Olinko muka kohtuuton?(Mitä miehet ajattelee??)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äimänkäki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äimänkäki

Vieras
Minulla on laskettu aika ensi kuussa ja kotona ennestään super-energiset 2- ja 4-vuotiaat pojat. Mies on ollut töissä koko kesän, minä poikien kanssa yksin kaikki päivät. Hoidan poikien ulkoilut, kaupassa käynnit sekä ruuanlaiton ja tiskauksen joka päivä. Meillä ei ole autoa. Mies on mukana kotihommissa vain viikonloppuisin.

Tänään en päässyt aamulla mihinkään poikien kanssa, koska vettä tuli kaatamalla. Eli emme päässeet ruokaostoksille emmekä puistoon. Kehitin pojille jonkun "hätäaterian" ja söin itse kaikenlaisia jämiä kaapista, ja pojat hyppivät tapojensa mukaan seinille, kun eivät päässeet ulos. Olin jo ennen lounasta valmis lataamoon... Päiväunien jälkeenkään emme voineet lähteä mihinkään, koska minulle tuli soitto, että postista tulee kotiinkuljetus iltapäivällä.

Soitin miehelleni töihin ja sanoin, että hänen on käytävä kotimatkalla kaupassa. Mies siihen, että "katotaan nyt" tms. Sanoin, ettei tässä ole paljon miettimistä, koska kaupassa on pakko käydä. Ei ole päivällistarpeita, maitoa eikä vaippoja. Pyysin miestä soittamaan, kun pääsee töistä.

Muutaman tunnin päästä mies saapui kotiin, ilman ostoksia. "Tulin suoraan kotiin, koska mun on pakko mennä salille nyt. Käyn kaupassa, kun tuun sieltä." Sanoin, ettei onnistu. Olin odottanut häntä, jotta pääsisin kokkaamaan j aolin vihainen, ettei hän soittanut, vaikka lupasi. Lapset eivät voi odottaa päivällistä kahdeksaan asti illalla enkä minä enää siihen aikaan jaksa alkaa laittaa ruokaa. Mies kävi sitten kioskilla ostamassa pojille valmisruuan ja maitoa ja lähti salille. Laitoin ostoslistan tekstarina perään ja jäin odottelemaan, josko nyt saisin ruokatarpeet ja pääsisin itsekin syömään kunnolla.

Parin tunnin päästä ukko tuli takaisin, ja taas ilman ostoksia!! :-O Mitä h...ttiä? "Mähän menin pyörällä! En kai mä niitä kamoja voinu tuoda. Lähde sä käymään siellä, niin mä jään poikien kanssa tai sit pitää jättää huomiseen ." Eli, minun pitäisi yhtäkkiä, ilman mitään valmistautumista, lähteä varttia vaille kahdeksalta ruokakauppaan tai jäämme ilman päivällistä, kuten myös vaippoja (yksi jäljellä) ja aamupalatarpeita.

Sain infernaalisen huutoraivarin, jonka jälkeen jäin istumaan olohuoneen lattialle täysin koomassa. Olin niin vihainen, etten saanut enää mitään sanotuksi. Mies pyöri ympyrää kämpässä jonkin aikaa ja lähti sitten ovesta ulos. Kauppaan, toivottovasti, en tiedä.

Olinko minä väärässä? Mitä tuossa oikein tapahtui? Mitä minä sanon ukolle, kun tulee takaisin?

mies tekisi noin, niin saattaisin kadota pariksi päiväksi jonnekin, enkä ilmoittelisi. Onneksi mies on ollut yhtä sitoutunut tähän perheeseen kuin minäkin. Todella lapsellinen ja vastuuton mies. Ikävä tyyppi : (

Naapurinpojat toivat juuri meidän ostokset ovesta. Mieheni piti kuulemma lähteä kaupunkiin. Olipa kiire, kun ei voinut edes ovella käydä. Mahtaa miestä ottaa päähän.

No, onpa ainakin vaippoja. Miehestä niin väliksi :-/

:o miehelläs näytti olevan legendaarinen "mitä sä sanoit" päivä.

mäki oon joskus ollu niin vihanen että ei löydy sanoja. on vaan niin shokissa että "onko se oikeesti noin tyhmä"

Sais kyllä ukkokulta kaulimesta, jos noin tekis...älytöntä. Onneksi käy aina sujuvasti kaupassa, pyytämättäkin. Tajuaa, että tämä systeemi tässä on yhteinen, ei vain minun.

Itse olisin tehnyt näin:
Kun mies olisi tullut kotiin, olisin lähtenyt itse kauppaan YKSIN. Olisi saanut hetken olla ilman lahkeessa roikkujia ja ininää/ulinaa. Mies olisi voinut mennä salille sitten sen jälkeen ja kaikki olisivat olleet ainakin tyytyväisempiä, uskoisin niin..

Siksi olenkin "äimänkäkenä", koska ei tämä tuollekaan ukolle ihan tavallista käytöstä ole. Ei hän näin epäluotettava ole. Siksi menin ihan sanattomaksi. Mitä voi liikkua päässä, kun noin toimii?

Alkuperäinen kirjoittaja äimänkäki:
Eli, minun pitäisi yhtäkkiä, ilman mitään valmistautumista, lähteä varttia vaille kahdeksalta ruokakauppaan tai jäämme ilman päivällistä, kuten myös vaippoja (yksi jäljellä) ja aamupalatarpeita.

Mitä valmistautumista ap tarkoittaa? Kauppalista oli kuitenkin jo olemassa.

Miehen käytös älytön, mutta pisti silmiin tuo , että kun ulkona sataa, niin lapset eivät voineet mennä ulos ja menevät pitkin seiniä. Miksi eivät voi ulkoilla sateella?

mää oisin latassu suoraan nokkaan, pakannu miehelle kamat kassiin ja toivottanut hauskaa loppuelämää... siis mää en voi ymmärtää tollasta käytöstä sitten yhtään |O |O

Mie olisin tuossa tilanteessa varmaan lähtenyt yksin kauppaan miehen kotiuduttua ja viipynyt siellä pitkän kaavan mukaan. Kotiin olisin ajellut oikein piiitkän lenkin, käyny ihailemassa näköalapaikkalla maisemia ja kuluttanut aikaa, rauhoittunut. Ja palannut kotiin kun mies (toivottavasti) on hoitanut lapset nukkumaan ja he varmasti ovat unessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli, minun pitäisi yhtäkkiä, ilman mitään valmistautumista, lähteä varttia vaille kahdeksalta ruokakauppaan tai jäämme ilman päivällistä, kuten myös vaippoja (yksi jäljellä) ja aamupalatarpeita.

Et vissiin napannut pointtia tuosta jutusta?

Alkuperäinen kirjoittaja humps:
Mie olisin tuossa tilanteessa varmaan lähtenyt yksin kauppaan miehen kotiuduttua ja viipynyt siellä pitkän kaavan mukaan. Kotiin olisin ajellut oikein piiitkän lenkin, käyny ihailemassa näköalapaikkalla maisemia ja kuluttanut aikaa, rauhoittunut. Ja palannut kotiin kun mies (toivottavasti) on hoitanut lapset nukkumaan ja he varmasti ovat unessa.

Niin minäkin. Hermolepoa hulinapäivän päälle, sitä omaa aikaa =)

Olin kotivaatteissa, tukka pystyssä ja ilman meikinhäivää. Ei ole tapana lähteä sillä tavalla mihinkään. Ei edes kioskille. Jos mies halusi minun sinne kauppaan menevän, olisi voinut edes soittaa salilta lähtiessään, että olisin ehtinyt jotenkin valmistautua. Ja anyway, en ollut myöskään syönyt kunnolla koko päivänä. Olo oli aika paska.

Nyt nuo ostikset odottavat tuolla keittiön pöydällä. Arvatkaa, aionko alkaa nyt kokkaamaan? Pitää ihan just mennä laittamaan pojat nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Et vissiin napannut pointtia tuosta jutusta?

Nappasin, mutta kai sitä nyt saa kysyä, kun itse kuitenkin valmistautumisesta puhuu?!

Alkuperäinen kirjoittaja humps:

Näin olisin minäkin tehnyt!

Yhteistyössä