta tavasta kuullutkaan Suomessa etteikö kihlat olis sormessa häissä.
Meillä on kans miehellä vain kihla, sinne kaiverretiin hääpäivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Marabella:
Kyllä kihlasormus oli meillä molemmilla sormessa kun kirkkoon mentiin.Vasta vähän ennen vihkimistä mies otti omansa pois sormesta.

Miksi otti?

Meillä kun ei kihloja ollutkaan, ja kuultiin vasta vihkiäisissä ettei yleensä miehellä mitään vihkisormusta olekaan (oltiin tyhminä ostettu...), niin mies sai sitten kihlasormuksen 2 min. ennen vihkimistä ja mä sain vihkisormuksen.