Olin unohtanut miten vähällä vaivalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
saa juhlamielen aikaan. Myönnän olevani kontrollifriikki ja juhlapyhien osalta oikein päästän itseni kamalaksi aina. Mies kutsuu mua Täydellisten naisten Breeksi. Tänä vuonna päänvaivaa aiheutti mun ihan kauheat työvuorot. Toki silti tässä pikkuhiljaa siivosin kaiken ullakkoa myöten kun en luonteelleni mitään voi, mutta eilen sitten illalla päätin leipoa yhtäkkiä pääsiäiseksi rahkapiirakan ja lusikkaleipiä ja tuntuipa mukavalta sanoa perheelle, että saa ottaa, se on leivottu teitä varten kun aina ennen joulua ja synttäreitä ja muita juhlapyhiä saa sanoa, että se joka koskee on kuoleman oma kun se on leivottu sitä ja sitä varten. Taidanpa välillä muuttaa tyyliä. Ensi viikon vapun taidan hoitaa pakastemunkeilla ja ostetuilla tippaleivillä, sillä työrupeama se vaan jatkuu! Mites te muut?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minulla tuo siivouspakkomielle koskee vain joulua :) Kaikki kaapit ja muut nurkat on nuohottava jouluksi. Pääsiäisenä otan rennommin ;)
Mutta normaalisti pidän kiinni siitä että esim. karkkeja tai herkkuja ei lapsetkaan syö pitkin viikkoa. Nyt eskarilainenkin aloitti eilen jo pääsiäisloman kun isänsäkin jäi lomalle ja kävimme koko perheen voimin kaupungilla shoppailemassa ja olen koettanut ottaa rennosti senkin kannalta että lapset saavat hiukka enemmän herkutella ;)

[QUOTE="Äikkä";23630422]Minulla tuo siivouspakkomielle koskee vain joulua :) Kaikki kaapit ja muut nurkat on nuohottava jouluksi. Pääsiäisenä otan rennommin ;)
Mutta normaalisti pidän kiinni siitä että esim. karkkeja tai herkkuja ei lapsetkaan syö pitkin viikkoa. Nyt eskarilainenkin aloitti eilen jo pääsiäisloman kun isänsäkin jäi lomalle ja kävimme koko perheen voimin kaupungilla shoppailemassa ja olen koettanut ottaa rennosti senkin kannalta että lapset saavat hiukka enemmän herkutella ;)[/QUOTE]

Minä siivoan pakkomielelteisesti neljä kertaa vuodessa. Minulla on tietty systeemi, jota noudatan. pitää silti myöntää, että, koska käyn läpi koko talon noin useasti niin paikat ei ehdi edes likaantua kovin pahasti. Ja pidän leipomisesta ja ruuanlaitosta, se ei ole koskaan ollut ongelma. olen vaan huomannut, että ruokailutapamme on muuttunut. Emme kaipaa leivonnaisia varastoon, ne jäävät syömättä jos niin tekee, syömme siinä kohtaa hiukan kun niitä on ja sitten ollaan ilman. Suklaata taidamme silti syödä jopa enemmän pääsiäisenä kuin jouluna.

Kuulostaa kivalta, että vähän hölläät=)

Minussa on tapahtunut muutosta. Olen enemmän nykyään ystävienkin kanssa, miehelläni vaan on ollut totuttelemista uuteen minääni. Olen itsenäisempi, vaikka vahvatahtoinen olen aina ollut. Olen yhtäkkiä lopettanut ajattelemasta, että olen jonkun prinsessa ja mietin nykyään miten selviydyn siitä ja siitä asiasta, tosin pitkä matka on vielä itsenäiseen olemiseen, en esim. ymmärrä autoista vieläkään mitään. Irottaudun koko ajan selkeästi kotipiiristä, kummallinen ilmiö enkä tiedä mihin tämä johtaa, mutta olen itse tyytyväinen.

Mua taas ärsyttää suunnattomasti se, että siivosin koko talon tiistaina ja nyt täällä on ihan räjähtänyttä ja mies vain lähti auttamaan kaveria muutossa. Tästä kaveristakaan muuten juuri kuulu eikä häntä varsinkaa näe, mutta katsoppas kun tarvittiin muuttoapua niin...

Meillä on muutenkin paikat levällään, kun osa huonekaluista menossa vaihtoon ja mulla huutis/kirppiskasaa makkarin nurkassa jne mutta sitten vielä joka puolelle tulee jatkuvaseti jotain muksujen sälää niin meinaa hermo palaa.

Meillä ei todellakaan ole siivottu kuin sen verran, että olemaan kykenee. Kaikki paikat täyttyvät muuttolaatikoista ja kaikki töiltä liikenevä aika menee pakkaamiseen. Innolla kyllä odotellaan, että päästään uutta kotia laittamaan... huomenna tulee miehen vanhemmat kylään, jos sitä varten ottaisi ja imuroisi sata suurinta roskaa lattioilta, näyttäisi mikrokuituliinaa pölyisimmille paikoille ja leipoisi lime-valkosuklaakakun. Siinäpä se meidän pääsiäisen laitto on. No, toki on ruohot kylvetty ja pajunkissoja haettu.

Pääsiäishössötyksen annan mennä ohi, mutta sima jo pullotettiin ja vapuksi tehdään itse lihapiirakoita ja munkkeja. Tai siis ei ne lihapiirakat mitään vappuruokaa ole, ne vaan tulee siinä samalla rasvalla :D

Kuulostaa ihan kivalta. Minä teen myös paljon kaikkea, mutta heräsin ajatukseen miksi on pakko kun aina ennenkin? Kuka hitto on määritellyt meille pakon tehdä perinteiden mukaan, no eipä kukaan muu kuin me itse! Tänä vuonna laskiaisenakin söimme itämaiseen tyyliin emmekä suinkaan hernekeittoa ja pullia (tai viinereitä joita minä aina väsäsin kuten mummunikin) Tarviiko vappuunkaan munkkeja välttämättä, ja jos tarvitsee niin pakasteallas pelastaa.

Minussa on tapahtunut muutosta. Olen enemmän nykyään ystävienkin kanssa, miehelläni vaan on ollut totuttelemista uuteen minääni. Olen itsenäisempi, vaikka vahvatahtoinen olen aina ollut. Olen yhtäkkiä lopettanut ajattelemasta, että olen jonkun prinsessa ja mietin nykyään miten selviydyn siitä ja siitä asiasta, tosin pitkä matka on vielä itsenäiseen olemiseen, en esim. ymmärrä autoista vieläkään mitään. Irottaudun koko ajan selkeästi kotipiiristä, kummallinen ilmiö enkä tiedä mihin tämä johtaa, mutta olen itse tyytyväinen.

Minulla on ollut samanlaisia ajatuksia joitankin vuosia sitten, vaikken kyllä ole koskaan systemaattisesti siivonnut.:ashamed: Mutta siis sitä oman itsen erillistämistä perheestä. En osaa sitä selittää, mutta luulen ymmärtäväni mitä sinä tarkoitit. Ja se kyllä tuntuu hyvältä, eikä tarkoita sitä, ettei perhettä ottaisi huomioon. Olen ajatellut, että omalla kohdallani se johtuisi siitä (ainakin osaksi) että meillä muu perhe on miespuolisia, eli nyt olisi se mammamainen (ällö sana) perheenäidin rooli ohitse jo, kun pojatkin ovat isoja, olisi tilaa enemmän olla minä.

[QUOTE="vieras";23630538]Mua taas ärsyttää suunnattomasti se, että siivosin koko talon tiistaina ja nyt täällä on ihan räjähtänyttä ja mies vain lähti auttamaan kaveria muutossa. Tästä kaveristakaan muuten juuri kuulu eikä häntä varsinkaa näe, mutta katsoppas kun tarvittiin muuttoapua niin...

Meillä on muutenkin paikat levällään, kun osa huonekaluista menossa vaihtoon ja mulla huutis/kirppiskasaa makkarin nurkassa jne mutta sitten vielä joka puolelle tulee jatkuvaseti jotain muksujen sälää niin meinaa hermo palaa.[/QUOTE]

Juuri samoihin asioihin olen ollut vuosikausia ärsyyntynyt. Riitelimme miehen kanssa eniten tästä. Toki vieläkin pitää jokaisen panostaa tähän kommuuniin jos haluaa sen toimivan, mutta miksi minä johdan tätä kaaosta? Kuka mun käski olla tästä yksin vastuussa, ei kukaan muu kuin minä itse!

Mulla on pääsiäispaniikki. Johtuu siitä, että meillä on hemmetin remontti edelleen kesken. Kun piti alkaa viemään romuja parvekkeelta jätelavalle, keksinkin, että kuopuksen rikkinäisestä sängystä voi nikkaroida pihalle korkean hyllyn, johon sitten kesällä laittaa yrttipurkit kasvamaan. Ja mun siivoukseen varaamani aika menikin nikkarointiin ja maalaamiseen :D

Muutoin ei olisi paniikkia, mutta sunnuntaina mulla on ensinäytös ja toinen päärooleista näytelmässä "Anopin luokse päivälliselle". Tytär kyllä sanoi, että ei tarvitse ottaa stressiä, koska puolisonsa tietää jo, etten ole mikään Täydellisten naisten Bree. Maistraatissakin kuulemma näytin kuin suoraan jostain kauhuleffasta repäistyltä :D

Meillä ei todellakaan ole siivottu kuin sen verran, että olemaan kykenee. Kaikki paikat täyttyvät muuttolaatikoista ja kaikki töiltä liikenevä aika menee pakkaamiseen. Innolla kyllä odotellaan, että päästään uutta kotia laittamaan... huomenna tulee miehen vanhemmat kylään, jos sitä varten ottaisi ja imuroisi sata suurinta roskaa lattioilta, näyttäisi mikrokuituliinaa pölyisimmille paikoille ja leipoisi lime-valkosuklaakakun. Siinäpä se meidän pääsiäisen laitto on. No, toki on ruohot kylvetty ja pajunkissoja haettu.

Joskus elämä sanelee vaihtoehdot, niin kuin mun työtkin nyt on ohjannut mun valmisteluja.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23630580:
Mulla on pääsiäispaniikki. Johtuu siitä, että meillä on hemmetin remontti edelleen kesken. Kun piti alkaa viemään romuja parvekkeelta jätelavalle, keksinkin, että kuopuksen rikkinäisestä sängystä voi nikkaroida pihalle korkean hyllyn, johon sitten kesällä laittaa yrttipurkit kasvamaan. Ja mun siivoukseen varaamani aika menikin nikkarointiin ja maalaamiseen :D

Muutoin ei olisi paniikkia, mutta sunnuntaina mulla on ensinäytös ja toinen päärooleista näytelmässä "Anopin luokse päivälliselle". Tytär kyllä sanoi, että ei tarvitse ottaa stressiä, koska puolisonsa tietää jo, etten ole mikään Täydellisten naisten Bree. Maistraatissakin kuulemma näytin kuin suoraan jostain kauhuleffasta repäistyltä :D

Mä onneks vältän tänä vuonna tuon näytelmän töitteni vuoksi :laugh: Ja hyvä niin!

Uusimmat

Yhteistyössä