Olikohan mitään huolestuttavaa (rv25 oireilua)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos!

Vieras
Tein eilen tietokoneella töitä useamman tunnin. Tässä raskaudessa vauveli ei ole pitänyt yhtään minun istumisestani (siis jos istua törötän suorassa), enkä kauhean usein sitä harrastakaan pitkiä aikoja kerrallaan. Eilen kuitenkin vähän innostuin.

Sitten tuntui, että maha jotenkin muuttui. Se oli kova, makuuasennossa tuntui kummasti valahtaneen. Painoa tuntui selvästi normaalia enemmän ja pelkät alushousutkin puristi kummasti. En saanut nukkumaan käydessä hyvää asentoa, kun tuntui että "maha tippuu" ja sitten vielä meni maha kurallekin...

Mitään vatsatautia ei ole ja nyt aamusta ei ole järin kummoista oloa ollut. Maha on kyllä vähän tiukemman oloinen, mutta ei kipuja. Vauva taitaa olla aika vaakatasossa, koska liikkeitä tuntuu molemmissa kyljissä (liikkunut siis koko ajan hyvin).

Neuvolaan jo soitin ja olisivat laittaneet ultraan, mutta ajat varattu viikonlopun yli. Sanoi, että ehkä on viisasta lepäillä ja katsella tilannetta.

Oltais lähdössä anoppilaan (sadan kilsan päässä) ja minun järki sanoo, että mitään hätää ei ole, eikä mistään vaarallisesta ollut kyse. Mutta te jättäisittekö lähtemättä?

kuulostaa supparilta, ripulia tulee monesti jos supistelee. vauva on voinut vaihtaa asentoakin. muista juoda, koska nestevaje noilla vkoilla varsinkin aiheuttaa ylimääräisiä, vähän turhia, suppareita.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Lepäilisin kotona. ota vaan varman päälle. mulla on eka lapsi syntynyt 29+5.

Tämä oli hyvä muistutus. Näillä viikoilla ei ole millään tavalla asennoitunut synnytykseen, joten minä ainakaan en ymmärrä edes ajatella, että kyseessä ihan oikeasti voi olla jotain siihen viittaavaa.

Esikoiseni syntyi pari viikkoa etuajassa ja sitä ennen en ollut tuntenut yhtään mitään synnytykseen viittaavaa. Minä en kai vaan tunnista harjoitussuppareita, enkä oikein niitä aitojakaan ennen kun aika viime metreillä...

Mutta ei se eilinen tuntunut mitenkään sellaiselta, kuin ne tuntemukset, kun esikoisen synnytys alkoi käynnistyä. Kuitenkin sen verran kummalta, että pisti miettimään, että mitähän tapahtui.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
kuulostaa supparilta, ripulia tulee monesti jos supistelee. vauva on voinut vaihtaa asentoakin. muista juoda, koska nestevaje noilla vkoilla varsinkin aiheuttaa ylimääräisiä, vähän turhia, suppareita.

Minä muistelen, että esikoista odottaessa tuntui sellaista tosi kovaa painetta aina jossain kohti vatsaa, kun hän vaihtoi asentoa ronskimman puoleisesti tai venytteli. Nyt ei tuntunut aivan samalta, mutta hieman samansuuntaiselta. Tosiaan kun en välttämättä niitä kevyimpiä supistuksia tunnista, niin en itse osaisi sanoa oliko kyseessä suppari vai ihan jotain muuta. Mutta jos tuo ripulikin viittaa suppariin, niin ehkä se tosiaan olikin sitä.

Mehua join juuri ison kolpakon ja vettä juon aika paljon. Miulle tulee huono olo, jos olen pitkään juomatta. Näin on ollut ihan raskauden alusta saakka. Eilen en muuten kauheasti juonut, joten ei se ainakaan parantanut tilannetta...

Vieläkö joku jaksaisi vastata, lähtisikö itse tuollaisen jälkeen reissuun?

Minä en aina tiedä itsestäni, huolestunko ihan jonninjoutavasta vai vähättelenkö suurta asiaa, joten siksi kiinnostaa :)

Mulla on ollut vähän samanlaisia oireita, joinain päivinä maha on ihan älyttömän tiukka ja "tuntuu" koko päivän ja sellaisina päivinä maha on myös useasti ihan sekaisin. Joinain päivinä taas on ihan normi olo, joten en ole juuri noista epämukavista päivistä piitannut.

Kyllä mä lähtisin reissuun jos ei oo kovin epämukava olo tai suorastaan kivulias, en ole ajatellutkaan että vielä pitäisi synnyttämään lähteä (rv 26+)... Mutta kaipa se olisi hyvä varautua kaikkeen. Juo paljon tosiaan ja syö magnesiumia!

mulla on tullut ennenaikasia supistuksia ja mulle sanottiin että pitäs vaan maata. me ollaan lähössä tampereelle ensviikolla jonne matkaa useampi sata kilsaa ja sanottiin että jos ei mee pahemmaks niin saa mennä, mut matkaan pitää varata enempi aikaa ja pysähtyä ihan vaan istumaan johonki.

koita vaan levätä jos se siitä helpottuis. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Runko:
Mulla on ollut vähän samanlaisia oireita, joinain päivinä maha on ihan älyttömän tiukka ja "tuntuu" koko päivän ja sellaisina päivinä maha on myös useasti ihan sekaisin. Joinain päivinä taas on ihan normi olo, joten en ole juuri noista epämukavista päivistä piitannut.

Kyllä mä lähtisin reissuun jos ei oo kovin epämukava olo tai suorastaan kivulias, en ole ajatellutkaan että vielä pitäisi synnyttämään lähteä (rv 26+)... Mutta kaipa se olisi hyvä varautua kaikkeen. Juo paljon tosiaan ja syö magnesiumia!

Kiitos vastauksesta. Ja neuvosta kans, enhän minä ole tajunnut mitään magnesiumia syödä, enkä mitään muutakaan vitamiinijuttuja (alussa yritin, mutta tuntui, että tekevät olon huonommaksi, liekkö kuvittelin :D ).

Olo ei ole epämukava, aika pitkälti normaali. Kaihertaa vaan mieltä, kun neuvolassa tosiaan sanoivat, että ei kannattaisi lähteä. Neuvolantätini on kyllä muutenkin todella varovainen ja ottaa pienetkin asiat todella vakavasti. Hyvä sinänsä, en missään nimessä valita :)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mulla on tullut ennenaikasia supistuksia ja mulle sanottiin että pitäs vaan maata. me ollaan lähössä tampereelle ensviikolla jonne matkaa useampi sata kilsaa ja sanottiin että jos ei mee pahemmaks niin saa mennä, mut matkaan pitää varata enempi aikaa ja pysähtyä ihan vaan istumaan johonki.

koita vaan levätä jos se siitä helpottuis. :)

Se voiskin olla hyvä, jos matkatessa pysähtyisi aina välillä jaloittelemaan. Jostain syystä maha ei tunnu silloin hyvältä, kun istuu pitkiä aikoja, joten tauot ajomatkan aikana lienee viisas ajatus näinkin lyhyellä matkalla.

Tosin siitä toi meijän kolliherra ei pidä, sekin matkustaa mukana ja tahtoo HETI perille :D

Ehkä minä nyt törötän tässä sohvalla ketarat ojossa ja jos olotila pysyy normaalina, niin katson tilannetta uudestaan illalla tai huomisaamuna. Päässä vaan nakuttaa joku pölhö ääni, joka tuumii, että "kyllä sää nyt ylireagoit, höntti". Vaiennan sen ;)

Tässä nyt väliaikatietoja, kysymyksiä huhuilen kotisoffalta käsin...

Ei olla lähdetty reissuun ja tuota vatsaa mietin, kun on se edelleen kokoaikaisesti kireämmän tuntuinen, kun vielä eilen päivällä. Ei supista, ei koske, mutta ihan niin kun se olisi tavallista täydempi/ pinkeämpi. Vauva melskaa todella paljon, paljon enemmän kun normaalisti (vaan enpä minä normaalisti sitä ehkä niin hyvin tunnekaan, koska olen itse liikkeessä).

Eli kyllä se vatsa tuntuu enemmän, kun tavallisesti. Onko normaalia ja ohimenevää?

Yhteistyössä