Olin eilen vanhempainillassA ja JÄRKYTYIN

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Oonko mä ainoa kenen mielestä toi ei oo kovin kamalaa?!

Kuten jo kirjoitin, niin täytyis tietää koko tapahtuma ja olisi pitänyt olla paikalla, sehän on voinut olla ihan vitsinä koko homma.

Väitänpä ettei meidän pojalla olis tuollaisesta mennyt kurat housuun ! ;)

Mitäs jos sun jumppaohjaajasi tekisi saman sinulle itsellesi? Nyt ja tässä? Ottaisitko vitsinä?

Ei mun mielenterveys moisesta järky ! :)

Hyvä niin, mutta mä olen varma että ko. fitness paikan asiakaskunta vähenisi roimasti, jos vetäjät ryhtyisivät pistämään heikommin menestyviä säännöllisesti silmätikuksi. "Jahas, nyt meni askeleet vähän väärässä rytmissä. Tuleppas tänne eteen vähän harjoittelemaan. Me muut odotamme sillä välin." "hei sinä siellä takana! Nyt ei kyllä taivu nenä polviin ja polvet on koukussa. Kyllä se menee kun minä pistän vähän voimaa.."

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Oonko mä ainoa kenen mielestä toi ei oo kovin kamalaa?!

Kuten jo kirjoitin, niin täytyis tietää koko tapahtuma ja olisi pitänyt olla paikalla, sehän on voinut olla ihan vitsinä koko homma.

Väitänpä ettei meidän pojalla olis tuollaisesta mennyt kurat housuun ! ;)

Mitäs jos sun jumppaohjaajasi tekisi saman sinulle itsellesi? Nyt ja tässä? Ottaisitko vitsinä?

Ei mun mielenterveys moisesta järky ! :)

Hyvä niin, mutta mä olen varma että ko. fitness paikan asiakaskunta vähenisi roimasti, jos vetäjät ryhtyisivät pistämään heikommin menestyviä säännöllisesti silmätikuksi. "Jahas, nyt meni askeleet vähän väärässä rytmissä. Tuleppas tänne eteen vähän harjoittelemaan. Me muut odotamme sillä välin." "hei sinä siellä takana! Nyt ei kyllä taivu nenä polviin ja polvet on koukussa. Kyllä se menee kun minä pistän vähän voimaa.."

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Poika ei ole liikunnallinen ja näin toimiessaan opettaja oli mielestäni korostanut sitä, että jotakin lajia on harrastettava. En olisi minäkään riemuissani, jos oma lapseni olisi ollut kyseessä. Tuostahan se helposti alkaa se koulukiusaaminen.

Kun tilanne on tuo, niin opettaja teki ehdottomasti väärin. Miksi pitäisi harrastaa jotakin lajia, ei kaikki ole liikunnallisia? Miksi harrastamaton pitää "merkata" ja nostaa silmätikuksi?

Itse olisin kyllä lapsen vanhempana ottanut suoraan yhteyttä kyseiseen opettajaan, toki olisin asian tuonut esille myös vanhempainillassa sekä myös rehtorin kanssa.

Minun mielestä se ei ollut hauskaa, ei niinkään sen vuoksi että poika ei ole liikunnallinen vaan siksi, että poika on pienikokoinen ja sen vuoksi kipattiin ylösalaisin. Opettaja tuskin olisi samaa tehnyt, jos poika olisi ollut isompi. Käsittämätöntä, että vielä aikuiset nöyryyttävät nuoria koon vuoksi, sitä samaa meillä tekivät yläasteella toiset teinit. Vaikka onkin niin pieni, että joku voi helposti heittää käsilläseisontaan, niin kyllä sitä on ihan sama oikeus siihen koskemattomuuteen kuin niillä kaikilla muillakin :|

Ensin poika oli sanonut äidille, ettei saa kertoa asiasta vanhempainillassa mutta oli sitten suostunut, kun äiti oli selittänyt, että tuo pitää saada loppumaan. Osa pojista oli nauranut tapaukselle, osa oli ollut yhtä järkyttyneitä kuin poika itsekin.

Ihans ama miten oli tapahtunut ..mutta nolashan se pojan kuitenkin :| Ja jos poika vielä järkyttynyt, eikä ite ottanut huumorilla niin ei varmasti ollut kovin mukavaa sitten koko luokan edessä tollain.
Kyllä sais rehtorin puheille mennä asiasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Poika ei ole liikunnallinen ja näin toimiessaan opettaja oli mielestäni korostanut sitä, että jotakin lajia on harrastettava. En olisi minäkään riemuissani, jos oma lapseni olisi ollut kyseessä. Tuostahan se helposti alkaa se koulukiusaaminen.

Kun tilanne on tuo, niin opettaja teki ehdottomasti väärin. Miksi pitäisi harrastaa jotakin lajia, ei kaikki ole liikunnallisia? Miksi harrastamaton pitää "merkata" ja nostaa silmätikuksi?

Itse olisin kyllä lapsen vanhempana ottanut suoraan yhteyttä kyseiseen opettajaan, toki olisin asian tuonut esille myös vanhempainillassa sekä myös rehtorin kanssa.

pees

Minusta tuollainen ei ole hauskaa ja näen tilanteen vääräksi. Liikuntatunneilla joutuu jo muutenkin koko ryhmän arvosteltavaksi niin paljon helpommin kuin muilla tunneilla ja sitten sitä on oikein opettajan toimesta korostettu. Toiseksi on kai oppilailla sentään oikeus fyysiseen koskemattomuuteen vaikkei nyt harrastaisikaan urheilua.

[quote="kerro]

Kun täällä ollaan sitä mieltä, että tuollainen esillenostaminen on ihan ok ja enemmänkin hauskaa ;)

Onko sillä merkitystä että kyseessä on lapsi&opettaja tai aikuinen&harrastusohjaaja?[/quote]

Vaan on esitetty teorioita, että jospa se tilanne ei ollutkaan niin kovin vakava. Kukaan mitään ole sanonut, että kiusaaminen olisi hauskaa.
Älä vääristele asioita

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Minun mielestä se ei ollut hauskaa, ei niinkään sen vuoksi että poika ei ole liikunnallinen vaan siksi, että poika on pienikokoinen ja sen vuoksi kipattiin ylösalaisin. Opettaja tuskin olisi samaa tehnyt, jos poika olisi ollut isompi. Käsittämätöntä, että vielä aikuiset nöyryyttävät nuoria koon vuoksi, sitä samaa meillä tekivät yläasteella toiset teinit. Vaikka onkin niin pieni, että joku voi helposti heittää käsilläseisontaan, niin kyllä sitä on ihan sama oikeus siihen koskemattomuuteen kuin niillä kaikilla muillakin :|

Samaa mieltä. Mun mielestä täs jutus ei ollu mitään hauskaa. Mua on nöyryyttänyt opettajat tarpeeksi aikoinaan, en salli sitä omille lapsilleni, enkä kenellekkään. Ajat ovat muuttuneet. Vaatisin selitystä opettajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
[quote="kerro]

Kun täällä ollaan sitä mieltä, että tuollainen esillenostaminen on ihan ok ja enemmänkin hauskaa ;)

Onko sillä merkitystä että kyseessä on lapsi&opettaja tai aikuinen&harrastusohjaaja?

Vaan on esitetty teorioita, että jospa se tilanne ei ollutkaan niin kovin vakava. Kukaan mitään ole sanonut, että kiusaaminen olisi hauskaa.
Älä vääristele asioita[/quote]

Mistäs se opettaja tietää ennen tekoaan, että tuleeko tilanteesta hauska vai ei? Kannattaako tehdä sellaista edes silloin? Toin lisäksi esiin sen, miten aikuiset vastaavan tilanteen itse kokisivat. Tämä ei ole mitään vääristelyä, vaan minusta näkökulman luomista.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä:

Olisin minäki ottanu yhteyttä suoraan opettajaan ja selvittänyt asian sitä kautta, enkä tuonut tietoa julki kaikkien vanhempien kuullen kysymättä ensin opettajalta hänen kantaansa, mitä oli tapahtunut!! Eli mun mielestä vanhempikin toimi epäasiallisesti. Jokaisen vanhemman pitäis kyllä tajuta, että lapsen/nuoren puheet ei aina oo absoluuttisia totuuksia. Tämä vanhempi siis mollasi ko. opettajan julkisesti tietämättä, mitä oikeastaan tapahtui...
Kun olisin selvittänyt asian open kanssa ja kokenut, että hän on toiminut väärin, olisin ottanut yhteyttä rehtoriin. En siis yhäkään julkisesti mollannut ko. opettajaa vanhempainillassa.

Ja se, ettei kaikki ole liikunnallisia, eikä tarvitse harrastaa mitään, on tietenkin totta ja jokaisen oma valinta. Ja jos tässä tapauksessa kyseessä oli tavallinen mukava muuten koulutyöhön positiivisesti suhtautuva poika, niin ope teki kyllä väärin (ellei kyse ollut molemminpuolisesta huumorista), mutta entäpä jos kyseessä oli poika, jonka "liikunnattomuus" johtuu siitä, ettei edes viitsi vaivautua vetämään verkkareita jalkaansa liikkatunnille vaan saapuu sinne aina pipo/lippis päässä, sukat jalassa tupakalta haisevana, niin kertooko se liikunnallisesta lahjattomuudesta vai asenteesta??

Voihan se olla, että tuoki poika haistattelee vaan v***ua opettajilleen päivät pitkät eikä tee muuta kuin häiriköi tunnista toiseen, kun ei oikeestaan ole matemaattisestikaan suuntautunut, tai käden taidoissa hyvä ja kielellisestikään taitava.... Voi olla vaikka koulkiusaajista itse se pahin. Missä vaiheessa oppilaan oikeudet käyttäytyä mielivaltaisesti loppuvat? Tässäki ketjussa mollataan, kuinka ope teki väärin (niin ku varmasti tekikin!), mut mitähän se pikku kullannuppu tekee koulussa päivät pitkät, onko sen käytös sallitun rajoissa, oiskohan hänen käyttäytymisensä kestänyt paivänvalon, eli ottaa esille vanhempainillassa????? (tää vuodatus siis vaan YHTENÄ näkökulmana, ei välttämättä ollenkaan oikeana!)

Ehkä turhan ronski veto uudelta opetuttavuudelta. MUTTA toiset aikuiset on tuollaisia sähköjäniksiä, tekevät ensin ja sitten ajattelevat. Minusta ilman muuta ap soita tuolle opettajalle. Juttele, kerro että poikasi järkyttyi, ettei hän ymmärrä tuollaisten temppujen päälle. Luokassa on varmastikin joku jolle voi tuollaisia huomionosoituksia tehdä, tehköön heille.

Mun lapsella on valmentaja joka noh, sanotaan suoraan on erikoinen persoona, mutta TODELLA reilu ja isosydäminen. Itsekin olen työskennellyt nuorten parissa ja heittänyt huumoria jne. koskaan sillä MITÄÄN pahaa en ole tarkoittanut. Soita opettajalle ja kerro, ettei teillä tykätty tuosta, hän osaa lopettaa kun saa palautetta.

Yhteistyössä