Olikohan nyt nolouden huippu kutsua päiväkodin tädit lapsen synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti x 4"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti x 4"

Vieras
Lapsellamme on sunnuntaina synttärit ja hän on jo pitään puhunut että haluaa sinne päiväkodin tädit 3kpl no annoin periksi ja sanoin että saa kutsua. Annoimme tänään kutsut tädeille ja sanoin kyllä että ei tarvitse asiasta otta stressiä tulevat jos tulevat. Eivät oikeen sanoneet siihen mitään kiittivät vain kutsusta.Nyt rupesin miettimään oliko tuo ihan nolo veto:( ?

No ei nolouden huippu, mutta voi olla etteivät he halua tulla. Pph:t ja yksityiset pph:t saattavat käydä hoitolapsien synttäreillä, mutta päiväkotien hoitajista en menisi takuuseen, että käyvät.

Ihan symppistä tuo oli.
Moni lapsi on kehunut kutsuvansa juhliin, mutta toistaiseksi ei ole kukaan vanhempi antanut eli kutsuja en ole kyllä saanut. Vaikka kuinka ryhmäni lapsista pidän niin en silti synttäreille menisi.

[QUOTE="äiti x 4";26354044]Lapsellamme on sunnuntaina synttärit ja hän on jo pitään puhunut että haluaa sinne päiväkodin tädit 3kpl no annoin periksi ja sanoin että saa kutsua. Annoimme tänään kutsut tädeille ja sanoin kyllä että ei tarvitse asiasta otta stressiä tulevat jos tulevat. Eivät oikeen sanoneet siihen mitään kiittivät vain kutsusta.Nyt rupesin miettimään oliko tuo ihan nolo veto:( ?[/QUOTE]

No itse en olisi kutsuja esittänyt, koska tiedän etteivät kyseiset henkilöt kuitenkaan voi tulla. Sen verran pitää ymmärtää, ettei sekoita töitä ja henkilökohtaista elämää, vaikka paljon lapsen ja tämän perheen kanssa pitääkin olla tekemisissä.

Mä en ikimaailmassa kutsuisi. Voihan lapsi viedä päiväkotiin herkkuja ja juhlivat siellä.
Enkä hoitajana lähtisi vapaa- ajallani hoitolapsen juhliin, kuten en menisi potilaideni tilaisuuksiin vapaa- ajalla.

Alkuperäinen kirjoittaja 4 x äit;26354100:
mua jotenkin rupes nyt nolottaan tuo koko homma:( voihan nyt kökkö mutta tehty mikä tehty eikä sitä voi enään peruakkaan..huoh

Älä turhaan nolostele.
Tietävätpähän tädit, että heistä ilmeisestikin teidän perheessänne pidetään.

• Tykkää
Reactions: Lentokala
Pää pystyyn vaan, sanoit kumminkin selvästi ettei stressiä. Tiedän tätejä ja opettajia jotka on olleet synttäreillä ja joille se on luontaista. He voi tykönään ratkaista miten tekevät ja asia on siis ok.

Toisaalta lieventävä asianhaara tässä on se että päiväkoti on pienen kylän ainoa päiväkoti jossa lapsiakaan ei paljon ole:) eli on ehkä sellanen tuttavallisempi koko paikka kun että olis jokin ison kaupungin päiväkoti.. mut huoh kun sitä pitääkin olla typerä!

Itse olisin ilman muuta ohjannut lasta jotenkin nätisti siihen, että kiva idea , mutta.....tädit siis jäisivät kutsumatta. Tuo kutsu teillä oli kuitenkin hyvästä mielestä ja itse jos kutsun saisin pk tätinä, niin kiittäisin ja keksisin sitten jonkun esteen, koska tosiaan työ ja vapaa-aika erillään.

Sanoin miehellekkin että en kehtaa mennä viemään lapsiakaan huomenna kun tuo asia nyt niin vaivaa mieltä. Voi elämä kun sitä väsyneenä toimiiki typerästi eikä ajattele loppuun asioita. Lapsi/lapset on jo 3v jokainen vuorollaan jankannu että kutsutaan päiväkodin täditkin ja aina olen kieltäytyny asiasta nyt sitten ajattelin että ok laitetaan kutsut sitten tulevat jos tulevat..Ja vasta nyt illalla aloin miettimään tota asiaa syvällisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja 4 x äiti;26354176:
Sanoin miehellekkin että en kehtaa mennä viemään lapsiakaan huomenna kun tuo asia nyt niin vaivaa mieltä. Voi elämä kun sitä väsyneenä toimiiki typerästi eikä ajattele loppuun asioita. Lapsi/lapset on jo 3v jokainen vuorollaan jankannu että kutsutaan päiväkodin täditkin ja aina olen kieltäytyny asiasta nyt sitten ajattelin että ok laitetaan kutsut sitten tulevat jos tulevat..Ja vasta nyt illalla aloin miettimään tota asiaa syvällisemmin.

No, mutta jos tuo siis oli sellainen pieni päiväkoti, niin tosiaan voi olla tuttavallisempi meininki:)

Miksi kaikki pitää arvioida aina akselilla nolo-asiallinen? Kutsu ihmeessä, jos hyvältä tuntuu! Mulle on jäänyt jopa ystäviä vanhemmista siltä ajalta, kun olin lastentarhanope. Ja nyt tulen upeasti ja tuttavallisesti toimeen mun oppilaiden vanhempien kanssa.

Joo on täällä vähän tuttavallisempi meininki ehkä mitä isompien kaupunkien päiväkodeissa. On tuo yksi tädeistä tässä joskus käynytkin kun on ohi kävellyt..Ihan tässä 1-2km sätellä asuvatkin nuo tätsyt kaikki.

No ei tuo nyt niin noloa ollut, älä turhia stressaa. :) Teidän puolestanne tädit ovat tervetulleita, mutta he saavat itse sitten päättää tulevatko, vaiko eivät. Ja tosiaan, kun kyse on tuollaisesta pienestä päiväkodista pikkukylällä ja olette melkein naapureitakin tätien kanssa, niin ei siinä mitään noloa ole. :)
Minä olen töissä eskarissa ja kyllä sielläkin monesti lapset lupailevat kutsua mua synttäreille, mutta olen aina sanonut, että onpa kaunis ajatus, mutta kun teitä lapsia on niin paljon (lähes 50), niin en millään ehtisi kaikkien synttäreille ja tulisi kovin kalliiksikin ostaa 50 lahjaa, niin juhlitaan sitten mieluummin yhdessä täällä eskarissa. :) Ja se on kelvannut lapsille onneksi.

[QUOTE="vesimeloni";26354273]No ei tuo nyt niin noloa ollut, älä turhia stressaa. :) Teidän puolestanne tädit ovat tervetulleita, mutta he saavat itse sitten päättää tulevatko, vaiko eivät. Ja tosiaan, kun kyse on tuollaisesta pienestä päiväkodista pikkukylällä ja olette melkein naapureitakin tätien kanssa, niin ei siinä mitään noloa ole. :)
Minä olen töissä eskarissa ja kyllä sielläkin monesti lapset lupailevat kutsua mua synttäreille, mutta olen aina sanonut, että onpa kaunis ajatus, mutta kun teitä lapsia on niin paljon (lähes 50), niin en millään ehtisi kaikkien synttäreille ja tulisi kovin kalliiksikin ostaa 50 lahjaa, niin juhlitaan sitten mieluummin yhdessä täällä eskarissa. :) Ja se on kelvannut lapsille onneksi.[/QUOTE]

50 lasta eskarissa!! ohhoh ompas iso ryhmä:)
täällä meidän pienen kylän eskarissa on 5 lasta nytten ja yhdysluokka eka toka kun yhdistetään tulee 12 lasta yhteensä.
päiväkodissa on yhteensä 21 lastaa koko päiväkodissa ja tätejä 3kpl :)

En tiedä onko noloa, mutta itse olisin asiasta kutsun saaneena vähän hämilläni/vaivautunut. Olen lto ja en todellakaan haluaisi mennä hoitolapseni syntymäpäiville. En tiedä kuinka asian sitten kohteliaasi vanhemmille sanoisin, jos kutsun oikeasti saisin.
Haluan pitää työn ja vapaa-ajan erillään. Vapaa-aika menee omien lasen ja perheen kanssa puuhaillessa. Monesti aina joku hoitolapsista sanoo, että "kutsun sinut syntymäpäivilleni" mutta meillä on tapana sanoa, että "juhlitaan me täällä päiväkodissa sinun syntymäpäiviäsi ja kutsut sitten kotiin omia kavereita ja sukulaisiasi".

[QUOTE="hoitaja";26354235]mö en kyllä tietäisi miten päin olla jos ryhmäni lapselta tulisi synttärikutsu... :([/QUOTE]

Juu hieman vaikeaan asemaan siinä joutuisi, kun ei haluaisi tuottaa pettymystä lapselle. Toisaalta ei halua vapaapäivänä nähdä hoidokkejaan tai muutenkaan kiinnosta mennä.
Itse olen saanut kutsun potilaalta hänen syntymäpäivilleen, oli onneksi muuta menoa (vappuaatto), niin ei tarvinut edes keksiä päin naamaa valkoista valhetta. Silti olin hyvin vaivaantunut kutsusta.

Yhteistyössä