Olikohan lapsivettä? Mistä sen tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Jos mä olisin sä, lähtisin synnärille näytille. Sulla on kuitenkin viikkoja sen verran "vähän" vielä, ettei vauvan ihan turvallista ole vielä ainakaan kotiin syntyä, vaikka muuten jo hyvät viikot ovatkin. Ja itse ainakin pelaisin varman päälle, etenkin jos vuotoa tulee lisää ja supistuksiakin on. Koskaan ei voi tietää, eteneekö synnytys nopeastikin jos on jo vaikka käynnistymässä, ja ton ikänen vauva saattaa kyllä vielä tarvita vähän apua hengitykseen tms syntyessään.

No ei 35+4 ole mitään syytä paniikkiin. Meillä käytiin 36+1 viikolla pitkään keskustelua puhelimessa kätilön kanssa siitä, että onko se lapsivettä, jota tulee vai ei...Eivät todellakaan pitäneet sitä minään hätätapauksena, vaan pyysivät seuraulemaan tilannetta kaikessa rauhassa. Lähdettiin siitä sitten muutaman tunnin kuluttua näytille ja poika syntyi sitten vielä samana yönä. Mutta silloin oli supistukset jo alkaneet, kun lähdettiin eli pelkkä veden meno ei ainakaan Jorvissa olisi kätilöiden mukaan vielä antanut aihetta lähtöön.

En sanonutkaan että paniikkiin, mutta varovaisuuteen. Monet noilla viikoilla syntyvät vauvat tarvitsevat vielä apua ensi sekunneillaan, eivät toki kaikki. Ja parempi kai katsoa kuin katua....

ai sä nyt sit alat pelottelee et ap:n vauva kuolee tms?

No juu just näinhän mä teen... Eihän se kai ole pelottelua jos ihan tosiasioista puhuu, vai? Eikä varmaan ap tästä mitenkään nyt ala sen kummemmin pelkään, en usko. En ole mistään kuolemisesta puhunut, mut varmaan tiedät, et kotisynnytyksessä on AINA isommat riskit jos vauva syntyy kotona, mutta etenkin silloin, JOS se sattuis syntyyn kotio liian aikaislla viikoilla. Ohan se nyt äärimmäisen pieni riski et syntys ees kotio, mutta aina kannattaa ottaa varman päälle jos kyseessä oma lapsi. Vai?

Yhteistyössä