Olinpas muuten harvinaisen TYHMÄ (vauvan sukupuolesta)!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi äiti

Vieras
Meillä on 2 poikaa,ja kolmatta odotetaan pian syntyväksi.
rakenneultrassa lääkäri sanoi että tyttö on tulossa.ja mitä minä teen? ostan hemmetisti kaikkea vaaleanpunaista! vauvalle on nyt siis ostettuna 2 vaaleanpunaista toppapukua,ja sisävaatteita aivan älyttömästi.vain muutama neutraalia väriä oleva.

Siis miten tyhmä ihminen voi olla??? Mulla on vissiin hormonit ollut niin sekaisin etten ole oikein ajatellut asiaa......Tänään vasta ajatus selkeni :O

Nyt 2 vkon päästä vika ultra,pitänee kysäsitä sukupuolta uudestaan ja alkaa sitten etsiä neutraalimpaa vaatetta jos sukupuoli epäselvä / poika tulossa.....

Eihän niillä väreillä niin väliä ole,mutta jotenkin tästä odotuksesta ja vauvasta haluaa nauttia ihan viimeiseen asti,ja kaikin keinoin...

No mutta, toi on kyllä ihan ymmärrettävää ja anteeksi annettavaa! Mä sain aikanaan kahden pojan jälkeen tytön, tosin sen sain huomata vasta synnytyksen jälkeen, ja voi sitä vaaleanpunaista ja pitsistä huurua!! Sukkahousujen osto kuukauden ikäselle TYTÖLLE oli aikas ihanaa<3! Toivokaamme nyt, että saapuva tulokas on tosiaankin tyttö (ja onhan se), ja saat jatkaa vaaleanpunaisissa pilvissä eloa... On se vaan niin ihanaa!

Vaikka vaavi osoittautuisi sittenkin pojaksi, tuskin häneltä kivekset kuihtuvat, vaikka pukisitkin poikaa vaaleanpunaiseen. ;) Ne jutut tulee tärkeiksi lapselle itelleen vasta paljon myöhemmin, ja mistä sitä tietää, vaikka kaveri viihtyisi sittenkin pinkissä. Ei liene maailmanloppu...

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Mun ystävälleni on myös tulossa eka lapsi, eivät toivoneet sen enempää tyttöä kuin poikaakaan mutta kun ultran mukaan ennustettiin 90% varmasti että tyttö tulee, ovat siitä lähtien ostelleet vain tytön vaatteita.
Toivotaan että näin käy, kun heillä on kaikki vaatteet pinkkiä, vaaleanpunaista, punaista ja kaikissa on rimssuja, mekkojakin on paljon. Vaunutkin on ostettu ja niissäkin on pinkkiä.
Olisi aika hankalaa jos saisivatkin pojan :D
Yritin kyllä toppuutella, että ostaisivat lähinnä neutraaleja vaatteita kunnes vauva syntyy, mutta he ovat niin innoissaan vauvasta ja ymmärtäähän sen :)

Mä jouduin käymään ylimääräisessä ultrassakin raskauden aikana ja kysyin samalla joka kerta sukupuolen. Kolme kertaa kun oli veikattu tyttöä, niin meillä oli kyllä vaan tyttövaatteita ostettuna. Mekot yms. ei ensinnäkään ollut kovin käteviä vastasyntyneelle, mutta olis se ollut noloa poika mekkoon pukea :) Tuli kyllä ostettua niin turhia vaatteita kun olivat niin epäkäytännöllisiä, mutta söpöjä <3

Meillä kolmessa ultrassa sanottiin että on tyttö. Lääkärit olivat samoja jotka aiemmissa raskauksissa olivat sanoneet sukupuolen oikein (2 tyttöä ja poika oli ennestään). Tämä viimeinen iltatähti sitten oli tulossa ja kaikki isompien jutut oli jo laitettu pois. Ostelin vaaleanpunaisia, punaisia, liloja yms. bodeja, housuja, mekkoja, sukkiksia jne. jne.
Koko ajan mulla oli kuitenkin tunne että tulossa on poika mutta ajattelin että olen väärässä, että kyllähän äitiyspolin konkarit hyvillä laitteilla näkee eivätkä sano jos eivät oikeasti näe kumpi kyseessä.
Viimeisessä ultrassa sitten oli eri lääkäri ja hän kysyi että tiedättekö sukupuolen ja sanoin että no tytöstä mulle on puhuttu moneen kertaan. Lääkäri oli hetken hiljaa, ultrasi ja käski katsoa ruutua ja sanoi että tuossa on suhteellisen isot kivekset =D

Hups =) Hipsin sitten ostamaan aika paljon sinisiä ja neutraaleja vaatteita kaveriksi.

Ymmärrän että 2 pojan jälkeen jos saa kuulla odottavansa tyttöä,ostaa jotain pinkkiä,mutta.. Jos on lapsia jo ennestään niin miksi ostaa älyttömästi vaatteita? Vai ootko ostanu pojille kaiken "pojan väreissä" ja poikamaisen tyylisiä? Ja miksi vauvalle 2 toppapukua.. Kai ne on edes eri kokosia?

Anteeksi,ei millään pahalla,en vaan ymmärrä miksi jotkut ostaa vaatteita määrällisesti huomattavasti enemmän kuin tarpeeksi. Vaikka ostais kirpparilta ja myis eteenpäin,niin silti. Yksikin kaverini joka ostaa lähes kaiken kirppikseltä,tuskailee tosi usein miten taas olis kassikaupalla vaatetta eteenpäin myytäväks/annettavaks.. Heillä 2 pientä lasta,tyttö ja poika,ja vaatteita lähtee kiertoon oikeasti vähintään se 3-5 muovikassillista kuussa.

Meillä kolmessa ultrassa sanottiin että on tyttö. Lääkärit olivat samoja jotka aiemmissa raskauksissa olivat sanoneet sukupuolen oikein (2 tyttöä ja poika oli ennestään). Tämä viimeinen iltatähti sitten oli tulossa ja kaikki isompien jutut oli jo laitettu pois. Ostelin vaaleanpunaisia, punaisia, liloja yms. bodeja, housuja, mekkoja, sukkiksia jne. jne.
Koko ajan mulla oli kuitenkin tunne että tulossa on poika mutta ajattelin että olen väärässä, että kyllähän äitiyspolin konkarit hyvillä laitteilla näkee eivätkä sano jos eivät oikeasti näe kumpi kyseessä.
Viimeisessä ultrassa sitten oli eri lääkäri ja hän kysyi että tiedättekö sukupuolen ja sanoin että no tytöstä mulle on puhuttu moneen kertaan. Lääkäri oli hetken hiljaa, ultrasi ja käski katsoa ruutua ja sanoi että tuossa on suhteellisen isot kivekset =D

Hups =) Hipsin sitten ostamaan aika paljon sinisiä ja neutraaleja vaatteita kaveriksi.

Mä en oo koskaan halunnut kuullakaan ultrassa sukupuolta, joten ennakkoon en ole ostanutkaan kuin "neutraaleja" vaatteita, paitsi ekaa odottaessa ostin ihanan ale-mekon, joka odotti kaapissa lähes 6 vuotta, ennen kuin sai käyttäjänsä! Ja mä luulen ja uskon, että juurikin silloin, jos on pari/muutama eka yhtä sukupuolta ja sitten tuleekin se toinen, niin se fiilis on niin ihanan mahtava, että JEE, voikin ostaa välillä niitä toisenlaisia kuteita...

[QUOTE="Vieras";27846938]Ei vaatteita tartte sukupuolen mukaan jaotella.[/QUOTE]

En minä kyllä laittaisi pojalle vaaleanpunaista pitsirimpsumekkoa pinkkien sukkiksien kanssa.

[QUOTE="vieras";27846990]En minä kyllä laittaisi pojalle vaaleanpunaista pitsirimpsumekkoa pinkkien sukkiksien kanssa.[/QUOTE]

Ei ne ole pienelle vauvalle hyvät vaatteet, vaikka olisi tyttökään. Tai tuo yhdistelmä on kamala minkä ikäisellä tahansa, sukupuoleen katsomatta.

[QUOTE="vieras";27846864]Mun ystävälleni on myös tulossa eka lapsi, eivät toivoneet sen enempää tyttöä kuin poikaakaan mutta kun ultran mukaan ennustettiin 90% varmasti että tyttö tulee, ovat siitä lähtien ostelleet vain tytön vaatteita.
Toivotaan että näin käy, kun heillä on kaikki vaatteet pinkkiä, vaaleanpunaista, punaista ja kaikissa on rimssuja, mekkojakin on paljon. Vaunutkin on ostettu ja niissäkin on pinkkiä.
Olisi aika hankalaa jos saisivatkin pojan :D
Yritin kyllä toppuutella, että ostaisivat lähinnä neutraaleja vaatteita kunnes vauva syntyy, mutta he ovat niin innoissaan vauvasta ja ymmärtäähän sen :)[/QUOTE]
Itse ainakin hankin vaunut tasan itseäni varten, en vauvan sukupuolta varten. :) Jos tekee mieli hankkia pinkit vaunut, niin sitten sellaiset hankitaan.

Mulla kävi kanssa noin. :D Kuulin rakenneultrassa että kahden tytön jälkeen tulee poika. Innostuin niin että ostin koko loppuraskausajan vain poikahommia. En epäillyt hetkeäkään tuomiota.

Sitten pari viikkoa ennen la:ta näin unen että tyttö syntyikin... Sitten yhtäkkiä havahduin että olenpas ollut TODELLA tyhmä. Mitäs jos se onkin oikeasti tyttö??

Pelko persiissä olin muutaman päivän kun mietin että mitä teen, menenkö vielä yksityiselle ultraan. No, lapsi päättikin syntyä ennen kuin ehdin päättää mitä teen. Synnärillä jouduin vielä ultraan ja siellä kätilö yhtäkkiä sanoikin että jokos te tiedätte kumpi tulee. Varovasti vastasin että pitäs kai olla poika... Kätilö sanoi että juu, ei voi erehtyä, täällä komeesti on vehkeet levällään. HUH, että helpotti...! :D

Ihanaa kuulla kokemuksia!
ja kyllä,2 toppapukua ostin,molempia etsin pari kuukautta,ovat siis just eikä melkein mieluisia! :D
Mulle kun oikeasti on ihan sama tuleeko tyttö vai poika,harmittaa vaan että olen mennyt noin paljon törsäämään kaikkeen hörhelöön.Turvakaukalon sentään ostin neutraalina...

Ääh.. Kuulehan ap.. Ajattele siltä kannalta asiaa, että jos nyt sattuukin käymään niin, että syntyykin poika niin sinulla on hyvä tarina kerrottavana ja muisteltavana sitten myöhemmin (kun ketutus turhista hankinnoista on hävinnyt). :D

Meillä esikoinen on tyttö ja tämä kuopus näytti rakenneulttassa selvästi, että pallit on. Ostin poikavaatteita ja pistin tytön vaatteita surutta myyntiin. Silti paria viikkoa ennen laslettua aikaa iski sellainen "entäs jos se on sittenkin tyttö" -fiilis.. Onneksi oli poika. En tykkää pinkistä, joten tytöllä kyllä on autopaitoja ja kaikkea poikamaista ollut käytössä mitkä nyt poika perii käyttöönsä.. Mutta kuitenkin...

Voihan niitä pinkkejäkin poikavauvalla käyttää (meilläkin kuopus käytti jotain isosiskon vanhoja). Pokkana puet vaan ne pinkit vaatteet ja kun joku tulee ihastelemaan suloista tyttöä, niin kysyt vaan närkästyneenä, että mikä ihmeet tyttö! Poikahan meillä on! ;)

Mie ootan nyt toista lasta, joka ultrien mukaan on poika hänkin. Onneksi, olin jo kauhuissani, että nurkat on kohta täynnä pinkkiä, kun luulin oottavani tyttöä. En siedä pinkkiä, lilaa, punasta.. Jos joskus saan tytön, toivon ettei saada yhtään pinkkiä vaatetta lahjaksi.. As if.. Huoh. :p

Yhteistyössä